Fogyasztóvédelem határok nélkül
Elhangzott: olykor előfordul, hogy egy-egy külföldi vállalkozás olyan terméket értékesít, illetve olyan szolgáltatást nyújt, amely nem felel meg a fogyasztó számára. Mint mondta, sokan ilyenkor szembesülnek azzal, hogy adott esetben nyelvtudás és jogi ismeretek hiányában nem tudják rendezni a vitát a más tagállamban letelepedett vállalkozással. Az EFK ilyen esetekben nyújt ingyenes segítséget a fogyasztók számára. Dr. Kriesch Attila elmondta továbbá: a központ alapvető feladata a fogyasztói tudatosság növelése, továbbá a vállalkozások jogismeretének fejlesztése a fogyasztói panaszok számának csökkentése érdekében.
Az igazgató a szerdai tájékoztatón beszámolt arról is, hogy az EFK 2011-ben nagyságrendileg 10.000.000 Ft összegben érvényesítette sikeresen az európai fogyasztók határon átnyúló ügyletekből eredő vagyoni igényeit. Hozzátette: a leggyakoribb panaszok az internetes vásárlásokkal, a légiközlekedéssel, az üdülési jogokkal, az autó- és lakásbérléssel, egészségügyi szolgáltatásokkal, valamint a vállalkozási szerződésekkel kapcsolatosak.
Az Európai Fogyasztói Központ elérhető az info@magyarefk.hu oldalon, valamint a 06/1 459-4832-es telefonszámon.