Ígéretes összefogás a külföldi piacok meghódítására Észak-Magyarországon
2011.11.26.00:00
A külföldi marketing stratégia megvitatása céljából az Észak-magyarországi régió szolgáltatói, TDM-ei és egyéb szakmai szervezetei fórumot tartottak november 23-án a Hotel Egerben. Az Észak-magyarországi régióban pár hete létrejött egy akciócsoport, mely fő feladatának választotta a román piacon való hatékonyabb megjelenést.
A megbeszélésen Hidvéginé Molnár Judit a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóság igazgatója vázolta a résztvevőknek az MTZrt. külképviseleteinek terveit. Az alábbi országok jelölték meg régiónkat, mint potenciális célpiacot számukra: Ausztria, Benelux államok, Csehország, Kína, Lengyelország, Németország, Olaszország, Oroszország, Románia, Szlovákia, Ukrajna. Ezen országok részben a saját kiállításukon kívánják kiemelni Észak-Magyarországot, részben tanulmányutakat terveznek régiónkba hozni. Az RMI munkatársai az ősz folyamán többször egyeztettek a külképviselőkkel és így sikerült kialakítani ezt az átfogó hálót.
A megbeszélés további részében kerekasztal beszélgetés során, december közepére tervezett nyugat-romániai vásárokon való közös megjelenés került terítékre. A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságának és külképviseletének segítségével számos helyi szolgáltató fog részt venni a Nagybányai és Szatmárnémeti rendezvényen.
A megbeszélés résztvevői megállapodtak abban, hogy elkészítenek egy idegen nyelvű innovatív régiós anyagot, mellyel a külföldi piacot tervezik megcélozni.
A megbeszélés résztvevői megállapodtak abban, hogy elkészítenek egy idegen nyelvű innovatív régiós anyagot, mellyel a külföldi piacot tervezik megcélozni.
Romániát nem csak a földrajzi közelség miatt tartja fontosnak a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága és a régió szolgáltatói. Egy ott készült felmérésből megtudhatjuk, hogy a románok 31%- a hegyekben, 7%-uk pedig városlátogatással szeretné tölteni a nyaralást. Szintén ebből a reprezentatív felmérésből tájékozódhatunk arról is, hogy 63%-uk autóval indul üdülni. Ezeket az eredményeket figyelembe véve nem lehet kérdés, hogy Észak-Magyarország potenciálisan az egyik legkedveltebb célpontja lehet a román kiutazó turizmusnak.
A romániai aktív részvétel nem a teljes külföldi stratégiája az Észak-magyarországi régiónak. Többek közt a jövő év elejére tervezünk lengyel tanulmányutat, és jelenleg is szlovákiai szakemberek ismerkednek régiónkkal - tájékoztatta szerkesztőségünket Hidvéginé Molnár Judit a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóság igazgatója.
A romániai aktív részvétel nem a teljes külföldi stratégiája az Észak-magyarországi régiónak. Többek közt a jövő év elejére tervezünk lengyel tanulmányutat, és jelenleg is szlovákiai szakemberek ismerkednek régiónkkal - tájékoztatta szerkesztőségünket Hidvéginé Molnár Judit a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóság igazgatója.