Színház, érdekeken felül
"A SZÍNHÁZNAK MINDEN ÉRDEKEN FELÜL KELL ÁLLNIA" - ŐSZINTE BESZÉLGETÉS POSZT (ÉS 10 ÉV) UTÁN BOZÓ ANDREÁVAL (2011)
A XI. Pécsi Országos Színházi Találkozón a Gárdonyi Géza Színház Csiky Gergely Prolik című darabjával vett részt. Ez a beszélgetés Pécsett zajlott, a bemutató utáni napon. Természetesen ezzel kezdtük, de az elmúlt tíz évre is visszatekintettünk Bozó Andreával, az előadás egyik főszereplőjével.Miközben hallgattam vissza a diktafont, motoszkálni kezdett bennem először csak egy dallam, aztán a szöveg is eszembe jutott és ott bujkált gondolataimban, míg végül úgy éreztem, jó lesz ide mottónak. Mert ez az interjú is egy őszinte „dal”, nem kerül meg kényes kérdéseket sem, és ezzel talán vigasztalhat, hiszen a tízéves történet úgy ért véget, hogy van két szembenálló oldal, és mindkettőnek vannak lelki sebei.
- Nehéz napunk volt tegnap. Én nem is aludtam jól előző éjszaka, mert annyira jár már ilyenkor az agyam, pedig tudtam, hogy nagyon kellene pihenni. Elkezdtük a próbát 12 órakor, befejeztük 4 óra előtt és Máté Gábor, a rendező, kifejezetten kérte, hogy egy teljesen érvényes próba legyen, ne csak úgynevezett lejáró, ami ilyenkor általában lenni szokott, hanem 100 százalékos, teljes erőbedobással, mert akkor tud hozzászólni, és akkor tudjuk ezt a színpadot igazán belakni. Törőcsik Franciska, aki Mészáros Sára helyett állt be nagyon ügyes és nagyon felkészült volt. Már az első alkalomra tudta a szöveget, megtanulta videóról a mozgásokat. Öröm volt vele dolgozni és alkatilag is jól álltak neki ezek a mondatok, jól haladtunk, de mégis, ő ezt nem játszotta, most volt lehetőség még egyszer végigcsinálni, hogy magabiztosabb lehessen. Majd mindössze félóra szünetünk volt és már készülődnünk kellett az első előadásra, ami negyed kilencig tartott és fél 9-kor már újra első figyelmeztető – kezdtük megint előröl. A színpadon rettenetesen meleg volt, jó sok a jelmez, vastag anyagok, én a darab során folyamatosan egy nagykabátban voltam, folyt rólunk a víz és a két előadás közötti idő még arra sem volt elég, hogy a ruhák megszáradjanak. Furcsa Prolik-maraton kerekedett, gyakorlatilag 12 órán át játszottuk… s ez nem kis teljesítmény, de színészileg nagyon izgalmas volt… Amikor Egerben „csak” dupláztunk, már akkor is kifejezetten kíváncsi voltam, milyen elkezdeni újra, már fáradtan, mert az egésznek a világa olyan, hogy úgy éreztem, ez jót tesz neki. Amikor fizikailag is úgy érzed, hogy 20 évvel öregebb vagy, akkor jó ezt a szerepet eljátszani. Kiadsz magadból mindent… Oda kell figyelni, hogyan osztod be az erőd, a figyelmed. Sokszor az a gondolatod támad a következő szövegrészről, mintha ezt már elmondtad volna, aztán rájössz, hogy igen, de nem most, hanem a délutáni előadáson. A közönség? Délután sokkal jobban fogadtak bennünket, mint este, amikor a zsűri is ott volt. Úgy éreztük, hogy miközben sokan vannak, és figyelnek ránk, valamitől nem volt meg az az erős kapcsolat színpad és nézőtér között, amit szerettünk volna. Ezt annyi apróság tudja befolyásolni, talán még az is, hogy aznap nagyon meleg volt és este kilencre már ők is elbágyadtan ültek be a nézőtérre. A másnapi szakmai beszélgetésen szépeket mondtak és sok dicséretet kaptunk. Jó érzés volt, hogy az elemzők nagyon értették az előadást és egy-két apró megjegyzéstől eltekintve maximálisan elégedettek voltak vele. Utoljára voltunk így együtt, s jó lezárása volt a történetünknek. Talán az is benne lehetett az estében, hogy a nagyobb részt szakmai közönség tudván erről a lezárásról, elfogódottan nézett bennünket, nem tudott felszabadultan reagálni.
Egyébként csináltunk itt egy felolvasószínházi produkciót is, rajtam kívül Járó Zsuzsi, Fekete Györgyi Szabó Emília, Ötvös Andris, Mészáros Máté, Schruff Milán, Vajda Milán vett részt benne. Ez délután 3-kor volt, egy szintén igen meleg napon és azt gondoltuk, hogy – ráadásul egy ismeretlen kortárs magyar darabról lévén szó – legfeljebb egy-két érdeklődő fog betévedni, de nem lehet nézőkre számítani. A kezdés előtt úgy 10 perccel valóban tizenvalahány ember volt, családias hangulat, majd 3-kor varázsütésre betódultak, biztos, hogy százon felül voltak, köztük sokan a szakmából. Jól sikerült, jó ritmusban, jó hangulatban. Volt némi színpadi mozgás és néhány kellék is, de az egyszerűségre törekedtünk, inkább a szövegben rejlő játéklehetőségekre figyelve. A szakmai beszélgetésen inkább a darabbal, s nem a játékkal kapcsolatosan fogalmazódtak meg kritikai észrevételek.
Az elmúlt 10 évben sokat játszó, meghatározó egyénisége voltál az egri színpadnak – volt, aki örült ennek, s volt, aki nem. Mit gondolsz erről és mit az egri színház körüli vitákról, ellentétes véleményekről?
- Sok rendezővel dolgoztam és ezeket a szerepeket nem én osztottam magamnak, nem én kértem és nem kérte senki a számomra. Én mindnek örültem, a kisebbeknek is, amelyekből szintén sokat játszottam. Nyilván – mint mindenki – van, akinek szimpatikus vagyok, van, akinek kevésbé, olyan is lehetett esetleg, aki szerette volna eljátszani azokat a szerepeket, amelyeket én kaptam, nyilván az sem örült. Én úgy éltem meg, hogy azok, akik fontosnak érezték azt a munkát, amelyben valódi alázattal, hittel és kedvvel vettünk részt, azok szerettek, soha nem éreztem féltékenységet.
Visszatekintve azt érzem, hogy erős 10 év volt, amelynek során nagyon sokat értem, fejlődtem színészileg, sokat tanultam. Ezt igazolta, úgy érzem, a Jászai-díj is. Bárhol megfordultunk, kollégák, az egyetemről kikerülő fiatalok irigykedve néztek ránk, hogy mi az egri színház tagjai lehetünk. Rang volt ebben a társulatban játszani. S a kritikák, a fesztivál-szereplések dokumentumai, a díjak őrzik ezt.
Ötször kaptam Páholy-díjat az egri nézőktől, legalábbis azok egy részétől, s voltam a Heves Megyei Hírlap olvasóinak szavazása alapján Napsugár-díjas is. Ez a szeretetük kifejezése volt. De minden előadás után, amikor meghajoltam és tapsoltak, sok szeretetet kaptam. Nagyon szép tíz évet köszönhetek nekik, és nem tudom, lesz-e még ilyen az életemben. Kifejezetten szép emlékem az értelmes és értő egri közönség.
A publikum egy része azonban elpártolt a színháztól, miközben egészen új rétegek ellenkezőleg – most szoktak oda. A két oldal közti viták a végére felerősödtek…
Kicserélődött a közönség egy része, voltak, akik nem ezt a fajta, általunk művelt színházat szeretik, de ez mindig így lesz, olyan színházat soha nem lehet csinálni, ami mindenkinek egyformán tetszik. Annyiféle elképzelés és ízlés van és ezzel nincs is baj. Lehet adott felfogást szeretni vagy elutasítani. Csak a színháznak kell minden érdeken felül állni, azt kell szeretni és továbbvinni.
Előadásokban jól tudtunk együttműködni olyan kollégákkal is, akik most elmondják, hogy nem szerették az elmúlt éveket.
Egy színész egyébként elsősorban színész és nem szabad összekeverni dolgokat, játékot és politikát – ezért például nagyra becsültem Blaskó Pétert, aki politikai hozzáállástól függetlenül vagy annak ellenére kiállt egy színház, a saját színháza, a kollégái mellett.
Mi igyekeztünk elmondani valamit a világról, hol szórakoztatva, hol könnyeket csalva a szemekbe. Minden évben voltak nehezebb és könnyebben emészthető előadások – bár a szórakozás szerintem eleve nem egyenlő csak a felhőtlen nevetéssel. Széles volt a paletta. Kifejezetten sokszor volt olyan pozitív élményem, amikor azt éreztem, hogy igenis tudtunk adni, tanítani, kíváncsiságot ébreszteni, magunkkal csalogatni, nyitottabbá tenni egy másik fajta színházi nyelvre. Le a kalappal az egri nézők előtt, akikben megvolt az új iránti érdeklődés, eljöttek ezekre az előadásokra, sőt az ezeket követő közönségtalálkozókon is nagyon jó beszélgetések voltak. A megszokott formákat feszegető előadásokra két példát említenék, a Stúdióban játszott Velencei kalmárt, amely önmagában sem könnyű darab, de ráadásul a nagyon sajátos formanyelvet használó Zsótér Sándornak volt első egri rendezése és az ennél jóval könnyedebb, de közben szintén komoly társadalmi kérdéseket feszegető és szintén formabontó Csörgess meg!-et, ami állandóan pótszékes teltházakkal ment.
Említs kérlek olyan előadásokat, amelyek különösen kedvesek számodra!
- Az első, ami eszembe jut, a Száz év magány – egy ilyen bonyolult regény színpadra állítása nem könnyű vállalkozás, de kifejezetten közönségsiker volt. Ebben nyilván szerepet játszott Molnár Piroska is, aki vendégként szerepelt az előadásban és óriási élmény volt vele dolgozni. Az egésznek a világa, hangulata, zenéje, a jelmezek… mind emlékezetesek, de például azt is imádtam, hogy Bánki Róza jelmeztervező nemcsak csodálatos ruhákat hozott az előadáshoz, de azt találta ki, hogy a hajak, a frizurák spárgából voltak. Emlékszem, amikor a fodrásztárban ezt először meghallották, nagyon furcsállották, de amikor elkészültek, a színpadon csodálatosak voltak.
Voltak jelmezeim is, amelyeket mindig megsimogattam, mert annyira szerettem őket.
Imádtam a Peer Gynt előadását, amit sajnos csak kétszer játszottunk, nyáron, a Líceum udvarán.
Vagy ugyanott a Hegedűs a háztetőn című musicalt. És azt a hangulatot! Ott lenni a Líceum csillagos ege alatt, amikor az éjszakában megszólalt a zene! Fantasztikus volt.
Nagyon szerettem a Galambok című előadást, ahol egészen más típusú és jóval idősebb nőt kellett megformálnom, és olyan jó volt megtalálni és játszani ezt a figurát. Szeretem, amikor karakter-szerepekben felszabadultan és bátran lehet lubickolni.
Persze az, hogy mennyire szeretünk mi egy előadást, az mindig függ attól is, hogy a társainkkal mennyire tudunk „egymásba kapaszkodni”. A szintén Radoslav Milenkovic által rendezett Emésztő tűzben – ahol kifejezetten finom játékot kért – fantasztikusan együtt voltunk.
Az Éjjeli menedékhely is nagyszerű csapatmunkaként emlékezetes. Akkor dolgoztunk először Máté Gáborral és Nagy Fruzsinával, akinek a maszkjai és jelmezei meghatározóak voltak a Gábor által kitalált nagyon erős világban. Gyönyörű darabban, gyönyörű gondolatokkal és formanyelven tudtunk beszélni arról, ami körülöttünk van. Az előadás atmoszférája beleégett az emberbe és alig vártad, hogy felmenj a színpadra… Nagyon jó volt…
Az idei évadból imádtam Kamillát a Prolikban és Ettingennét az Olympiában. Őket játszva az a boldog érzés járt át a színpadon, hogy minden porcikámban érzem és élem a lényüket.
Hogyan fogadtad a rád osztott zenés-énekes szerepeket?
- Az énekhangom nem feltétlenül predesztinál ezekre, de igyekeztem mindig karakterből úgy megoldani, hogy velem szerves legyen, a dalnak egy másfajta megfogalmazását adva. Szerettem például a Fekete Pétert. A Lesz maga juszt is az enyém végén, amikor egy delfint öleltem, mindig szinte véget nem érő taps csattant fel és ez olyan boldogság volt, amit nem tudok elmondani.
Mint a Prolik szereplőinek döntő része, beszélgetésünkkor már te sem vagy tagja az egri társulatnak. Többükről lehet tudni, hogy hová szerződtek, mik a terveik, de rólad nem. Mi lesz ezután?
- Egyelőre szabadúszó leszek. Van egy már körvonalazódó munkám, de nem akarom elkiabálni, ezért erről még nem beszélnék. Tovább fogjuk játszani utolsó egri bemutatónkat, az Olympiát, az Orlai Produkciós Iroda segítségével, a budapesti Belvárosi Színházban. Örülök neki, mert nagyon szeretjük azt az előadást. Szeretnénk Hírlap színházat is, de az nagyon nehéz, mert mindenki szanaszét lesz… szétszór most bennünket a sors, de mindenki abban bízik, hogy tudunk még újra találkozni és újult erővel együtt dolgozni.
Eközben a maradó kollégák közül is vannak, akik hiányozni fognak. Nem fogom őket színpadon látni? Ez még számomra is nagy kérdés…
Úgy éreztem, szívesen nyilatkozol a blognak…
- Te tényleg ott vagy a színházban és neked tényleg ez az életed. Most is úgy beszélgettünk, hogy mindent tudtál rólam, és ha csak egy fél mondatot mondtam volna valamiről, be tudtad volna fejezni… Fantasztikus, hogy van valaki, akinek ez ilyen fontos, ennyire szereti, egyéni kezdeményezésre fórumot és reklámot teremt egy színháznak, hangsúlyozza a fontosságát. Csodálatos és nagyon ritka szerintem. Nem is hallottam hasonlóról. Fontosnak tartom azt is, hogy mennyire naprakész a blog és hogy egy pozitív hozzáállás érződik rajta, jó ránézni. Én ezután is szeretném olvasni…
Mára már az is kiderült, hogy a vitát provokáló Dobókatica néven beíró férfiember nem más, mint a 180 fokos direktor "barátja": Kisszekund, alias Radó uram. S most lehet egy hegyeset sercinteni!
Utánanéztem a szótárban, a blaskó szláv szó, mélyrepülést jelent.
Türelmetlenül várom a percet, amikor "... VÉGRE nem kell tovább tűrni őket és a mérhetetlen pénz és hatalom vágyukat." Mármint a 180 fokos Blaskóékét és csicskásaikét. Érzem, hogy hamarosan eljön a pillanat: a "saját emberei" fogják hátba döfni. Volt már ilyen a történelemben.
Blaskó és kompániája sürgősen táviratozzon, hogy a jó érzés és jó ízlés minél előbb visszatérjen kényszerszabadságáról a színházba.
"Csizmadia Tibor ezt mondta: Az egri közönséget nem lehet eléggé alábecsülni." De persze ezt csak ön mondja: Kedves 24-es! S ha ön mondja, akkor nekünk - akiknek ezek szerint a színházról lila gőzünk sincs, s mindent meg lehet velünk etetni - ezt sült baromságot, ezt a gondosan kiagyalt gonosz és gusztustalan mini gyalázatot tutira el kell hinnünk? Ugye, így gondolja? Hát nem, édes úr! Tudja mit, szeretném, ha továbbra is úgy és annyira nézné le a mindenkori direktor (de legfőképpen ez a 180 fokos Fokos) az egri nézőket, ahogyan azt most terjeszteni próbálja maga Blaskó-fan. De van egy szörnyű gyanúm, hogy időről időre maga az új direktor bújik egy egy Bekiabáló nick-név mögé. Fogvicsorgató stílusa, kioktató bennfentessége egyértelműen erre utal.
Ha a 24-esnek lett volna vér a pucájában, s nem utólag ilyen jellemtelen, "bátor" árulkodó, akkor a "bugyis" szituációk után szépen kilépett volna a társulatból, és azon nyomban borítja a bilit. Így viszont csak egy megélhetési talpnyaló volt, az is marad!
Ha Önök ismernék a színházat, tudnák, hogy a színházban nincs demokrácia: ha hallgatsz, megtartod az állásod, ha nem, vess magadra.Az igazgató szent és sérthetetlen és a slepje is.
A bugyi és az ing, valamint a többi felelőtlen, napi szintű óriás méretű pénzköltés igaz.Sajnos. Én is tanúsíthatom.
A dupla társulat is. A lekezelése az egrieknek is.Egyszer egy premier után, ami zenés darab volt, a társulati bulin Csizmadia Tibor ezt mondta: Az egri közönséget nem lehet eléggé alábecsülni.
Ez szó szerint így hangzott el.
Onnan kezdve nem tartottam embernek. Egy bekiabáló
Kedves "színházi dolgozó"! Ha "iskolázott színészek"-t be lehetett vonni olyan épületes művészi munkába, mint holmi bugyik összeszedegetése, akkor róluk szegénységi bizonyítványt kell kiállítani. De persze ezt az agyament rágalmat tisztességes ember nem veszi be, kedves fékevesztett GÁTLÁSTALAN!
Őszintén sajnálom a mostani direktort, hogy ilyen emberek maradtak mellette, mint ez a 18-as bekiabáló. Egyébként pedig Blaskó B. karizmatikus személye növelte hirtelen az anyagi hiányt többszörösére, kedves! Persze ha sűrűn és nagyokat köpködnek az elődökre, akkor ez nem bűn, mindez megbocsátható? Mert a drága, istenadta, több évtizede színházba járó egri néző mind hülye. Különös gondolkodásra és erkölcsi felfogásra vall.
Blaskó úr jó ízlése szabadságra ment...?
Nagyon kár, hogy BB új direktor ilyen primitív, szolgalelkű tollforgatónak/kommentelőnek (18-as hozzászóló) "mondta tollba" = diktálta le fantasztikusan tényszerű, veretes gondolatait. Legjobb védekezés a támadás. Na, de minden áron? Jön még kutyára dér.
Kedves 18-as! Kedves Lábtörlő! Kedves Megkésett Bátor!
Ugye, Ön cseppet sem frusztrált? De miért is várt ilyen rettenetesen sokáig a szennyes kiteregetésével? A rabszolgatartó kényurat már réges-régen kiseprűzte a derék 180 fokos szakszervezetis. (Bizonyára a fogalmazás volt Önnek nehezére, kereste a megfelelő szavakat.) Szóval, hogy ilyen soká mer "kritikus" lenni, az azért szöget üt a fejembe!!! Talán valaki oldalba bökte, hogy na, most veszélytelenül boríthatod a sz...-t. Pfúj! Nagyon-nagyon alantas, primitív és hát... bugyuta ez, amit itt összehord. Amiket meg az "Armani ing"-ről és a "Triumph fehérneműről" ír, az meg már szinte bűzlik - az Ön mosdatlan szájától.
Kedves Kommentelők!
Tisztázzunk valami nagyon lényegeset.Én, aki soha, de soha nem tartoztam a Blaskó Úr politikai táborába, vagy bűvkörébe, ellenben az ellenkező politikai színbe tartoztam, nagyon meglepődtem,amikor nyilatkozataiban a színházi és az egri színházi dolgozókkal történt 8 éves megaláztatás és lekezelést ,őszintén és tényszerűen tárta a közönség elé.
Persze barátságot ma sem táplálok iránta, de igen jól esett, amikor a Csizmadia úr és bandája által elkövetett pénzköltést,és herdálást, emberi megalázás sorozatot a helyén kezelve, átvállalta a problémát ,a csőd széléről visszarángatva mindannyiónkat.
Nem vagyok színész, de színházi dolgozó vagyok. Csizmadia Tibor embertelenül, méltatlanul, semmi munkákkal alázta meg a vezető, iskolázott színészeinket és a felesége bugyiját szedette velünk össze, előadásonként.A pestiek csak Armani ingben és Triumph fehérneműben játszhattak, ha este levették, nem kimosatta a mosodában, újat kellett venni nekik.Két külön tábort épített,egy helyre nem ültek le velünk, még a büfében sem.Éreztette és láttatta a különbséget pesti és egri között.Ha ennyire nem szeretett minket,akkor most miért harcol ennyire?Őt az SZDSZ helyezte ránk, pedig mi, a társulat akkor nem támogattuk.A közgyűlés szünetében fordultak meg a dolgok és lett ő az igazgató.MI NEM KÉRTÜK ÉS AKARTUK ŐK! És nem hiányzik.Kicsit sem.Nem kívánjuk többé a felesége cipőjét pucolni és lábtörlők sem vagyunk.....még NEKI SEM!
Ezt korábban írta egy kommentelő az új direktorral kapcsolatban (nekem nagyon tetszett lényeglátása): "Látod Balázs, ha nem lettél volna ilyen telhetetlen, most még csak megválasztott igazgatóként kellene szemlélned a történéseket.
De Te nem bírtad kivárni, míg hivatalosan rád kerül a sor augusztustól.
Képes voltál Csizmadiát kirúgatni, meghurcoltatni... S most itt állunk, s nagyokat röhögünk rajtad, hogy mire képes a kisszerűség. Szánalmas vagy. Úgy mindennel együtt. Ha nem ismernénk, hogy milyen vagy, még sajnálnánk is... De ismerünk, s tudjuk, bármikor, bárkinek képes vagy betartani.
Ezért azt kívánjuk neked, amit megérdemelsz..."
Emlékezet-frissítő: Ki játszotta a Nem félünk a farkastól női főszerepét? Saárossy Kinga. Ki rendezte az előadást? Blaskó Balázs. Ki játszotta Márai Kalandjában az egyik főszerepet? Saárossy Kinga. Ki rendezte? Blaskó Balázs. Ki játszotta a Látogatók főszerepét? Saárossy Kinga. Ki rendezte? Blaskó Balázs. Hát nem érdekes?
Hát, igen! Dobókatica a legeslegjobb színésznő és legtutibb kommentelő. Csak ő most van benne a "kosárban".
Látom, újult erővel (és több fronton) támad Blaskó úr. Csak tudnám, milyen erkölcsi és szakmai alapon merészeli ezt? Vagy elegendő csupán az, hogy a mostani kétharmados hatalom "mikutyánkkölyke" ő?
Kedves 11-es! Elvesztettem a fonalat. Miről is, kiről is tetszett írni tulajdonképpen? A "hahaha"-t értettem.
Drága 9-es!
Rendkívül nagy a fantáziája! Honnan szedi, hogy az általam használt (nagybetűk): BB azt jelenti, amit ön belefantáziál? A BB nálam a jelenlegi direktor nevének kezdőbetűi - sajna... A maga konfabuláló, színes fantáziája vall - hogy önt idézzem - "elgondolkodtató bátorságra és különleges intelligenciára". No meg csöppnyi rosszindulatra, drága BB-klubtag!
Kedves 10!
Lehet, hogy az előző vezetés által felelőtlenül, előre elköltött egész éves keret miatt belebukhat a jelenlegi vezetés, de az már a pofátlanság tetőfoka, hogy azok után, hogy kisöpörte a színházat, van képe levelet írni a Gárdonyi Géza Színház megmenése érdekében az előző direktornak....Teszi mindezt az, aki tönk szélére sodorta.
Azt már nem is említem, hogy az előző politikai vezetés helyezte a székbe Csizmadia urat, így logikus hogy a felesége által adott interjú címe: Színház Érdekeken Felül????!!!
Már nem is minősítem ezt a hétköznapi szemtelenséget. Nevetséges!!!Őszinte ember!!!Hahaha!
5-nek
Kedves BB!
Mi meg azt várjuk ki, amíg belebuksz, te szegény gyermek.
Azt hiszem, lehet némi igazsága az 5 nevű hozzászólónak.
Tisztelt 6!
Lehet, hogy az 5 indulatból írt, de nem /BB/ azaz Buta Barmozott le senkit. Ön igen.Elgondolkodtató bátorságra vall és különleges intelligenciára.
Hát,aki nem kívülről kiabál bele, hanem maga is éli a mindennapokat, az tudja, hogy ez sajnos TÉNY, kedves 6,
és akár tetszik a publikumnak, akár nem ez szóról szóra így történt.Csizmadia Úr terjesztette fel a feleségét Jászai Díjra.Csizmadia Úr vette meg a kollégák játékát, jó pénzen.Így lett eszméletlen fantasztikus , csodálatos, tehetség a felesége.
Ez van, lehet beletörődni, elfogadni.
Csak látni is kellene- nem csak nézni.Már a fától az erdőt.
De VÉGRE nem kell tovább tűrni őket és a mérhetetlen pénz és hatalom vágyukat.
Igen, igen, ilyenek a 180 fokosok: a mostani direktor nyelvbaratai, mint ez az "5". Gusztustalan frusztralt!
Steril rosszindulat, "kedves 5"! Lehet, hogy maga a BB-klub tagja? Kommentje gyatra, szellemtelen, primitiv. Nem nyugszik? Rajta, rajta!
Hát igen.A művésznő legjobb szerepe, hogy Csizmadia Tibor felesége- ez predesztinálja a szerepekre, nem a tehetsége.Ha meg nem, hát "őfelsége" a férj megveszi neki az összes többi szereplőt. Vajh ' ki fog ellent mondani Színházi kamara " elnökének?Így lettek díjai- szerepei- művésztársai, stb.
"Van az a pénz"- mondja a nagy klasszikus mondás.
De ettől ő még nem lesz sem tehetségesebb, sem jobb színész.Most tessék ,az elkövetkező években bizonyítani, amikor elverték a "felséges párost" a tejfeles fazéktól!!
Bár még nem egészen.A férj még Színházi Elnök.De azt még kivárjuk, míg ő is kiesik a kosárból!
Szegény Féltékeny színésznő (dobókatica)!
Hármat lehet találgatni, ki lehet ez a Bozó Andreára féltékeny színésznő.
Kedves Dobókatica!
Nem féltékeny ön egy kicsikét? Habzásából ítélve csak erre lehet következtetni.
Kedves! Milyen lebilincselő kritika az Öné! "Oh, mily megható" cinizmus. Egy frusztrált, irigy ember önvallomása. Elég lett volna csak annyit írnia: Utálom a művésznőt.
Végigolvastam.
Abszolút lebilincselő és mélyen megható művészi önvallomás. Na és ezek az ütős, kemény kérdések...
Különösen azok a sorok hatottak meg, de nagyon, amikor aszongya a művésznő, hogy... ,,- Sok rendezővel dolgoztam és ezeket a szerepeket nem én osztottam magamnak, nem én kértem és nem kérte senki a számomra."
Oh, mily megható őszinteség!