Kiépülhet a Tisza-tavi viharjelzés

Sajtótájékoztató keretében számolt be csütörtökön a Tisza-tavi viharjelző rendszer bővítéséről Szabó Róbert, a Tisza-tó Térségi Fejlesztési Tanács és a Heves Megyei Közgyűlés elnöke, valamint Dr. Tollár Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság gazdasági főigazgató-helyettese.
 
 

Kiépülhet a Tisza-tavi viharjelzés

Sajtótájékoztató keretében számolt be csütörtökön a Tisza-tavi viharjelző rendszer bővítéséről Szabó Róbert, a Tisza-tó Térségi Fejlesztési Tanács és a Heves Megyei Közgyűlés elnöke, valamint Dr. Tollár Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság gazdasági főigazgató-helyettese.
 
 
 
 
 

Kiépülhet a Tisza-tavi viharjelzés

Sajtótájékoztató keretében számolt be csütörtökön a Tisza-tavi viharjelző rendszer bővítéséről Szabó Róbert, a Tisza-tó Térségi Fejlesztési Tanács és a Heves Megyei Közgyűlés elnöke, valamint Dr. Tollár Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság gazdasági főigazgató-helyettese.

A Tisza-tavi régió speciális helyzetben van azáltal, hogy több megye területén fekszik, így a Tisza-tó Térségi Fejlesztési Tanácsnak kiemelt szerepe van abban, hogy a négy megyét,  az Észak-alföldi és az Észak-magyarországi régiót is érintő, de a Tisza-tóra koncentráló fejlesztéseket összehangolja.

A Tisza-tó életében igen nagy előrelépést jelent, hogy nemrégiben megindulhatott a Tisza-tavi viharjelzés, melynek kiépülése a Tisza-tó Térségi Fejlesztési Tanács kezdeményezése révén valósult meg.

A rendszer fejlesztéséhez az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság ebben az évben több, mint 60 millió forint forrást biztosít. Az új állomások Abádszalók és Sarud településeken még 2011-ben kiépítésre kerülnek. Az OKF közbeszerzési eljárást indított a központi vezérlés megoldására, valamint 2 új állomás létesítésére olyan opcióval, hogy amennyiben a hiányzó harmadik állomás pénzügyi fedezete biztosítható, akkor már 2011-ben megvalósulhat a teljes Tisza-tavi viharjelző rendszer.

A Tisza-tó TFT 2006-ban elkészíttetett egy megvalósíthatósági tanulmányt, 2007-ben pedig az állomások kiépítéséhez szükséges tervdokumentációt. A tanulmány értelmében több viharjelző állomásra van szükség ahhoz, hogy a tavat – beláthatóság szempontjából – lefedje. Az elkészült tervek alapján 2009-ben két állomást telepítettek – Abádszalók Nagykunsági-főcsatorna zsilipjén, valamint Poroszló Csicsman kikötő területén.

2010 nyarán – a Tisza-tó TFT anyagi hozzájárulásával - elkészült az ideiglenes központi vezérlés és megteremtődtek az állomások működtetésének technikai és személyi feltételei is. Majd előzetes egyeztetések alapján az állomások üzemeltetését az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság vette át és megállapodás aláírása mellett vállalta azok hosszú távú működtetését.

Az Országos Meteorológiai Szolgálat Észak-Magyarországi régiójának miskolci kirendeltsége reggel 8 és este 8 óra között figyeli és dolgozza fel az időjárási adatokat és szükség esetén, interneten keresztül adja ki a jelzéseket, riasztásokat, valamint értesíti a Vízirendészetet. A viharjelzés a kiadást követően 2-3 percen belül megjelenik, fehér vagy sárga fényjelzés formájában. Az I. fokú riasztást percenként 45 fölvillanás jelzi; a II. fokú riasztást percenként 90 fölvillanás. Ez a jelzési rendszer egész Európában egységes.
A vízen tartózkodás veszélyes üzem és ahhoz, hogy a vízen, de akár a vízparton tartózkodók biztonságát növelni tudjuk, szükséges, hogy a tó minden pontjáról látni lehessen a viharjelzést. A biztonság növelésén túl, a rendszer hozzájárul a Tisza-tó turisztikai vonzerejének növekedéséhez.

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!