Már a jövő évi versenyre készülnek

Idén ötödször adott otthont városunk a sűrített levegővel hajtott járművek, vagyis pneumobilok versenyének. A tapasztalatokról, jövőre vonatkozó javaslatokról hétfőn értékelő konferenciát tartottak a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarában, felkészítő tanárok valamint a győztes csapatok tagjainak részvételével.
 
 

Már a jövő évi versenyre készülnek

Idén ötödször adott otthont városunk a sűrített levegővel hajtott járművek, vagyis pneumobilok versenyének. A tapasztalatokról, jövőre vonatkozó javaslatokról hétfőn értékelő konferenciát tartottak a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarában, felkészítő tanárok valamint a győztes csapatok tagjainak részvételével.
 
 
 
 
 

Már a jövő évi versenyre készülnek

Idén ötödször adott otthont városunk a sűrített levegővel hajtott járművek, vagyis pneumobilok versenyének. A tapasztalatokról, jövőre vonatkozó javaslatokról hétfőn értékelő konferenciát tartottak a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarában, felkészítő tanárok valamint a győztes csapatok tagjainak részvételével.

A jövőre vonatkozó célok egyike: minél kevesebb energiával minél nagyobb távolságot megtenni. Ezt már jól mutatta, hogy májusban  egy sűrített levegővel feltöltött palackkal a legtovább jutott csapat léghajtányukkal összesen 9193 métert tett meg.
 Az esemény népszerűségét mutatja, hogy a  2012.évi megmérettetésen 4 ország (Csehország, Lengyelország, Erdély, Magyarország) 41 csapata mutatta be autóját és annak teljesítményét. Hazánkat többek között budapest, szegedi, debreceni egyetemek hallgatói képviselték.

Tamás Endre, a Bosch Rexroth Pneumatika Kft. műszaki tanácsadója elmondta,a verseny megrendezésével a vállalat valamint az egyetemek közti együttműködést szerették volna elősegíteni. Az ehhez fűzött remények teljesültek, elmondható, munkatársaik sorában korábban versenyen induló mérnökök is találhatóak. Értékelésében kiemelte, az évek során javult a járművek műszaki színvonala, nincsenek nagyon kirívó vagy alacsony teljesítmények. Hozzátette, a konferencián a továbbiakra nézve számos olyan ötlet fogalmazódott meg, melyekre építeni tudnak a közeljövőben. Ilyen például , hogy egy autót ne csak a hosszú távú pályára vagy az ügyességi szakaszra fejlesszenek ki, hanem minden versenyszakaszon elindíthatóak legyenek. A következő években egyre nagyobb teret kívánnak engedni az elektronikának, melyet a jármű verseny közbeni adatainak lekérdezésére, rögzítésére is alkalmaznának, segítve ezzel a technikai elemzéseket. Az újításokat az októberben megjelenő jövő évi versenykiírásban olvashatják a csapatok.

Egy felsőoktatási  intézmény számára egy pneumobil jármű kifejlesztése 400 ezer forint és 2 millió forint között mozog. Tamás Ervin szerint a projektben résztvevő egyetemi hallgatók megtanulják a határidők betartását, a komplex tervezés folyamatát, elmélyülnek a különböző szakterületekben illetve a manuális kétkezi munkában egyaránt.

Természetesen az egri vállalat nem csupán az egyetemeken tanulókat segíti, hanem a pályaválasztási programokon résztvevő általános- és középiskolai tanulókat is,hiszen  a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamarával közösen üzemlátogatáson ismertetik meg a különféle szakterületeket, mely eredményeként rálátást biztosítanak a fiatalok számára a szakmák jellemzőire.

(fotó: pneumobil.hu)

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!