Áprilistól az EKVI könyvel a színháznak

A Gárdonyi Géza Színház, valamint a Harlekin Bábszínház önkormányzati működtetésbe vétele kapcsán az Egri Közszolgáltatások Városi Intézményéhez (EKVI) kerülő feladatokról, munkakörökről és a megszüntetni kívánt státuszokról tárgyalt a Közgyűlés március 29-i ülésén.
 
 

Áprilistól az EKVI könyvel a színháznak

A Gárdonyi Géza Színház, valamint a Harlekin Bábszínház önkormányzati működtetésbe vétele kapcsán az Egri Közszolgáltatások Városi Intézményéhez (EKVI) kerülő feladatokról, munkakörökről és a megszüntetni kívánt státuszokról tárgyalt a Közgyűlés március 29-i ülésén.
 
 
 
 
 

Áprilistól az EKVI könyvel a színháznak

A Gárdonyi Géza Színház, valamint a Harlekin Bábszínház önkormányzati működtetésbe vétele kapcsán az Egri Közszolgáltatások Városi Intézményéhez (EKVI) kerülő feladatokról, munkakörökről és a megszüntetni kívánt státuszokról tárgyalt a Közgyűlés március 29-i ülésén.

A képviselők februárban döntöttek arról, hogy a két teátrum az önállóan működő és gazdálkodó besorolás helyett önállóan működő költségvetési intézmény lesz a jövőben. A jogszabályok értelmében ennek feltétele, hogy az intézményvezető és a gazdálkodással összefüggő feladatokat ellátó szervezet „munkamegosztási megállapodásban” rögzítse vállalásait. Ezen megállapodás megkötése kötelező, tartalmát a fenntartónak kell jóváhagynia.

A színházak és az EKVI vezetői a dokumentumokat a Közgyűlést megelőzően aláírásukkal hitelesítették, így április 1-jétől teljes egészében az EKVI feladatává válnak a következők:

•    a G. G. Színház és a Harlekin Bábszínház könyvvezetése
•    pénzügyi és számviteli rendszer működtetése
•    ellenjegyzési jogosultsági rendszer bevezetése
•    produkciós alszámla rendszer bevezetése, amelyhez bankkártyát biztosít

Ezzel egy időben a színházakban megszűnik a pénztári rendszer.

Az EKVI-nél 6 új státusz létesül, ezekre az intézmény 6 főt vesz át a G. G. Színház gazdasági hivatalának személyi állományából. A G.G. Színháznál 11,5 státuszt, a Harlekin Bábszínháznál 1 státuszt zárol a fenntartó, a költségkihatások fedezetére az önkormányzat létszám-racionalizálási pályázatot nyújt be a Belügyminisztériumhoz. Eredményes pályázat esetén a bérmegtakarítással a színházak többletbevételként számolhatnak, azt a produkciók létrehozására fordíthatják.

Körvonalazódik a jövőbeni színházvezetői modell

Az egri színházak jövőbeni gazdálkodásának hatékonyságát az önkormányzat által vázolt elképzelés a személyi feltételek jogszabályi előírásainak betartásával képes biztosítani. A közeljövőben szükségessé válik a szervezeti egységek felépítésének újragondolása. A gazdasági szervezetek megszűnésével az intézményekben az igazgatók maradnak egyedüliként magasabb vezetők, ám középvezetőként, vezetői beosztású alkalmazottak segítik a direktorok munkáját. Szükség esetén ezek a szakemberek helyettesítik az igazgatókat, így a színházak magas színvonalú működtetése az új struktúrában is biztosítható lesz.

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!