Marketingterv előkészítő egyeztetések Észak-Magyarországon
2011.08.12.00:00
A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága (RMI) nyílt fórumra hívta a régió turisztikai szakembereit, szolgáltatóit, valamint a megyei önkormányzatok képviselőit azzal a céllal, hogy meghatározzák a régió 2012. évi turisztikai marketingtervének fő irányait. Az idegenforgalmi szakemberek egy kérdőív segítségével mérték fel a régió turizmusért felelős szervezeteit, hogy megtudják, mennyire elégedettek, milyen változásokat javasolnának a következő évben.
A kiküldött kérdőíveket 40, turizmusért felelős szervezet töltötte ki. A kérdéssor kitért többek között a különböző akciók, kampányok hatékonyságára, de rákérdezett a szervezetek véleményére a studytourok, roadshow-k, kiállítási megjelenések, az egészségturizmus kihasználtságával kapcsolatban is.
Ezt követően Miskolcon és Egerben idegenforgalmi fórumot tartottak a turizmus szereplőinek, ahol nyílt fórum keretében vitathatták meg az érintettek az elképzeléseiket. A két helyszínen összesen több mint 60 szakember gyűlt össze azzal a céllal, hogy az eddigi sikeres együttműködést még magasabb szintre emeljék. A fórum legfontosabb feladata a jövő évre tervezett marketingakciók számának és intenzitásának a meghatározása volt. A szolgáltatók elégedettek voltak a 2011-es akciók számával, valamint azok megjelenésével idén. Az RMI eddig négy akciót szervezett a TDM szervezetekkel közösen. Az akciók sikerét a KSH legfrissebb, 2011. évi első féléves statisztikai adatai is alátámasztják. A januártól júniusig terjedő időszakban Észak-Magyarország „110%-on teljesített”, vagyis 10%-kal nőtt a régió kereskedelmi szálláshelyein regisztrált vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest. Ezzel az eredménnyel Észak-Magyarország produkálta a legnagyobb növekedési ütemet a 9 turisztikai régió közül az év első felében.
A kérdőívből egyértelműen kiderült, hogy a régiós szakemberek továbbra is szoros együttműködésben képzelik el a jövőt a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságával. Szeretnének egységesen megjelenni kiállításokon, rendezvényeken, ezzel is erősítve az együttműködést és egymás támogatását a piacra kerülésben.
A marketingterv előkészítésének további feladatait tekintve, az augusztus végi megbeszélés után már teljesen kiforrott akciókat tud az RMI a TDM-ek elé terjeszteni. Ezt követően, szeptemberben megkezdődnek az egyeztetések az UTAZÁS 2012 kiállítással kapcsolatban. Szeptember végén elkezdődik a szolgáltatók akvirálása a 2012-es akciókra, majd novembertől a marketingeszközöket és a médiafelületeket is kiválasztják.
Ezt követően Miskolcon és Egerben idegenforgalmi fórumot tartottak a turizmus szereplőinek, ahol nyílt fórum keretében vitathatták meg az érintettek az elképzeléseiket. A két helyszínen összesen több mint 60 szakember gyűlt össze azzal a céllal, hogy az eddigi sikeres együttműködést még magasabb szintre emeljék. A fórum legfontosabb feladata a jövő évre tervezett marketingakciók számának és intenzitásának a meghatározása volt. A szolgáltatók elégedettek voltak a 2011-es akciók számával, valamint azok megjelenésével idén. Az RMI eddig négy akciót szervezett a TDM szervezetekkel közösen. Az akciók sikerét a KSH legfrissebb, 2011. évi első féléves statisztikai adatai is alátámasztják. A januártól júniusig terjedő időszakban Észak-Magyarország „110%-on teljesített”, vagyis 10%-kal nőtt a régió kereskedelmi szálláshelyein regisztrált vendégéjszakák száma az előző év azonos időszakához képest. Ezzel az eredménnyel Észak-Magyarország produkálta a legnagyobb növekedési ütemet a 9 turisztikai régió közül az év első felében.
A kérdőívből egyértelműen kiderült, hogy a régiós szakemberek továbbra is szoros együttműködésben képzelik el a jövőt a Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatóságával. Szeretnének egységesen megjelenni kiállításokon, rendezvényeken, ezzel is erősítve az együttműködést és egymás támogatását a piacra kerülésben.
A marketingterv előkészítésének további feladatait tekintve, az augusztus végi megbeszélés után már teljesen kiforrott akciókat tud az RMI a TDM-ek elé terjeszteni. Ezt követően, szeptemberben megkezdődnek az egyeztetések az UTAZÁS 2012 kiállítással kapcsolatban. Szeptember végén elkezdődik a szolgáltatók akvirálása a 2012-es akciókra, majd novembertől a marketingeszközöket és a médiafelületeket is kiválasztják.
(Forrás: eger.hu)