Utasszámlálás lesz Egerben

A valósághoz kell igazítani a megyeszékhely helyi buszos vonalhálózatát, s ha ez megtörtént, –az igények és lehetőségek ismeretében- a menetrendet is meg kell újítani. A Polgármesteri Hivatal tájékoztatása szerint az önkormányzat és az Agria Volán Zrt. január elején öt évre szóló együttműködési megállapodást írt alá a fenti célok elérése érdekében.
 
 

Utasszámlálás lesz Egerben

A valósághoz kell igazítani a megyeszékhely helyi buszos vonalhálózatát, s ha ez megtörtént, –az igények és lehetőségek ismeretében- a menetrendet is meg kell újítani. A Polgármesteri Hivatal tájékoztatása szerint az önkormányzat és az Agria Volán Zrt. január elején öt évre szóló együttműködési megállapodást írt alá a fenti célok elérése érdekében.
 
 
 
 
 

Utasszámlálás lesz Egerben

A valósághoz kell igazítani a megyeszékhely helyi buszos vonalhálózatát, s ha ez megtörtént, –az igények és lehetőségek ismeretében- a menetrendet is meg kell újítani. A Polgármesteri Hivatal tájékoztatása szerint az önkormányzat és az Agria Volán Zrt. január elején öt évre szóló együttműködési megállapodást írt alá a fenti célok elérése érdekében.

Megérett a változásra Eger város tömegközlekedése. Ahogyan arról korábban már többször szó esett: a valósághoz kell igazítani a megyeszékhely helyi buszos vonalhálózatát, s ha ez megtörtént, –az igények és lehetőségek ismeretében- a menetrendet is meg kell újítani. A Polgármesteri Hivatal tájékoztatása szerint az önkormányzat és az Agria Volán Zrt. január elején öt évre szóló együttműködési megállapodást írt alá a fenti célok elérése érdekében. Szeretnék csökkenteni a környezetterhelést, egyben folyamatosan emelni kívánják a közszolgáltatások színvonalát. Az elmúlt hetekben a két fél egyeztetett a buszmegállók szükséges felújításáról, új, fedett váróhelyek kialakításáról és az utas-tájékoztató rendszer fejlesztéséről is.

A munka most már az első látványosabb szakaszhoz ér: ahhoz, hogy az egri buszos vonalhálózatot a 2011-es helyzethez és igényekhez igazítsák, alapos felmérésre van szükség. Első feladatunk az utasszámlálás, melyet a szakemberek április 14-én, a teljes üzemi időszakra vonatkozóan végeznek el. Ennek egyik eleme az adatgyűjtés, hogy kiderüljön: egy átlagos tanítási- és munkanapon hányan veszik igénybe a közlekedési vállalat szolgáltatását. Az utasszámlálást járatonként –forgalom függvényében- 2-3 diák számlálóbiztos végzi majd. Figyelik az ajtókon le- és felszálló utasokat, majd egy egységes nyomtatványra jegyzik fel a látottakat.
A számlálóbiztosok egy másik csoportja –közel 40 megállóhelyen- az utazási szokásokról kérdezi majd az autóbuszra várakozókat. A kérdések a díjfizetés módjára is vonatkozhatnak. Kérjük a lakosságot, hogy együttműködésükkel segítsék a kérdezőbiztosok munkáját, hiszen mindannyiunk érdekében, azért dolgoznak, hogy az új vonalhálózat valóban a reális egri helyzethez igazodjon!

A kutatási eredmények feldolgozása után (közlekedéstervezési módszerekkel és számítógépes programok segítségével) grafikusan is láthatóvá válik Eger autóbusz-hálózatának forgalma, sőt az egyes járatok (pl. 5-ös, 12-es) utasforgalma is pontosan megállapítható. Ennek alapján indul majd el a közel 40 éves egri vonalhálózat teljes újratervezése. A munkálatok állásáról, a tervezett fejlesztésekről a Eger MJV Önkormányzata és az Agria Volán Zrt. folyamatosan tájékoztatja majd a lakosságot.

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!