Épüljön végre az a ,,Duállomás”!

Javaslom, hogy most kivételesen bocsássuk meg az idétlenül körülményes elnevezést: „Eger, intermodális közösségi közlekedési központ létesítése”. Mert a lényeg a fontos. A ,,buszpu” elköltöztetésének komolynak tűnő szándéka a Vasútállomás mellé.
 
 

Épüljön végre az a ,,Duállomás”!

Javaslom, hogy most kivételesen bocsássuk meg az idétlenül körülményes elnevezést: „Eger, intermodális közösségi közlekedési központ létesítése”. Mert a lényeg a fontos. A ,,buszpu” elköltöztetésének komolynak tűnő szándéka a Vasútállomás mellé.
 
 
 
 
 

Épüljön végre az a ,,Duállomás”!

Javaslom, hogy most kivételesen bocsássuk meg az idétlenül körülményes elnevezést: „Eger, intermodális közösségi közlekedési központ létesítése”. Mert a lényeg a fontos. A ,,buszpu” elköltöztetésének komolynak tűnő szándéka a Vasútállomás mellé.

 

Arról van szó, hogy eleink, több mint száz évvel ezelőtt kiváló gondossággal választották ki a Vasútállomás helyszínét, majd az ,,átkos cucilizmusban" a néhai elvtársak a – valaha ott volt - szovjet hősök emlékműve mögé, a legrosszabban megközelíthető és környezetszennyezően a város magas pontjára ,,nyomták” oda a buszpályaudvart. Építése ürügyén akkoriban elvettek  zöldterületet az érsekségtől, sőt beleerőszakoltak egy kis magánbirtokot is jó elvtársuknak. Ez utóbbi most lényegtelen mellékszál.

Ami már tehát a közelmúlt. Azonban cseppet se mindegy, hogy ha egyszer végre tényleg eltakarodik Eger közlekedésének és levegőszennyezésének egyik fő oka, előidézője, akkor majd hogyan lesz az a hely szépen helyreállítva? Ez már a jövő – lesz.

A hír szerint ,, A munka során folyamatosan együttműködik az önkormányzat, a MÁV és a VOLÁN. Szoros kapcsolattartásra törekszünk a civil szervezetekkel és a lakossággal is.”

Nagyon helyes, hiszen a Volán és a MÁV állami tulajdon, ráadásul mindkettő krónikusan veszteséges és ezáltal adópazarló. (Ez megint csupán ténykérdés és mellékszál.) Valószínű tehát, hogy e két személyszállító cég együttműködési hajlandósága csupán kormányutasítások kérdése.

Az adófizető állampolgárok, másképpen és szebben szólva, a dolgozó nép okos gyülekezetének véleményét meghallgatni és akceptálni az önkormányzatnak kutya kötelessége. Az amúgy is kis létszámú, szavukat általában óvatosan megválogató civil szervezetek hozzászólása is megjön majd. Azembereket, a lakosságot meg – ezek után - talán hagyhatjuk. De félre a tréfát!

Ami a tervezett duális közlekedési csomópontot, meg hozzá az autóparkolót illeti nos, mondhatjuk, hogy a hely, ahol régen a vasútállomás egykori fűtőháza és mozdonyfordítója, valamint raktárai álltak, üres és a MÁV számára régóta kihasználatlan.

Tehát tényleg baromian jó ötlet, hogy oda költöztetik majd végre a buszokat meg azok pályaudvarát, mellé meg autóparkolót, remélhetőleg jó sokat.

Örülök hát neki nagyon, mint egri, csak egy kicsit gyanakszom. Mégpedig arra, hogy e projekt tényleg mielőbb megvalósul és nem csak az a 80 milla költődik el, még csak nem is tervezésre, csupán megvalósíthatósági tanulmányra. Oszt' jó napot.

Ha viszont létrejön, akkor örök érdeme és diadala lesz (lenne) a kormánypárttal praktikus szövetséget kötött, egri lokálpatrióta hatalmi csoportnak. Mert ez a páratlanul hasznos projekt majd’ minden egrinek jó és előnyös – kivéve talán a Csákó-negyed közeli villa-tulajdonosait.

Rajta hát!

 

 
 
  • 6Bekiabáló2011április22.16:18ÚjVálasz

    Például egy színházi este után, mondjuk decemberben, hófúvásban, vagy ősszel hidegben és zuhogó esőben - aha...

     
  • 5Radó István2011április22.14:51ÚjVálasz

    Tisztelt 1-eske! Eger kisváros, nincsenek nagyobb távolságok benne.
    A belváros és az odaképzelt ,,Duállomás" közötti távolság cca. 20-25 perc gyalog.
    Gyalogolni pedig egészséges, akár a néhai Lenin úton (Deák F.), akár a jól megvilágított Érsekkerten keresztül történik.

     
  • 4Bekiabáló2011április21.08:04ÚjVálasz

    Lenne egy elsőre jónak tűnő ötletem. Mi lenne, ha a közeli vidékről (Novaj, Ostoros, Szarvaskő stb.) bejáró buszokat bekötnék a helyijárati forgalomba? Ezzel tehermentesítenék a helyi buszokat, azaz kevesebbet kellene indítani belőlük, mert egriek is felszállhatnának rájuk, egyúttal valószínűleg csak a helyiek vennék igénybe a kifejezetten helyi járatokat, azaz ott talán kisebb lenne a zsúfoltság. Más szóval: Ha bejönnne Egerbe egy helyközi járat, mehetne tovább helyi járatként. Ezzel mindenki jól járna, nem? De még akár tesztelni is lehetne, hogy beválik-e.

     
  • 3Bekiabáló2011április20.21:42ÚjVálasz

    Lenne egy elsőre jónak tűnő ötletem. Mi lenne, ha a közeli vidékről (Novaj, Ostoros, Szarvaskő stb.) bejáró buszokat bekötnék a helyijárati forgalomba? Ezzel tehermentesítenék a helyi buszokat, azaz kevesebbet kellene indítani belőlük, mert egriek is felszállhatnának rájuk, egyúttal valószínűleg csak a helyiek vennék igénybe a kifejezetten helyi járatokat, azaz ott talán kisebb lenne a zsúfoltság. Más szóval: Ha bejönnne Egerbe egy helyközi járat, mehetne tovább helyi járatként. Ezzel mindenki jól járna, nem? De még akár tesztelni is lehetne, hogy beválik-e.

     
  • 2Bekiabáló2011április20.21:34ÚjVálasz

    Lenne egy elsőre jónak tűnő ötletem. Mi lenne, ha a közeli vidékről (Novaj, Ostoros, Szarvaskő stb.) bejáró buszokat bekötnék a helyijárati forgalomba? Ezzel tehermentesítenék a helyi buszokat, azaz kevesebbet kellene indítani belőlük, mert egriek is felszállhatnának rájuk, egyúttal valószínűleg csak a helyiek vennék igénybe a kifejezetten helyi járatokat, azaz ott talán kisebb lenne a zsúfoltság. Más szóval: Ha bejönnne Egerbe egy helyközi járat, mehetne tovább helyi járatként. Ezzel mindenki jól járna, nem? De még akár tesztelni is lehetne, hogy beválik-e.

     
  • 1Bekiabáló2011április20.19:34ÚjVálasz

    "Nagyszerű" lesz. Eddig ha Egerben akadt dolga valakinek, például gyakran bejáró ismerőseimnek is akkor a buszállomástól mindent meg tudtak viszonylag rövid idő alatt közelíteni. Most gyalogoljanak be onnét... Vagy talán lesz 5 maximum 10 percenként egy buszjárat késő estig onnan a belvárosba? Vagy például - ezért is is írtam a késő estét, mit csináljon az (mert én ismerek ilyeneket is), akik szoktak moziba, színházba, rendezvényekre bejárni mert a falujukban nincsenek ilyen lehetőségek. Moziból is, színházból is, mondjuk Dobó téri rendezvényről is gyorsan elérhették a buszállomást. Most majd mondhatnak le a szórakozásról, kulturálódásról. Na fogják áldani ők is ezt a "nagyszerű" ötletet. Eger az idegenforgalomból él - szokta hangoztatni Ön kedves Radó úr - de nemcsak autós idegenforgalmisták vannak ...

     

Hozzászólások

A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!