Tájékoztatás a folyószámla-kivonatokra tett észrevételek új módjáról

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal július közepén kezdte meg a 2010. évi folyószámla-kivonatok és pótlékértesítők kiküldését. Az elmúlt hetekben a személyes egyeztetések hatására valamennyi ügyfélszolgálaton megnőtt az ügyfélforgalom, ami a várakozási időre is kihatással van.
 
 

Tájékoztatás a folyószámla-kivonatokra tett észrevételek új módjáról

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal július közepén kezdte meg a 2010. évi folyószámla-kivonatok és pótlékértesítők kiküldését. Az elmúlt hetekben a személyes egyeztetések hatására valamennyi ügyfélszolgálaton megnőtt az ügyfélforgalom, ami a várakozási időre is kihatással van.
 
 
 
 
 

Tájékoztatás a folyószámla-kivonatokra tett észrevételek új módjáról

A Nemzeti Adó- és Vámhivatal július közepén kezdte meg a 2010. évi folyószámla-kivonatok és pótlékértesítők kiküldését. Az elmúlt hetekben a személyes egyeztetések hatására valamennyi ügyfélszolgálaton megnőtt az ügyfélforgalom, ami a várakozási időre is kihatással van.
Sok adózó ezért telefonon szeretne információt kapni a kimutatott egyenlegéről, a felszámított késedelmi pótlék összegéről. Telefonos megkeresés esetén – az adótitok védelme miatt – az adóhatóság ügyintézője tájékoztatást nem adhat, tekintettel arra, hogy nem biztosított az érdeklődő beazonosíthatósága – tájékoztatta szerkesztőségünket a NAV Heves Megyei Adóigazgatósága. E probléma megoldására szolgál az Ügyintéző Contact Center (ÜCC), mely előre megkért ügyfélazonosító számmal érhető el. Az ügyfélazonosító számot az adóhatóság honlapjáról letölthető, 11UK30 számú nyomtatványon lehet igényelni, mely beküldhető postai és elektronikus úton, vagy leadható az ügyfélszolgálatokon. Az adózó az igényléstől számított 30 napon belül kapja meg a PIN kódot, melynek használatával igénybe veheti az egyedi telefonos ügyintézést. Ha az ügy azonnal nem intézhető el, mivel további intézkedést igényel, vagy hatósági döntés kiadása válik szükségessé, feljegyzés készül, ami alapján az ügyfél írásos választ kap kérdésére, észrevételére. A beszélgetést követően elhangzó ügyszám alapján az adózónak 30 napig lehetősége van a beszélgetés visszahallgatására. A telefonos ÜCC rendszer keretében (mely helyi tarifával hívható a 40/20-21-22 telefonszámon, valamint teljes tarifadíjjal külföldről is elérhető a 06-1/441-9600 telefonszámon) az adózók kényelmesen, gyorsan és biztonságosan intézhetik adóügyeiket, ezen belül a kézhez vett folyószámla-kivonattal kapcsolatos kérdésikre is választ kaphatnak.
 
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!