"Rendet kell rakni a fejekben"

A dráguló üzemanyag miatt egyre többen pattannak biciklire, vagy választják a tömegközlekedést. Munkahelyi közlekedési tréningen ismerkedhettek meg a praktikákkal az érdeklődők.
 
 

"Rendet kell rakni a fejekben"

A dráguló üzemanyag miatt egyre többen pattannak biciklire, vagy választják a tömegközlekedést. Munkahelyi közlekedési tréningen ismerkedhettek meg a praktikákkal az érdeklődők.
 
 
 
 
 

"Rendet kell rakni a fejekben"

A dráguló üzemanyag miatt egyre többen pattannak biciklire, vagy választják a tömegközlekedést. Munkahelyi közlekedési tréningen ismerkedhettek meg a praktikákkal az érdeklődők.
A Környezettudományi Központ Alapítvány helyi döntéshozó szervezetek bevonásával igyekszik olyan praktikákra tanítani az érdeklődőket, mellyel nem csak a CO2 kibocsátást csökkentik, de pénzt is takarítanak meg. Az alapítvány nem arra szeretné rávenni a lakosságot, hogy ne autózzon, hanem arra, hogy kombinálják a meglévő közlekedési eszközöket.

-Ehhez viszont az kell, hogy rendelkezésre álljon a megfelelő infrastruktúra- fogalmazott Marton Miklós, a Közép- és Kelet-Európai Regionális Környezetvédelmi Központ szakértője. Hiába szeretném én a kerékpáromat a vasútállomáson vagy a buszmegállóban hagyni, ha ott nincs megfelelő kerékpártároló. A gyerekek is szívesen járnának biciklivel iskolába, ha lenne biztonságos kerékpárút, ismernék a KRESZ-t és az iskolában tárolhatnák a kétkerekűeket.  Az emberek érdeklődőek a lehetőségek iránt, főleg az üzemanyag árak emelkedése miatt. Meg kell őket tanítani a praktikákra, rendet kell rakni a fejekben- hangsúlyozta a szakember.

A tréning megnyitóján Habis László Eger polgármestere megemlítette a heti közgyűlés azon napirendi pontját, melyben a egységes kerékpárutat szeretnének létrehozni a városban és azt összekötni a szomszédos településekkel.

-Eger egy élhető város és a kerékpáros munkába járással még élhetőbb lehetne-emelte ki városunk első embere. Erre van igény és az életminőség javulását is szolgálná. Az egészség az egyik legnagyobb emberi érték.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által támogatott program során más országok gyakorlati példáin keresztül mutatják be, hogyan lehet optimálisan kihasználni a közlekedési eszközöket.  Igyekszenek megszólítani Volán társaságokat, Önkormányzatokat, rendezvényszervezőket, vendéglátósokat, kerékpárkölcsönzőket, pedagógusokat és más döntéshozókat is.
 
 
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!