Szezon végi árleszállítások
2011.10.04.00:00
Gyakorlattá vált, hogy a nyár elmúltával a ruházati üzletek egyre nagyobb árkedvezménnyel csalogatják a vevőket, hiszen félő, hogy megmarad a nyári kollekció. A nézelődők a leárazások hatására gyakran betévednek egy-egy boltba, még ha nincs is szükségük arra a termékre, ami akciós. Normál esetben ilyenkor sokan örülnek annak, hogy olcsón hozzájutottak egy jó minőségű, egyébként drága ruhadarabhoz, azonban figyelni kell, hogy ne érezzük a vásárlás végén becsapva magunkat.
Ugyanis megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytat az a vállalkozás, amely az általa meghirdetett akciós eladási árnál magasabb áron értékesíti termékét. Erre példa, ha egy nem akciós termékre vonatkozóan a kedvezményes időszak lejártát követően az akciós tábla kint marad, vagy amikor az akciós árkiírást már az akciós időszak előtt kihelyezik.
Akciós termékeknél nem fogadható el önmagában az ár és a kedvezmény mértékének (például -30 százalék vagy -3000 forint) feltüntetése, ha nem szerepel összegszerűen a ténylegesen fizetendő ár is.
Több alkalommal tapasztalható, hogy az üzletben azt a tájékoztatást kapja a fogyasztó: „akciós termékekre nincs garancia, jótállás”, vagy „akciós terméket nem javítunk, nem cserélünk”. Holott ezen áruk esetében ugyanúgy irányadók a szavatosság, illetve a kötelező jótállás szabályai.
Abban az esetben, ha az üzletben felhívják a vásárló figyelmét arra, hogy a megvásárolt termék azért
akciós, mert valamilyen hibája van, akkor ezen hiba miatt valóban nincs lehetőség kicseréltetni, kijavíttatni azt. Azonban az áru más – nem ismert – hibája esetében érvényesíthetők a szavatossági jogok. Mindezek alapján az a kereskedői állítás, hogy az értékcsökkent, akciós termékekre nem terjed ki a szavatosság, csak akkor igaz, ha az eladó a hibát a vásárlóval közölte, vagy a hiba egyébként a vásárló számára eleve felismerhető volt. A szavatosság ugyanis minden termékre vonatkozik, de csak a rejtett hibákra.
A Heves Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége felhívja a vevők – különösen a fiatalabbak – figyelmét, hogy legyenek körültekintőek: ha több ár szerepel egy termék mellett, akkor joguk van az alacsonyabb árat megfizetni. Vásárlás előtt tisztázzák a kereskedővel, hogy a feltüntetett ár már az akciós, vagy abból kerül levonásra a kedvezmény! Ugyanis az a jogszerű, ha a terméken a végső fizetendő ár szerepel.
Akciós termékeknél nem fogadható el önmagában az ár és a kedvezmény mértékének (például -30 százalék vagy -3000 forint) feltüntetése, ha nem szerepel összegszerűen a ténylegesen fizetendő ár is.
Több alkalommal tapasztalható, hogy az üzletben azt a tájékoztatást kapja a fogyasztó: „akciós termékekre nincs garancia, jótállás”, vagy „akciós terméket nem javítunk, nem cserélünk”. Holott ezen áruk esetében ugyanúgy irányadók a szavatosság, illetve a kötelező jótállás szabályai.
Abban az esetben, ha az üzletben felhívják a vásárló figyelmét arra, hogy a megvásárolt termék azért
akciós, mert valamilyen hibája van, akkor ezen hiba miatt valóban nincs lehetőség kicseréltetni, kijavíttatni azt. Azonban az áru más – nem ismert – hibája esetében érvényesíthetők a szavatossági jogok. Mindezek alapján az a kereskedői állítás, hogy az értékcsökkent, akciós termékekre nem terjed ki a szavatosság, csak akkor igaz, ha az eladó a hibát a vásárlóval közölte, vagy a hiba egyébként a vásárló számára eleve felismerhető volt. A szavatosság ugyanis minden termékre vonatkozik, de csak a rejtett hibákra.
A Heves Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége felhívja a vevők – különösen a fiatalabbak – figyelmét, hogy legyenek körültekintőek: ha több ár szerepel egy termék mellett, akkor joguk van az alacsonyabb árat megfizetni. Vásárlás előtt tisztázzák a kereskedővel, hogy a feltüntetett ár már az akciós, vagy abból kerül levonásra a kedvezmény! Ugyanis az a jogszerű, ha a terméken a végső fizetendő ár szerepel.