A lakosságot érdekli a buszhálózat változása

Lakossági fórumot tartottak hétfő délután a Városháza dísztermében az egri buszos vonalhálózat és menetrend megújítása kapcsán. A megbeszélésen részt vett Rázsi Botond alpolgármester, valamint az Agria Volán Zrt. és a győri Széchenyi Egyetem képviselője is.
 
 

A lakosságot érdekli a buszhálózat változása

Lakossági fórumot tartottak hétfő délután a Városháza dísztermében az egri buszos vonalhálózat és menetrend megújítása kapcsán. A megbeszélésen részt vett Rázsi Botond alpolgármester, valamint az Agria Volán Zrt. és a győri Széchenyi Egyetem képviselője is.
 
 
 
 
 

A lakosságot érdekli a buszhálózat változása

Lakossági fórumot tartottak hétfő délután a Városháza dísztermében az egri buszos vonalhálózat és menetrend megújítása kapcsán. A megbeszélésen részt vett Rázsi Botond alpolgármester, valamint az Agria Volán Zrt. és a győri Széchenyi Egyetem képviselője is.
Rázsi Botond kiemelte: mindent megtesznek annak érdekében, hogy kiszolgálják az emberek igényeit. Áprilisban már volt egy átfogó felmérés, ami a helyi közlekedés igénybevételét mutatta meg. Elhangzott: a vonalhálózat megújítása kapcsán figyelembe veszik majd a fogadóórákon elhangzott véleményeket és javaslatokat is, s igyekeznek ezeket a végleges tervekbe beépíteni.
A hétfői fórumon a polgároknak utoljára nyílt lehetőségük a véleménynyilvánításra, arra, hogy elmondják észrevételeiket a témával kapcsolatban.
Pintér Lajos az Agria Volán képviseletében a tervezett fejlesztésekről számolt be, majd elmondta: néhány év alatt az egy szállítási napon megszámlált utasszám 57 ezerről 37 ezerre apadt. 7%-os szolgáltatáscsökkentést kellett végrehajtaniuk, és elejét szeretnék venni a további szűkülésnek, ezért a későbbiekben az önkormányzattal egyetértésben a valósághoz, a valós igényekhez kívánják igazítani az egri buszközlekedést.
A győri egyetem professzora, Dr. Prileszky István a tervezett útvonalakra irányuló változásokat mutatta be. A jelenlegi tervek szerint lényeges különbség, hogy a 23 vonalhálózatot 12-re csökkentenék le. Ezáltal ütemesebb, rendszerezettebb, követhetőbb lesz. Hozzátette: a vonalak csökkenő száma nem jelenti azt, hogy kevesebb busz indulna, a gyenge igénybevételű járatokat átszervezték, s ez a főbb vonalakon többletként jelentkezik majd. A kialakulóban lévő hálózat további előnye, hogy hosszabbak a vonalak, s ezzel együtt több lehetőséget kínál az utasoknak. Emellett késő estétől üzemkezdetig egy teljesen új kezdeményezésként „éjszakai hálózat” alakul, három állandó vonallal (94, 97, 98). Az új vonalhálózat és menetrend várhatóan december 12-én lép majd életbe, s néhány hónap elteltével felülvizsgálják, milyen változást hozott a helyiek életében.
A lakossági fórumon felmerült a probléma, hogy még a jelenlegi tervben sem látják, miként fog megvalósulni a buszok egymásra torlódása és kiszámíthatósága. A lakossági fórum észrevételeit továbbítják az érintetteknek, és a tervezetet újra tárgyalják az utasok érdekeit is szem előtt tartva.
 
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!