Megúszhatja a sorban állást adóügyei intézése során
2011.10.28.00:00
Nem kell sorban állnia a Nemzeti Adó- és Vámhivatal ügyfélszolgálatán, ha az adóhatóság telefonos ügyfél-tájékoztató és ügyintéző rendszerét (ÜCC) használja.
Ez az állami adóhatóságnál 2009. július 1-jétől működő, egyedülálló rendszer lehetőséget biztosít arra, hogy az adózók a beazonosításukat követően, meghatározott ügytípusokban személyes megjelenés nélkül, telefonon keresztül intézhessenek konkrét, már folyamatban lévő adóügyeket, vagy kérhessenek egyedi ügyekben tájékoztatást. E körben lehetőség van többek között az adózói folyószámlával, folyószámla-kivonattal, egyedi bevallási adatokkal, adózói törzsadatokkal kapcsolatos tájékoztatás kérésére, egyes adónemek közötti átvezetések kezdeményezésére, papír alapú bevallás esetén annak személyes jelenlétet nem igénylő javítására, a törzsadatokat érintő egyedi bejelentésekkel, változásbejelentésekkel kapcsolatos ügyintézésre vagy akár jövedelemigazolás igénylésére is - tájékoztatta szerkesztőségünket a NAV Észak-magyarországi Regionális Adó Főigazgatósága.
A fenti szolgáltatások igénybevételéhez csupán annyit kell tennie, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal honlapján, itt elérhető 11UK30-as nyomtatvány kitöltésével és az illetékes adóigazgatósághoz papír alapon vagy ügyfélkapun keresztül, elektronikus úton történő eljuttatásával egyedi ügyfél azonosító számot igényel, amelynek megérkezését követően már az adótitok sérelme és személyes megjelenés nélkül tájékozódhat vagy járhat el adóügyeiben.
Azonosító számot a belföldről helyi tarifával hívható 06/40-20-21-22-es kék számon vagy külföldről a 36/1-441-9600-ás telefonszámon igényelhetnek. A NAV munkatársai hétfőtől csütörtökig 8.30-tól 16 óráig, a pénteken pedig 8.30-tól 13.30-ig állnak az ügyfelek rendelkezésére.