Júliustól működnek a rehabilitácós szakigazgatási szervek
2012.07.02.00:00
A megváltozott munkaképességű személyek ezentúl egy most alakult hatóságnál intézhetik ügyeiket. Számukra ez új terhet nem jelent, sőt a remények szerint egyszerűbb és gyorsabb lesz az ügyintézés. A nyugdíj biztosítónál lévő rehabilitációs és rokkantsági ügyek is ide kerülnek majd át. Az érentetteket értesíteni fogják.
A megváltozott munkaképességű személyek ellátórendszerének átalakítása érdekében 2012. július 1-jén hatályba lépett a 95/2012. (V. 15.) kormányrendelet, amelynek értelmében a megyei és a fővárosi kormányhivatalok önálló szakigazgatási szerveiként, elsőfokú közigazgatási hatósági jogkörrel felruházott rehabilitációs szakigazgatási szervek kezdték meg működésüket.
Az ellátásokról és egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXCI. törvény, valamint végrehajtási rendeletei alapján a rehabilitációs hatóság részére megállapított, és eddig három külön hatóság által ellátott feladatokat 2012. július 1-jétől az új rehabilitációs szakigazgatási szervek végzik. Míg korábban a rehabilitációs és a rokkantsági ellátás iránti igénybejelentéseket a Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal szakhatósági állásfoglalásának megfelelően a megyei és fővárosi kormányhivatalok nyugdíjbiztosítási igazgatóságai bírálták el, a foglalkoztatási szakterületet érintő ügyeket pedig a munkaügyi központ kirendeltségei kezelték, addig 2012. július 1-jétől ezeket a feladatokat a három szervezet munkatársaiból szerveződött új hatóság munkatársai látják el. Az igénylőkre az átalakítás semmiféle újabb terhet nem ró, ellenben egyszerűbb és gyorsabb lesz a megváltozott munkaképességűek ellátásával kapcsolatos ügyintézés, s a rehabilitációs folyamat is hatékonyabbá válhat. A nyugdíjbiztosítási szerveknél folyamatban lévő ügyek július 1-től az ügyfelek közreműködése nélkül, hivatalból kerülnek át a rehabilitációs szakigazgatási szervekhez. Erről az érintettek értesítést kapnak.
A jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően 2012. július 1-jén Heves megyében is megkezdte működését a Heves Megyei Kormányhivatal Rehabilitációs Szakigazgatási Szerve. Az új szakigazgatási szerv vezetője dr. Sipos Péter igazgató, az igazgatóhelyettes dr. Dajkó Péter. Az ügyfelek az egyes ellátások jogosultsági feltételeiről és az eljárási szabályokról az ügyfélszolgálatokon (3300 Eger, Deák Ferenc u. 11-13., 3200 Gyöngyös, Kossuth Lajos u. 37.), valamint a kormányablakban (3300 Eger, Klapka György u. 9.) kaphatnak tájékoztatást. Az igények előterjesztésére személyesen a fent megjelölt helyszíneken, postai úton pedig a 3301 Eger, Pf.: 182. címen van lehetőség. Az ellátásban részesülők a rehabilitációval kapcsolatos kötelezettségeiknek a szakigazgatási szerv egri, füzesabonyi, hevesi, pétervásárai, gyöngyösi, valamint hatvani kirendeltségein is eleget tehetnek.
A jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően 2012. július 1-jén Heves megyében is megkezdte működését a Heves Megyei Kormányhivatal Rehabilitációs Szakigazgatási Szerve. Az új szakigazgatási szerv vezetője dr. Sipos Péter igazgató, az igazgatóhelyettes dr. Dajkó Péter. Az ügyfelek az egyes ellátások jogosultsági feltételeiről és az eljárási szabályokról az ügyfélszolgálatokon (3300 Eger, Deák Ferenc u. 11-13., 3200 Gyöngyös, Kossuth Lajos u. 37.), valamint a kormányablakban (3300 Eger, Klapka György u. 9.) kaphatnak tájékoztatást. Az igények előterjesztésére személyesen a fent megjelölt helyszíneken, postai úton pedig a 3301 Eger, Pf.: 182. címen van lehetőség. Az ellátásban részesülők a rehabilitációval kapcsolatos kötelezettségeiknek a szakigazgatási szerv egri, füzesabonyi, hevesi, pétervásárai, gyöngyösi, valamint hatvani kirendeltségein is eleget tehetnek.