Nincs érvényes igazgatói pályázat

Az Egri Szín információi szerint az Egri Kulturális és Művészeti Központ vezetői pozíciójára benyújtott mindhárom pályázat érvénytelen.
 
 

Nincs érvényes igazgatói pályázat

Az Egri Szín információi szerint az Egri Kulturális és Művészeti Központ vezetői pozíciójára benyújtott mindhárom pályázat érvénytelen.
 
 
 
 
 

Nincs érvényes igazgatói pályázat

Az Egri Szín információi szerint az Egri Kulturális és Művészeti Központ vezetői pozíciójára benyújtott mindhárom pályázat érvénytelen.
Mint az ismeretes a következő személyektől érkezett be pályázat a határidőre:
-    Mészárosné Pusztai Éva, az Egri Kulturális és Művészeti Központ jelenlegi igazgatója
-    Homa János, a Felsővárosi Általános Iskola és Előkészítő Szakiskola Tinódi Sebestyén Tagiskola igazgatója
-    Törőcsik Gábor, a Part Egyesület elnöke

Az érvénytelenség már csak azért is érdekes, mert nevük elhallgatását kérő politikusok, azt vélelmezték, hogy a pályázat nyertese a korábbi Fideszes képviselő Homa János lesz.
 
 
 

 
 
  • 25Bekiabáló2011szeptember12.19:48ÚjVálasz

    Eger sokkal magasabb szintű önkormányzati vezetést, vezetőket érdemelne.

     
  • 24Bekiabáló2011szeptember12.18:50ÚjVálasz

    Nagyon egyet értek a 23-as hozzászólóval! Különösen az utolsó mondatával!

     
  • 23Bekiabáló2011szeptember12.12:25ÚjVálasz

    A jelenlegi igazgatónő nem győzött meg arról, hogy Egerben pezsgő kultutális élet zajlik. Attól, hogy még vannak rendezvények, nem válik érdekessé és vonzóvá.
    Az idegenforgalmi programokat ráadásul le is nyúlták. Ráférne a (jó) program a városra, de be kell érnünk azzal, hogy kipipáljuk az évek óta folyó (folydogáló?) rendezvényeket. Szükség lett volna váltásra, legalább koncepcionális szinten.
    Érdekes, hogy a megbízott Pusztai Éva is beadta a dolgozatát, de az övé sem érvényes. Ezek szerint tehát ő is alkalmatlan a posztra. Hoppá!
    Egyébként pedig egy szemellenzős bürokrata szórta ki a pályázatokat, ahelyett, hogy nyilvános vitára bocsájtotta volna őket. Nem csak a Törőcsikét, hanem mindhármat.
    Különös, hogy önkormányzeti képviselő, meg bizottsági elnök (aki dönt) lehet bárki, de intézvényvezető (akiről döntenek) már nem.
    Milyen világ ez?
    Egy biztos: Eger sokkal magasabb szintű kolturális életet érdemel!

     
  • 22Bekiabáló2011szeptember10.22:44ÚjVálasz

    Nagyon egyet értek a "21"-es hozzászólóval!

     
  • 21Bekiabáló2011szeptember10.12:06ÚjVálasz

    Igen, a helyes állítás az, hogy az EKMK nem rosszabb, mint a város közállapotai általában. Egyébként a kizárt jelöltek kivétel nélkül normális, szélsőségektől mentes emberek, nem szép dolog sandán támadni őket. Az, hogy alkalmatlanok a kulturális élet vezetésére (különböző okok miatt) még nem lehet indok a nemtelen, gonoszkodó támadásra.

     
  • 20Bekiabáló2011szeptember10.11:13ÚjVálasz

    Az Igazgató Asszonynak teljes mértékben igaza van. Rengeteg program, képzés, öntevékeny csoportok tömkelege van és működik az intézmény keretein belül. Akik az EKMK-t lehordják nem tudják talán mindezt. A politika ott rontotta el, amikor ketté választotta az EKMK elődjét és a Művészetek Háza KHT-ét. Amíg EkMK szervezésben volt a Szépasszonyvölgy fesztivál, a szüret vagy akár a Szent Iván-éj, addig volt igazán említésre méltó az egész. Most mi van? -kérdem én. Ahelyett, hogy egy boráért híres városban hetekig tartó szőlő-, és borünnep lenne, egri tehetségek bevonásával, addig Csepregi-csáp van a völgyben. Top danc-ek húsvétkor, pünkösdkor. Szóval furcsa, hogy a város vezetése nem látja a fától az erdőt. Nem vagyok belül, tehát nem tudom, hogy milyen a költségvonzata az új felállású szervezésnek? Utánagondolt már ennek valaki? Ha minden így jó ahogy van, akkor további dagonyára föl kedves képviselőtestület, oszt jónapot!

     
  • 19Éva2011szeptember10.10:55ÚjVálasz
    Idézet: Bekiabáló
    Megint kezdődik a felelőtlen és embertelen viadal egy ember ürügyén. Nem ártana, ha valaki leír valamit - pro vagy kontra - elgondolná, hogy mi lenne, ha ő állna a kereszttűzben.
    ...

    Hátha nincs is a bányászbéka feneke alatt az EKMK! ...XXIII. Agria Nemzetközi Néptánc Fesztivál, Ethno Funk Fesztivál, a Zene Európai Ünnepe, XIV.Egri Népzenei Gála, A Magyar Dal Napja (Főváros 2010.!) Jeles Kortárs Képzőművészek kiállítássorozat, Zenepavilon- kortárs koncertsorozat, Akkreditált felnőttképzési intézmény cím, gyermek és ifjúsági fesztiválok,... a falak között zajló folyamatos közösségi munka, határontúli kapcsolatok az irodalomban és képzőművészetben, hátrányos helyzetű közösségek működésének segítése,,...uniós pályázatok a fiatalok esélyegyenlőségéért és kreativitásáért, a munkanélküliek képzéséért,...infrastrukrurális fejlesztések ...- egy csokornyi a könnyen észre vehető "produkciókból"! Szeretettel várunk, jó szórakozást ígérünk mindenkinek holnap is a Magyar Dal Napja ünnepén! Mészárosné Pusztai Éva

     
  • 18Bekiabáló2011szeptember09.19:10ÚjVálasz

    Nem azért van ez az egész hajcihő, hogy megint összevonják majd az EKMK-t a Művészetek Háza Kht-val, osztán Pataki Zsuzsa lesz a vezérigazgató?

     
  • 17Bekiabáló2011szeptember09.17:28ÚjVálasz
    Idézet: Mr Bennfentes
    És azt meg tudná valaki mondani, hogy hol volt kiírva ez a pályázat? Keresgéltem mindenfelé, de nem találtam :-(.
    ...

    15-ös!

    Blaskó Balázsnak van vezetői tapasztalata? Vagy akkor most ez hogy van? Egy művészeti központot nehezebb vezetni, mint egy színházat, ezért előbbihez szükséges a tapasztalat, utóbbihoz meg nem? Tényleg kíváncsi vagyok.

    Itt valószínűleg csupán annyiról van szó, hogy S. K. szerint van megfelelőbb ember a posztra. Fogalmam sincs, ki lehet az, nyilván jó barát. Jobb barát, mint Homa János. (Értsd: nem hiányoznak róla a marionettbábhoz szükséges madzagok.) Kíváncsi leszek, hogy a majdani igazgatónak van-e vezetői tapasztalata. Egyáltalán bármilyen egyéb tapasztalata, a smúzoláson és a nyaláson kívül. Mondom ezt úgy, hogy tényleg fogalmam sincs, kit akarnak kinevezni a három - egyébként a posztra kisebb-nagyobb mértékben egyaránt alkalmas - eddigi jelölt helyett.

     
  • 16Mr Bennfentes2011szeptember09.16:54ÚjVálasz

    És azt meg tudná valaki mondani, hogy hol volt kiírva ez a pályázat? Keresgéltem mindenfelé, de nem találtam :-(.
    Másfelől nem kételkedem Homa úr tapasztalatában a kultúra vagy a politika területén, de a feladatnak ez csak az egyik oldala, ugyanakkor itt intézményekről is szó van, gazdálkodó szervezetekről, tehát olyan emberre van szükség szerintem, aki intézményvezetői, gazdálkodási (Jó gazda (!)) tapasztalattal is bír, tehát valahonnan a versenyszféra kulturális területéről. Val.szeg nem egy humán értelmiségit, hanem egy nagyon is gyakorlatias (de azért a kult. területén is otthon mozgó) embert kerestek. Önök ismernek ilyet Egerben? Nem lehet, hogy ez hiányzott a sikeres pályázathoz?

     
  • 15Mr Bennfentes2011szeptember09.16:50ÚjVálasz

    És azt meg tudná valaki mondani, hogy hol volt kiírva ez a pályázat? Keresgéltem mindenfelé, de nem találtam :-(.
    Másfelől nem kételkedem Homa úr tapasztalatában a kultúra vagy a politika területén, de a feladatnak ez csak az egyik oldala, ugyanakkor itt intézményekről is szó van, gazdálkodó szervezetekről, tehát olyan emberre van szükség szerintem, aki intézményvezetői, gazdálkodási (Jó gazda (!)) tapasztalattal is bír, tehát valahonnan a versenyszféra kulturális területéről. Val.szeg nem egy humán értelmiséget, hanem egy nagyon is gyakorlatias (de azért a kult. területén is otthon mozgó) embert kerestek. Önök ismernek ilyet Egerben? Nem lehet, hogy ez hiányzott a sikeres pályázathoz?

     
  • 14Bekiabáló2011szeptember09.12:28ÚjVálasz

    Népművelés-történelem szakos oklevéllel, főiskolai és egyetemi végezettséggel, 30 éves kulturális, közéleti múlttal rendelkezem. Voltam főszerkesztő és kiadóvezető, többezer újságcikket írtam kultúráról, gazdaságról, politikáról. Tanítottam és tanítok általános iskolában, középiskolában és több főiskolán.
    Nyolc évig voltam országgyűlési képviselő,ebből Eger egyéni parlamenti képviselője 1998-2002 között, további négy évig Eger önkormányzatának kulturális bizottsági elnöke.
    Mindez 1998 és 2010 között volt.
    Ha egyetlen olyan szempontot megjelölnek, s nevüket aláírva hitelesítik a leírtakat, ahol bebizonyítható bármilyen eddigi tevékenységemben a hozzá nem értésem, kártékonyságom, rossz szándékom, kérem, nevüket vállalva írják meg nekem.

    Ígérem, elgondolkozom további közéleti szerepvállalásomon.

    Köszönettel: Homa János

    Eger, 2011. szeptember 9.

    Utóirat:
    Ezen túlmenően, az elkövetkezőkben semmire nem kívánok reagálni az Egriszín hasábjain.

     
  • 13Bekiabáló2011szeptember09.12:04ÚjVálasz

    Üdvözlet! Azért, hogy a tartalomról is szó legyen, én publikáltam a pályázatomat, és nyitottam egy blogot. Én is a normális vitának örülnék és annak, ha a város kulturális élete izgalmasabb, értékesebb, érdekesebb lenne:

    http://torocsikgabor.blogspot.com/

    üdv
    Törőcsik Gábor

     
  • 12Bekiabáló2011szeptember09.10:33ÚjVálasz

    A lényeg: elméleti szempontból nem érdekes, hogy Homa mennyire jól használta a kulturális területen eltöltött időt, ami mellesleg valóban nem kevés. (Megjegyzés: példákat azért szeretnék itt látni: mitől nem volt jó?) Elméleti szempontból az az érdekes, hogy 1.: Homa láthatólag nem hajlandó teljesen behódolni az egri Fidesznek. 2. Homa láthatólag nincs belebújva a Blaskó-család seggébe.
    Én nem tudom, milyen vezető lett volna Homa. Azt viszont látom, hogy ebben a városban semmi esélye annak, aki értelmesen szeretne kommunikálni, neadjisten értelmes kommunikációval még el is szeretne érni valamit. A Fidesz jelenleg saját gyermekeit falja fel, hasonló indíttatásból, mint Kronosz a legenda szerint. Annak is meglett az eredménye.

     
  • 11Bekiabáló2011szeptember09.10:22ÚjVálasz

    Nem kéne már ezt a Homát ennyire forszírozni, védeni. Ő már nem tud újat hozni Eger közművelődésébe. Ő már többféle funkcióban bizonyította ezt.

     
  • 10Bekiabáló2011szeptember09.10:12ÚjVálasz

    Tényleg érdemes volna egy hírt úgy közölni, hogy az érvénytelenség oka is kiderül. A "már csak azért is érdekes" kitétel helyett utánajárni a dolgoknak.

     
  • 9Bekiabáló2011szeptember09.09:04ÚjVálasz

    Aki bárki szemére hányja, hogy volt-e korábban más pártnak, mozgalomnak a tagja, az ütődött, hazudik vagy gyűlölködik. Meg kell nézni, hova mozdultak ezek a pártok, mennyire mások még néhány év alatt is. Ha ezt az értelmetlenséget kivesszük a Homa jellemzéséből, akkor nem is rossz az egyenleg. Nem volna rossz, ha többen volnának "sima modorúak" , azaz szót értenének a másikkal és nem mocskolódnának.
    Egyébként pedig a lényegről kéne beszélni: a becsődölt egri közművelődésről. Nyilván a most regnáló, megbízott igazgatónak volt érdeke szétlőni a pályázatot, meg annak, aki a zavárosban akar halászni. Ezt a vita hangvételéből is érzékelem.

     
  • 8Bekiabáló2011szeptember09.08:45ÚjVálasz

    Megint kezdődik a felelőtlen és embertelen viadal egy ember ürügyén. Nem ártana, ha valaki leír valamit - pro vagy kontra - elgondolná, hogy mi lenne, ha ő állna a kereszttűzben.
    Érdekes lenne tudni, hogy mi az érvénytelenség oka. Nem ártott volna valami eredmény, mert az EKMK a bányászbéka feneke alatt jóval tanyázik, szétcincálták és sorra hagyták ott a vezetői. A magam részéről szívesen megnézném a koncepciókat. Három ember, elég különböző pályázók. Ha nem lövik szét (mit tudom én, miért) a pályázatot, akkor érdemes lett volna vitatkozni rajtuk. Csak nem olyan buta fröcsköléssel, ahogy a tisztelt hozzászólók teszik.
    Én egyikőjük tisztességét sem vonom kétségbe, magába nézzen, aki bármelyiket bántja. Eger megérdemelne egy jó művelődési intézményt, sok gyengeségünk forrása ennek hiánya. Azt gondolom, nem ez az elég gyáva (bocs: óvatos) megoldás, hanem nyilvános vita kellett volna ebben az ügyben.

     
  • 7Bekiabáló2011szeptember09.07:11ÚjVálasz

    Moderátor: Ön összetéveszti az Egri Színt egy köpőcsészével. KIMODERÁLVA.

     
  • 6Bekiabáló2011szeptember08.23:30ÚjVálasz

    Kedves 2-es! Vagyunk egy páran itt Egerben, akik nem a Ki kicsodából, hanem életközelből ismerjük a minden rendszerhez jól igazodó, sima modorú, csöndesen, de szívósan nyomuló Homa elvtársat. Saulus-ból Paulus, Paulus-ból Saulus - követhetetlen! Nem hiteles.

     
  • 5Bekiabáló2011szeptember08.21:34ÚjVálasz

    Homa és a nagy formátum! Istenem! Köszönő viszonyban sincs a kettő egymással. "Homa egész életét a kulturális területen töltötte el" - írja 2-es. Sajnos!!! A 2-es által felsorolt dolgokból nem következik egyenesen semmi rendkívüli, minőségi eredmény, amit Homa eddigi ténykedésében föl lehetne mutatni. Ami indokolná, hogy most "jutalmul-kárpótlásul" újból helyzetbe hozzák Homa elvtársat, s megkínálják egy igazgatói székkel. Érdekes, hogy neki milyen gyorsan elnézték kommunista párttagságát. (1989 előtt nem sokkal lépett be az MSZMP-be.) Ez persze önmagában nem baj; a baj az, hogy nagyot pálfordult a rendszerváltáskor, s a szerény képességű, de némi üzleti érzékkel megáldott újságíróból küldetéstudatos helyi "kulcsember" lett. Elég volt belőle egyszer s mindenkorra.

     
  • 4Bekiabáló2011szeptember08.20:59ÚjVálasz

    Blaskó lett volna a jó jelölt vagy Herman Istvána a melyik pártból is?! (SZDSZ, Vállalkozók Pártja, MDF, Fidesz?)

     
  • 3Bekiabáló2011szeptember08.20:52ÚjVálasz

    Az ifjú, tehetséges reformkommunista jelöltet megfúrták az öregecskedő neobolsevik fidesznyikek. Trockij röhög a sírjában.

     
  • 2Bekiabáló2011szeptember08.19:08ÚjVálasz

    1-nek
    Én meg csodálkozom, hogy Homa nem alkalmas. Megnéztem a Ki kicsodát, Homa egész életét a kulturális területen töltötte el. Csinált több irígylésre méltó dolgot, írt cikkeket, szerkesztett könyveket, szervezett Millenniumot. Nyolc évig volt a Parlament Kulturális Bizottságának tagja, évekig ő volt Eger Közművelődési Bizottságának elnöke. Kíváncsi lennék, mi volt vele kapcsolatban a bibi? Tudomásom szerint kirúgták a fideszből, s azt rebesgetik, hogy Kinga művész-alpolgármesterrel és Blaskóval sem cseresznyézik egy tálból. Én sajnálom, hogy egy ilyen nagy formátumú ember nem kell a városnak, mint Homa János!

     
  • 1Bekiabáló2011szeptember08.14:52ÚjVálasz

    Valamit benéztek az elvtársak. De így a következő körre már teljesen Homa elvtárshoz lehet igazítani a kiírást.

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!