Mérhető a helyi termékek sikere

A VAN Alapítvány „ Keresd a helyit!”szemléletformáló médiakampánya a végéhez ért, melyben a helyi termékek tudatos vásárlására ösztönözték a lakosságot. A kampány során elért eredményekről számoltak be szerdán Egerben.
 
 

Mérhető a helyi termékek sikere

A VAN Alapítvány „ Keresd a helyit!”szemléletformáló médiakampánya a végéhez ért, melyben a helyi termékek tudatos vásárlására ösztönözték a lakosságot. A kampány során elért eredményekről számoltak be szerdán Egerben.
 
 
 
 
 

Mérhető a helyi termékek sikere

A VAN Alapítvány „ Keresd a helyit!”szemléletformáló médiakampánya a végéhez ért, melyben a helyi termékek tudatos vásárlására ösztönözték a lakosságot. A kampány során elért eredményekről számoltak be szerdán Egerben.
A 2011 novembertől 2012 februárjáig tartó kampányt az ország hat régiójára terjesztették ki, melynek célja a helyi élelmiszerek fogyasztása volt. A kampány egy kutatással kezdődött, melyben azt mérték fel, hogy a lakosság hogyan viszonyul a helyben megtermelt élelmiszerek vásárlásához. Már a kiinduló állapot pozitív volt, hiszen a mi régiónkban a megkérdezettek 70 % a viszonyult pozitívan és érzelmileg elkötelezetten a helyi termékekhez és látta be azok fogyasztásának előnyeit. A közelben megtermelt élelmiszereken nincs szállítási költség, frissek, azok megvásárlásával munkahelyeket teremtünk és a helyi gazdaságot élénkítjük.

A kampány során létrehoztak egy nyilvános adatbázist – a www.keresdahelyitkampany.hu weboldalon, melyre közel 2800 helyi termelő regisztrált, ebből 440-en az észak-kelet magyarországi régióból. Ezek a vállalkozások „Keresd, a helyit! logóval ellátott környezetbarát csomagoló anyagot kapnak, mellyel a kommunikációs kampány lezárása után is közvetlenül érik el fogyasztóikat.
A tizenkét hetes kampány végén végzett kutatás igazolta, hogy az emberek emlékeznek a „Keresd a helyit!” szlogenre, emelkedett azok aránya, kik jobb minőségűnek érzik a helyi termékeket és nőtt a helyben előállított élelmiszerek iránti kereslet.

A VAN Alapítvány tervei között szerepel, hogy folytatja a szemléletformáló kampányt és kiterjeszti más régiókra is, hogy ezzel is erősítse a fogyasztók bizalmát a helyi termékekben és hozzájáruljon a helyi gazdaságok élénkítéséhez - hangsúlyozta Oláh Péter a Van Alapítvány kommunikációs vezetője.
 
 
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!