Az ügyfélkapu előnyei
2011.04.27.00:00
Az állami adóhatóság – szolgáltató jellegének erősítése érdekében – az adózók számára kényelmesebb ügyfélkapcsolati megoldásokat biztosít.
Az Ügyfélkapu olyan szolgáltatás, amelynek segítségével az állampolgárok személyazonosságuk igazolása mellett, biztonságosan kapcsolatba léphetnek az elektronikus közigazgatási ügyintézést nyújtó intézményekkel, és így hivatali ügyeiket könnyebben, gyorsabban és személyes utánajárás nélkül intézhetik (pl. Nemzeti Adó- és Vámhivatal, Okmányiroda, Földhivatal, Egészségbiztosítási Pénztár, Nyugdíjbiztosítási Igazgatóság körében).
Hogyan van lehetőség ügyfélkapu nyitására?
Az állampolgárok – az okmányiroda mellett – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adóigazgatósága miskolci központi ügyfélszolgálatán és valamennyi megyei kirendeltségén is nyithatnak ügyfélkaput. Személyesen, a személyazonosításra alkalmas okmánnyal és egy működő e-mail cím megadásával regisztrálhatnak, első esetben ingyenesen. Fontos tudni, hogy amennyiben már létező regisztrációval kapcsolatban merül fel probléma, annak rendezésére csak az okmányirodáknál van lehetőség.
Az ügyfélkapun az alábbi elektronikus adóhatósági szolgáltatások érhetők el:
- adóbevallások és adatszolgáltatások elektronikus úton történő benyújtása,
- bejelentési és változás-bejelentési kötelezettségek teljesítése, adóalany-nyilvántartási törzsadatok lekérdezése,
- folyószámla adatok lekérdezése,
- adóigazolás, jövedelemigazolás, illetőségigazolás, valamint köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel iránti kérelem benyújtása,
- fizetési könnyítés iránti kérelmek benyújtása,
- elektronikus árverésen való részvétel.
Az ügyfélkapun keresztül intézhető ügyek, szolgáltatások komplex struktúrája a www.magyarorszag.hu honlapon érhető el. A megyei adóigazgatósági ügyfélszolgálatok elérhetőségei, ügyfélfogadási időpontjai, illetve az elektronikus úton intézhető adóügyekről és az ügyfélkapuról bővebb információ „Tájékoztató az adóügyek elektronikus úton történő intézéséhez” című, 32. számú tájékoztató füzetben, a www.nav.gov.hu internetes honlapon található.
Hogyan van lehetőség ügyfélkapu nyitására?
Az állampolgárok – az okmányiroda mellett – a Nemzeti Adó- és Vámhivatal Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Adóigazgatósága miskolci központi ügyfélszolgálatán és valamennyi megyei kirendeltségén is nyithatnak ügyfélkaput. Személyesen, a személyazonosításra alkalmas okmánnyal és egy működő e-mail cím megadásával regisztrálhatnak, első esetben ingyenesen. Fontos tudni, hogy amennyiben már létező regisztrációval kapcsolatban merül fel probléma, annak rendezésére csak az okmányirodáknál van lehetőség.
Az ügyfélkapun az alábbi elektronikus adóhatósági szolgáltatások érhetők el:
- adóbevallások és adatszolgáltatások elektronikus úton történő benyújtása,
- bejelentési és változás-bejelentési kötelezettségek teljesítése, adóalany-nyilvántartási törzsadatok lekérdezése,
- folyószámla adatok lekérdezése,
- adóigazolás, jövedelemigazolás, illetőségigazolás, valamint köztartozásmentes adózói adatbázisba történő felvétel iránti kérelem benyújtása,
- fizetési könnyítés iránti kérelmek benyújtása,
- elektronikus árverésen való részvétel.
Az ügyfélkapun keresztül intézhető ügyek, szolgáltatások komplex struktúrája a www.magyarorszag.hu honlapon érhető el. A megyei adóigazgatósági ügyfélszolgálatok elérhetőségei, ügyfélfogadási időpontjai, illetve az elektronikus úton intézhető adóügyekről és az ügyfélkapuról bővebb információ „Tájékoztató az adóügyek elektronikus úton történő intézéséhez” című, 32. számú tájékoztató füzetben, a www.nav.gov.hu internetes honlapon található.