Mérhető a helyi termékek sikere
A kampány során létrehoztak egy nyilvános adatbázist – a www.keresdahelyitkampany.hu weboldalon, melyre közel 2800 helyi termelő regisztrált, ebből 440-en az észak-kelet magyarországi régióból. Ezek a vállalkozások „Keresd, a helyit! logóval ellátott környezetbarát csomagoló anyagot kapnak, mellyel a kommunikációs kampány lezárása után is közvetlenül érik el fogyasztóikat.
A tizenkét hetes kampány végén végzett kutatás igazolta, hogy az emberek emlékeznek a „Keresd a helyit!” szlogenre, emelkedett azok aránya, kik jobb minőségűnek érzik a helyi termékeket és nőtt a helyben előállított élelmiszerek iránti kereslet.
A VAN Alapítvány tervei között szerepel, hogy folytatja a szemléletformáló kampányt és kiterjeszti más régiókra is, hogy ezzel is erősítse a fogyasztók bizalmát a helyi termékekben és hozzájáruljon a helyi gazdaságok élénkítéséhez - hangsúlyozta Oláh Péter a Van Alapítvány kommunikációs vezetője.