Menjek, vagy inkább telefonáljak?
2011.04.27.00:00
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal adóztatási szervének stratégiai célkitűzései között szerepel az adókötelezettségek teljesítését támogató, egyúttal az adminisztrációs terheket csökkentő és az adózók számára kényelmesebb ügyfélkapcsolati megoldásokat biztosító szolgáltatások bevezetése.
Ennek szellemében az állami adóhatóság a már több éve működő általános telefonos tájékoztató rendszere (TCC) mellé egy telefonos ügyintézést és konkrét ügyekben a tájékoztatás lehetőségét biztosító szolgáltatást (ÜCC) vezetett be.
A szolgáltatás igénybevételéhez az ügyfélnek ki kell töltenie és be kell nyújtania a NAV honlapjáról letölthető 11UK30-as nyomtatványt, ezt követően azonosító számot kap.
A szolgáltatás keretében többek között egyedi bevallási adatokkal (pl. személyi jövedelemadó bevallásban szerepeltetett adó-visszaigénylés), adózói törzsadatokkal (pl. közösségi adószám igénylése, értékhatár túllépése esetén történő bejelentés), folyószámla-kivonattal kapcsolatos egyedi tájékoztatási ügyek (pl. adónemek közötti átvezetés) telefonos intézésének lehetősége biztosított. Ilyen módon – személyes megjelenés nélkül – jövedelemigazolás iránti kérelem is előterjeszthető.
A NAV ügyintéző rendszere belföldről helyi tarifával hívható a 06-40/20-21-22 telefonszámon, de külföldön tartózkodva is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon. A szolgáltatás munkanapokon: hétfőtől csütörtökig 8.30-16 óráig, pénteken 8.30-13.30-ig vehető igénybe. A telefonos ügyintéző rendszer teljes menütérképe és a rendszerrel kapcsolatos tudnivalókat tartalmazó 33. számú tájékoztató füzet a www.nav.gov.hu internetes honlapról letölthető.
Az állami adóhatóság azért is javasolja e telefonos szolgáltatás igénybevételét, mert így az ügyfelek könnyebben, gyorsabban és személyes utánajárás nélkül intézhetik hivatali ügyeiket.
A szolgáltatás igénybevételéhez az ügyfélnek ki kell töltenie és be kell nyújtania a NAV honlapjáról letölthető 11UK30-as nyomtatványt, ezt követően azonosító számot kap.
A szolgáltatás keretében többek között egyedi bevallási adatokkal (pl. személyi jövedelemadó bevallásban szerepeltetett adó-visszaigénylés), adózói törzsadatokkal (pl. közösségi adószám igénylése, értékhatár túllépése esetén történő bejelentés), folyószámla-kivonattal kapcsolatos egyedi tájékoztatási ügyek (pl. adónemek közötti átvezetés) telefonos intézésének lehetősége biztosított. Ilyen módon – személyes megjelenés nélkül – jövedelemigazolás iránti kérelem is előterjeszthető.
A NAV ügyintéző rendszere belföldről helyi tarifával hívható a 06-40/20-21-22 telefonszámon, de külföldön tartózkodva is elérhető a 36-1/441-96-00 telefonszámon. A szolgáltatás munkanapokon: hétfőtől csütörtökig 8.30-16 óráig, pénteken 8.30-13.30-ig vehető igénybe. A telefonos ügyintéző rendszer teljes menütérképe és a rendszerrel kapcsolatos tudnivalókat tartalmazó 33. számú tájékoztató füzet a www.nav.gov.hu internetes honlapról letölthető.
Az állami adóhatóság azért is javasolja e telefonos szolgáltatás igénybevételét, mert így az ügyfelek könnyebben, gyorsabban és személyes utánajárás nélkül intézhetik hivatali ügyeiket.