Fogyasztóvédelem határok nélkül

Az Európai Unió 27 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában működnek a nemzeti európai fogyasztói központok, amelyek együtt alkotják az Európai Fogyasztói Központok hálózatát. Elsődleges feladatuk a határon átnyúló, egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezése – mondta dr. Kriesch Attila, a magyarországi Európai Fogyasztói Központ igazgatója szerdán délelőtt, a Megyeházán tartott sajtótájékoztatón.
 
 

Fogyasztóvédelem határok nélkül

Az Európai Unió 27 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában működnek a nemzeti európai fogyasztói központok, amelyek együtt alkotják az Európai Fogyasztói Központok hálózatát. Elsődleges feladatuk a határon átnyúló, egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezése – mondta dr. Kriesch Attila, a magyarországi Európai Fogyasztói Központ igazgatója szerdán délelőtt, a Megyeházán tartott sajtótájékoztatón.
 
 
 
 
 

Fogyasztóvédelem határok nélkül

Az Európai Unió 27 tagállamában, valamint Izlandon és Norvégiában működnek a nemzeti európai fogyasztói központok, amelyek együtt alkotják az Európai Fogyasztói Központok hálózatát. Elsődleges feladatuk a határon átnyúló, egyedi fogyasztói panaszok és jogviták rendezése – mondta dr. Kriesch Attila, a magyarországi Európai Fogyasztói Központ igazgatója szerdán délelőtt, a Megyeházán tartott sajtótájékoztatón.

Elhangzott: olykor előfordul, hogy egy-egy külföldi vállalkozás olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amely nem felel meg a fogyasztó számára. Mint mondta, sokan ilyenkor szembesülnek azzal, hogy adott esetben nyelvtudás és jogi ismeretek hiányában nem tudják rendezni a vitát a más tagállamban letelepedett vállalkozással. Az EFK ilyen esetekben nyújt ingyenes segítséget a fogyasztók számára. Dr. Kriesch Attila elmondta továbbá: a központ alapvető feladata a fogyasztói tudatosság növelése, továbbá a vállalkozások jogismeretének fejlesztése a fogyasztói panaszok számának csökkentése érdekében.
Az igazgató a szerdai tájékoztatón beszámolt arról is, hogy az EFK 2011-ben nagyságrendileg 10.000.000 Ft összegben érvényesítette sikeresen az európai fogyasztók határon átnyúló ügyletekből eredő vagyoni igényeit. Hozzátette: a leggyakoribb panaszok az internetes vásárlásokkal, a légiközlekedéssel, az üdülési jogokkal, az autó- és lakásbérléssel, egészségügyi szolgáltatásokkal, valamint a vállalkozási szerződésekkel kapcsolatosak.

Az Európai Fogyasztói Központ elérhető az info@magyarefk.hu oldalon, valamint a 06/1 459-4832-es telefonszámon.

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!