Nem volt népszerű a „söralátét”

Az egyéni vállalkozók 2011. évi bevallásain keresztül a térség gazdasági helyzetéről, és a személyi jövedelemadó bevallások feldolgozásáról tartottak tegnap sajtótájékoztatót Egerben.
 
 

Nem volt népszerű a „söralátét”

Az egyéni vállalkozók 2011. évi bevallásain keresztül a térség gazdasági helyzetéről, és a személyi jövedelemadó bevallások feldolgozásáról tartottak tegnap sajtótájékoztatót Egerben.
 
 
 
 
 

Nem volt népszerű a „söralátét”

Az egyéni vállalkozók 2011. évi bevallásain keresztül a térség gazdasági helyzetéről, és a személyi jövedelemadó bevallások feldolgozásáról tartottak tegnap sajtótájékoztatót Egerben.
A tavalyi volt a legnehezebb év azon kisvállalkozóknak, akik csak a belső piacon tudtak érvényesülni- fogalmazott Lukács György, a NAV Heves Megyei Adóigazgatósága igazgatója. Csökkenő árbevétel látható mindenhol, a válságból való kilábalás még várat magára. Nem így a szolgáltató szektorban, ahol a legnagyobb az árbevétel. Szintén növekedés tapasztalható és már el is érték a válság előtti szintet, azok a vállalkozások, melyek külföldi piacon értékesítenek. Ezek legtöbbje az feldolgozóiparban és a gépiparban tevékenykedik. A Hatvani kistérség után az egri majd a gyöngyösi a legerősebb, a maradék 4 kistérség képtelen megerősödni- emelte ki az igazgató.

Június 11-én befejezték az előző évi személyi jövedelemadó bevallások feldolgozását. Úgy tűnik, még mindig a legtöbb ember a beadási határidő napján, vagy az azt megelőző hónapokban nyújtja be adóbevallását- mondta Balázs-Pető Zsuzsanna, a NAV Heves Megyei Adóigazgatósága adóügyi igazgatóhelyettese. Legnépszerűbb továbbra is a kitöltő programmal elkészített, majd kinyomtatott bevallások postára adása, ezt követi a nyomdai nyomtatvány kitöltése, és még mindig alacsony az elektronikusan beküldött adóbevallás. Pedig az utóbbiban volt a legkevesebb hiba, míg az egységcsomagosban 70 %-os hibaarányt tapasztaltak. Kevesen választották az „söralátétnek” hívott adónyilatkozatot, mert félreértelmezték- hangzott el a sajtótájékoztatón.

A NAV továbbra is szeretné népszerűsíteni az elektronikus ügyintézést, ezért különböző népszerűsítő programokat tervez.
 
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!