Biztonságosan közlekedni egy életúton

A Magyar Autóklub a közlekedési balesetek számának csökkentése érdekében, jelentős feladatokat vállal. A „Biztonságosan közlekedni egy életúton” elnevezésű, Közlekedésbiztonsági, és oktató programja április 12-én érkezett Egerbe a Tesco parkolóba, ahol a tesztpályák és az oktatókamion április 17-ig vasárnapig reggel 8 órától este 6 óráig ingyenes látogatható.
 
 

Biztonságosan közlekedni egy életúton

A Magyar Autóklub a közlekedési balesetek számának csökkentése érdekében, jelentős feladatokat vállal. A „Biztonságosan közlekedni egy életúton” elnevezésű, Közlekedésbiztonsági, és oktató programja április 12-én érkezett Egerbe a Tesco parkolóba, ahol a tesztpályák és az oktatókamion április 17-ig vasárnapig reggel 8 órától este 6 óráig ingyenes látogatható.
 
 
 
 
 

Biztonságosan közlekedni egy életúton

A Magyar Autóklub a közlekedési balesetek számának csökkentése érdekében, jelentős feladatokat vállal. A „Biztonságosan közlekedni egy életúton” elnevezésű, Közlekedésbiztonsági, és oktató programja április 12-én érkezett Egerbe a Tesco parkolóba, ahol a tesztpályák és az oktatókamion április 17-ig vasárnapig reggel 8 órától este 6 óráig ingyenes látogatható.

A Magyar Autóklubtól kapott tájékoztató szerint az uniós adatok alapján a  16 év alatti gyermekeket érintő balesetek és halálesetek közül, minden tizedik közlekedési balesetre vezethető vissza. A közúti közlekedés legvédtelenebb és legveszélyeztetettebb képviselői a gyermekek.

A Program a következőket tartalmazza:

-  A gyermekek bölcsődébe, óvodába, iskolába kísérésének tudnivalóit;
-  A közlekedésbiztonsági oktatás az általános és középiskolás tanulók  részére;
-  Jogosítvánnyal rendelkezők vezetéstechnikai továbbképzését;
-  Borulás szimulátor a biztonsági öv szerepét mutatja, ha az autó felborul;
-  Az ún. „részeg szemüveg” az illuminált állapotot tudja szimulálni;

KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI OKTATÁS AZ ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁSOK RÉSZÉRE

A kamionból kialakított légkondicionált oktatóteremben történik az elméleti oktatás.
                      
A gyermekeket a valós életnek megfelelő, a gyakorlatban előforduló veszélyhelyzetekkel ismertetik meg, kiemelve azokat a fizikai törvényszerűségeket, amelyeknek megsértése óhatatlanul balesethez vezethet.

A gyalogos és kerékpáros közlekedés fontos szabályainak, fizikai törvényszerűségeinek ismertetésével, filmvetítéssel egybekötött ismeretanyagok megtekintésével kezdődik a program.

A technikai elemek gyakorlása, azok elsajátítására „Ki a mester két keréken?” elnevezésű ügyességi tanpályát alakítottak ki.
                                   
A rendkívül hatékony gyakorlatok, az egyensúlytartás, a kormányzás, a megfelelő sebesség megválasztása, és a kanyarodás, a kerékpár biztos kezelését teszi lehetővé.

A helyes közlekedésre felkészítetlen gyermekek hajlamosak arra, hogy körültekintés nélkül lépjenek az úttestre. A gyermekek többsége nem tudja helyesen megbecsülni a közlekedő jármű távolságát, még kevésbé a sebességét. A következmények ebben az esetben szinte beláthatatlanok.


A Távolságbecslési, és a „Fékezd magad”– közlekedésbiztonsági bemutató, a program következő „állomása”.

Egy speciálisan átalakított járműben a gyermek, a vezető melletti ülésen ül, és egy adott jelre ő fékezi majd le az oktató által vezetett gépkocsit.  Az elindult jármű féktávolságának határára egy szivacsbábut helyeztünk el. Ezt a tárgyat a gyermek által fékezett gépkocsi el fogja gázolni.

Ezzel a feladatsorral a gyermek életszerű körülmények között éli át azt a jelenséget, hogy ha féktávolságon belül a közeledő jármű elé lép, szinte semmi esélye nem marad a baleset elkerülésére.

A Magyar Autóklub gépjárművezetők vezetéstechnikai továbbképzését is fontos feladatának tekinti.
-    A tréningen a KRESZ néhány kiemelten fontos szabályának a felelevenítése;
-    Vezető és az utasok elhelyezkedése a gépjárműben, ülés pozíció, biztonsági öv fontossága, gyermekülések;
-    Vezetési gyakorlatok elméletben; fékezés, követési távolság, takarékos vezetés;
           
Az elméleti oktatást követően az országban egyedülálló mobil vezetéstechnikai pályán gyakorolhatják a veszélyes közúti közlekedési szituációk elhárításának fortélyait.

 -   Vészfékezés száraz és vizes pályán;
-    Imitált frontális ütközés elkerülése;
-    Blokkoló fékezés 40 km/h sebességről csúszós felületen;
-    Féktávolságon belüli akadály kikerülése;
-    Üzemi fék meghibásodása esetén a jármű fékezése, kézifék, mint vészfék használatával;

A vizsgálatokból kiderült, hogy szükséges a járművezetők folyamatos képzése, ezen belül sokkal nagyobb hangsúlyt kell fektetni a magatartási, és pszichológiai felkészítésre és készségeik fejlesztésére. A Magyar Autóklub tréningjein az elmúlt évek alatt, ezer főt meghaladó személy vett részt.

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!