Nem csak munkahely, már vonat sincs
2012.03.18.00:00
A Heves megyében élőket súlyosan érinti a 48 vonatjárat megszüntetése 2012. április 15-től.Országosan 412 vonat szűnik meg, ebből több mint 10 százalék Heves megyében- sérelmezte heti sajtótájékoztatóján dr. Sós Tamás országgyűlési képviselő.
Közben a személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvényjavaslat vitája zajlik a Parlamentben. Koncepció, konkrét számok és hatástanulmányok, egyeztetések nélkül. Ahogy azt már az Orbán-kormánytól megszokhattuk. Veszélybe kerül a lakosság eljutása a munkahelyre, vagy a diákok iskolába járása. Ma amikor történelmi csúcsot döntött az üzemanyagok ára, ezeknek az emelkedése is jelentősen beépül a közlekedési jegyekbe- állítja az MSZP-s képviselő.Ennek vesztese a vidéki ember!A FIDESZ ellenzékben a közösségi közlekedés állami fejlesztéséről beszélt, ellenállt minden racionális működési feltételt megteremtő átalakításnak. Az MSZP szerint ezzel komoly károkat okoztak.
Az ország éveket veszített:
- Ma már drasztikus járatritkítás van a helyi és helyközi buszokon.
- Vonatok szűnnek meg.
- Eger-Szilvásvárad vonalon 14 vonat szűnik meg, így lényegében ez a vonal leáll.
- Kál-Kápolna-Kisújszállás között 11 vonat szűnik meg.
- Vámosgyörk-Gyöngyös vonalon 8 vonat szűnik meg.
- Hatvan-Somoskőújfalunál 7 vonat szűnik meg.
- Vámosgyörgy-Újszász (Szolnok) között 6 vonat szűnik meg.
- Budapest-Hatvan-Sátolaljaújhely között 2 vonat szűnik meg.
Ez összesen 48 vonat tekintetében érinti Heves megyét.
Tény viszont, hogy ezeket a vonatokat alig használták és szinte csak lézengtek bennük az utasok. Ha egyáltalán. Tehát az üzemeltetésük kidobott pénz volt, azaz ráfizetés.
Az is igaz, hogy a Fidesz Magyar Bolsevik Párt ellenzékben végig, demagóg módon ellenezte a járatritkításokat, most meg...