Idén már nem lesz új menetrend

Egy sárga buszban tartott szerdán közös sajtótájékoztatót Rázsi Botond alpolgármester és Pintér Lajos az Agria Volán személyszállítási üzletág vezetője a Dobó téren, ahol kifejtették, hogy miért nem jelentik be a jövő évi menetrend érvénybelépését.
 
 

Idén már nem lesz új menetrend

Egy sárga buszban tartott szerdán közös sajtótájékoztatót Rázsi Botond alpolgármester és Pintér Lajos az Agria Volán személyszállítási üzletág vezetője a Dobó téren, ahol kifejtették, hogy miért nem jelentik be a jövő évi menetrend érvénybelépését.
 
 
 
 
 

Idén már nem lesz új menetrend

Egy sárga buszban tartott szerdán közös sajtótájékoztatót Rázsi Botond alpolgármester és Pintér Lajos az Agria Volán személyszállítási üzletág vezetője a Dobó téren, ahol kifejtették, hogy miért nem jelentik be a jövő évi menetrend érvénybelépését.
Azt terveztük bejelenteni, hogy a jövő évi menetrend érvénybe lép, de még mindig az egriek türelmét kérjük, mert a kihirdetés várat magára- kezdte a tájékoztatót Rázsi Botond. A tervek már szeptemberben elkészültek, de még vannak megválaszolatlan kérdések, melyek tovább húzzák a bevezetést. Ilyen a finanszírozás kérdése és a pályázati lehetőségek kihasználása.

A helyi buszhálózat átszervezésének munkálatai már január elején elkezdődtek egy szakértő csapat bevonásával, akik azt vizsgálták hogyan lehetne Egerben hatékonyabbá tenni a tömegközlekedést. Több lakossági fórumot is tartottak a témában és helyi vállalatokkal is egyeztettek, hogy az új hálózat leginkább szolgálja az egriek érdekeit.

Azt szeretnénk, hogy hatékony, vonzóbb legyen és az utasok érdekeit szolgálja az új hálózat felépítése- emelte ki Pintér Lajos az Agria Volán Zrt személyszállítási üzletág vezetője. A helyi sajátosságokat és a felmerült kritikákat figyelembe vettük. Az egyik változás, hogy több megállóhely elnevezése már nem „él”, melyet földrajzi nevekkel cseréltünk ki. Ilyen például a Mezőgép, ami Lajosváros lett. – fejtette ki a szakember.

A jelenlegi jegy ár nem fedezi az útiköltséget, ezért lényeges a fogyasztói árkiegészítés és az állami normatíva. Az tényleges költség 55%-át fizeti az utas, 25-26 % a fogyasztói árkiegészítés, a maradék pedig az állami- és önkormányzati normatíva. A tarifaárakról jövő héten tárgyal a városi közgyűlés.

A volán társaság kettő új buszt vásárolt és terveik között szerepel a megállóhelyek felújítása is, melyet pályázati forrásból kívánnak fedezni.

Az egri utasoknak az új vonalhálózatra és menetrendre még nagyjából egy negyedévet kell várni.

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!