Épüljön végre az a ,,Duállomás”!
Arról van szó, hogy eleink, több mint száz évvel ezelőtt kiváló gondossággal választották ki a Vasútállomás helyszínét, majd az ,,átkos cucilizmusban" a néhai elvtársak a – valaha ott volt - szovjet hősök emlékműve mögé, a legrosszabban megközelíthető és környezetszennyezően a város magas pontjára ,,nyomták” oda a buszpályaudvart. Építése ürügyén akkoriban elvettek zöldterületet az érsekségtől, sőt beleerőszakoltak egy kis magánbirtokot is jó elvtársuknak. Ez utóbbi most lényegtelen mellékszál.
Ami már tehát a közelmúlt. Azonban cseppet se mindegy, hogy ha egyszer végre tényleg eltakarodik Eger közlekedésének és levegőszennyezésének egyik fő oka, előidézője, akkor majd hogyan lesz az a hely szépen helyreállítva? Ez már a jövő – lesz.
A hír szerint ,, A munka során folyamatosan együttműködik az önkormányzat, a MÁV és a VOLÁN. Szoros kapcsolattartásra törekszünk a civil szervezetekkel és a lakossággal is.”
Nagyon helyes, hiszen a Volán és a MÁV állami tulajdon, ráadásul mindkettő krónikusan veszteséges és ezáltal adópazarló. (Ez megint csupán ténykérdés és mellékszál.) Valószínű tehát, hogy e két személyszállító cég együttműködési hajlandósága csupán kormányutasítások kérdése.
Az adófizető állampolgárok, másképpen és szebben szólva, a dolgozó nép okos gyülekezetének véleményét meghallgatni és akceptálni az önkormányzatnak kutya kötelessége. Az amúgy is kis létszámú, szavukat általában óvatosan megválogató civil szervezetek hozzászólása is megjön majd. Azembereket, a lakosságot meg – ezek után - talán hagyhatjuk. De félre a tréfát!
Ami a tervezett duális közlekedési csomópontot, meg hozzá az autóparkolót illeti nos, mondhatjuk, hogy a hely, ahol régen a vasútállomás egykori fűtőháza és mozdonyfordítója, valamint raktárai álltak, üres és a MÁV számára régóta kihasználatlan.
Tehát tényleg baromian jó ötlet, hogy oda költöztetik majd végre a buszokat meg azok pályaudvarát, mellé meg autóparkolót, remélhetőleg jó sokat.
Örülök hát neki nagyon, mint egri, csak egy kicsit gyanakszom. Mégpedig arra, hogy e projekt tényleg mielőbb megvalósul és nem csak az a 80 milla költődik el, még csak nem is tervezésre, csupán megvalósíthatósági tanulmányra. Oszt' jó napot.
Ha viszont létrejön, akkor örök érdeme és diadala lesz (lenne) a kormánypárttal praktikus szövetséget kötött, egri lokálpatrióta hatalmi csoportnak. Mert ez a páratlanul hasznos projekt majd’ minden egrinek jó és előnyös – kivéve talán a Csákó-negyed közeli villa-tulajdonosait.
Rajta hát!
Például egy színházi este után, mondjuk decemberben, hófúvásban, vagy ősszel hidegben és zuhogó esőben - aha...
Tisztelt 1-eske! Eger kisváros, nincsenek nagyobb távolságok benne.
A belváros és az odaképzelt ,,Duállomás" közötti távolság cca. 20-25 perc gyalog.
Gyalogolni pedig egészséges, akár a néhai Lenin úton (Deák F.), akár a jól megvilágított Érsekkerten keresztül történik.
Lenne egy elsőre jónak tűnő ötletem. Mi lenne, ha a közeli vidékről (Novaj, Ostoros, Szarvaskő stb.) bejáró buszokat bekötnék a helyijárati forgalomba? Ezzel tehermentesítenék a helyi buszokat, azaz kevesebbet kellene indítani belőlük, mert egriek is felszállhatnának rájuk, egyúttal valószínűleg csak a helyiek vennék igénybe a kifejezetten helyi járatokat, azaz ott talán kisebb lenne a zsúfoltság. Más szóval: Ha bejönnne Egerbe egy helyközi járat, mehetne tovább helyi járatként. Ezzel mindenki jól járna, nem? De még akár tesztelni is lehetne, hogy beválik-e.
Lenne egy elsőre jónak tűnő ötletem. Mi lenne, ha a közeli vidékről (Novaj, Ostoros, Szarvaskő stb.) bejáró buszokat bekötnék a helyijárati forgalomba? Ezzel tehermentesítenék a helyi buszokat, azaz kevesebbet kellene indítani belőlük, mert egriek is felszállhatnának rájuk, egyúttal valószínűleg csak a helyiek vennék igénybe a kifejezetten helyi járatokat, azaz ott talán kisebb lenne a zsúfoltság. Más szóval: Ha bejönnne Egerbe egy helyközi járat, mehetne tovább helyi járatként. Ezzel mindenki jól járna, nem? De még akár tesztelni is lehetne, hogy beválik-e.
Lenne egy elsőre jónak tűnő ötletem. Mi lenne, ha a közeli vidékről (Novaj, Ostoros, Szarvaskő stb.) bejáró buszokat bekötnék a helyijárati forgalomba? Ezzel tehermentesítenék a helyi buszokat, azaz kevesebbet kellene indítani belőlük, mert egriek is felszállhatnának rájuk, egyúttal valószínűleg csak a helyiek vennék igénybe a kifejezetten helyi járatokat, azaz ott talán kisebb lenne a zsúfoltság. Más szóval: Ha bejönnne Egerbe egy helyközi járat, mehetne tovább helyi járatként. Ezzel mindenki jól járna, nem? De még akár tesztelni is lehetne, hogy beválik-e.
"Nagyszerű" lesz. Eddig ha Egerben akadt dolga valakinek, például gyakran bejáró ismerőseimnek is akkor a buszállomástól mindent meg tudtak viszonylag rövid idő alatt közelíteni. Most gyalogoljanak be onnét... Vagy talán lesz 5 maximum 10 percenként egy buszjárat késő estig onnan a belvárosba? Vagy például - ezért is is írtam a késő estét, mit csináljon az (mert én ismerek ilyeneket is), akik szoktak moziba, színházba, rendezvényekre bejárni mert a falujukban nincsenek ilyen lehetőségek. Moziból is, színházból is, mondjuk Dobó téri rendezvényről is gyorsan elérhették a buszállomást. Most majd mondhatnak le a szórakozásról, kulturálódásról. Na fogják áldani ők is ezt a "nagyszerű" ötletet. Eger az idegenforgalomból él - szokta hangoztatni Ön kedves Radó úr - de nemcsak autós idegenforgalmisták vannak ...