Merész lépés
Felmondott a tánctagozat
Na, most tessék lokálpatriótának lenni! Előre bocsájtom, hogy nem vagyok elfogult, legalábbis pozitív irányban biztosan nem a tánccal kapcsolatban. Gyermekkorom szörnyűségei közé tartozott, amikor az Opera-bérletben balett előadást kellet néznem aprócska öltönyömben vasárnaponként, pedig a többiek a grundon vircsaftolhattak. Még azt sem mondhatom, hogy később megláttam volna a magas művészetet ebben a műfajban, bár Köllő Miklós, vagy M. Kecskés András pantomimes estjeire rendszeresen eljártunk, de azt akkor nem nevezték táncnak.
Komoly fenntartásokkal fogadtam az egri tánctagozat megalakítását is, és csupán a divathóbort begyűrűzésének tartottam. Tévedtem. Barta Dóra és táncosai nem alkalmi kiegészítőkként, a korszellem afféle ingóságaiként cicomázták Csizmadia Tibor színházának előadásait, hanem azok szerves részeként, esetenként gerinceként tartották egyben a mutatványokat. Fiatalokat vonzottak, üdeséget sugároztak, és persze tologatták-feszegették a modern és az elviselhetetlenül modern határait, mint az egy rendes művésztől illik. Annyira szerves részei voltak a színházi életnek, hogy a tagozatok között elindult szaktudás-transzfer olyan új minőségeket hozott létre, mint például az énekes-prózai-táncost. Előadásuk, megjelenésük mindig élvezetet nyújtott, sikerük kétségtelen és elvitathatatlan. Aki mégis el akarja vitatni, az egyszerűen hazudik.
Pikantériája a történetnek, hogy ez az érték tényleg nem jöhetett volna létre, ha nem motorja a történetnek egy városát szerető lokálpatrióta. Barta Dóra már nem egy „bocsánat, hogy élek” művész, hanem egy világot látott, energikus és ambiciózus alkotó, aki tisztában van saját értékeivel, azokra büszke. Az ilyen művész elvárja, hogy olyan kontextusban ítéljék meg alkotásait, személyét és cselekedeteit, amelyben nincs helye provincializmusnak, mert az pont az ellenkezője mindannak, amit képvisel. A lokálpatrióta attitűd csakis azt jelentheti, hogy büszke egriségére, abból táplálkozik, innen indul, ide tér vissza, mint a nagyvilág azon szeletére, ahol otthon érzi magát. Mert a lokálpatriotizmus az otthont barátságosnak, míg a provincializmus a világot ellenségesnek tartja. Ebben az összefüggésben érdekes az, ami az egri Gárdonyi Géza színházban történik és ezért tipikus a tánctagozat esete.
Nyilvánvalóan új jelenség az ügyben, hogy ezúttal nem a politika bújik ál-szakmai köntösbe, mint ahogy azt eddig megszokhattuk, hanem a direktor vonogatja a vállát, mondván: a politikusok szólították őt fel, hogy váltson le ezt-azt. A politikusok meg azt üzengetik, hogy az igazgató kérésére telepítettek selyemzsinór gyárát a színházba. Úgy tetszik, hogy egynél kisebb számok szorozgatják egymást, így aztán a végeredmény egyre apróbb. A színház is csupán a társadalmi viszonyok egyik tükre, így különösebben nem kell csodálkozni, ha a szellemi szabadesés magával ragadja a kulturális intézményrendszert is.
Na, most tessék lokálpatriótának lenni! A konzervatív egri polgárság, ha egyáltalán van ilyen, eddig nem az értékmentéssel, a jól működő megvédésével volt elfoglalva, hanem önmaga nagyszerűségének való emlékállítással, hatalma betonba öntésével. Nem a történelmi uszodát akarta megmenteni, hanem mellé felépíteni újat, nem a meglévő kulturális tereket akarta élhetővé alakítani, hanem helyette új agorát építeni stb. A dicső múlt meg ránk roskad, például a Vár esetében konkrétan is. Pedig Egernek lenne mit tennie elismert értékeivel, amiket nem csak megörökölt, hanem valami befolyásolhatatlan főtétel miatt folyamatosan képződnek is. Alighanem ennek a felismerése vezette arra az egri önkormányzat prominenseit, hogy hétmillió forintot színházi értékmentésre szánjanak: azzal a kitétellel adták volna a teátrumnak, ha Barta Dóra és tagozata változatlan formában marad. Ez nyilvánvalóan elfogadhatatlan feltételt jelentett a színház új vezetésének, és könnyedén söpörte félre, az intézmény művészi viszonyaiba történő durva beavatkozás címén. Most azonban más a helyzet.
Na, most tessék lokálpatriótának lenni! Barta Dóra és társulata, kitűnő táncosok(!), itt üldögél a Dobó-téren. Van hétmillió forint, amit nekik szántak. Van közönség igény, van turisztikai attrakció igény, van képzési igény. Vannak próba- és akadnak játszóhelyek is a városban. Semmi más nem hiányzik, csak egy kis elszántság, egy kis üzleti számolgatás és Egernek lehetne táncszínháza, ami, ha lecseng a bolondóra, újra egységet alkothat a kőszínházzal, a bábszínházzal. Na, ez lehet a konzervatív, lokálpatrióta gondolkodás lényege: átmenteni, megóvni, padláson rejtegetni azt, amit fontosnak tartunk, hogy megmaradjon.
Most éppen nem az utókornak, hanem a jelennek.
Szép összegzés, sokkal többet én sem tudnék hozzátenni.
Egri, színházlátogató fiatalként számomra a Csizmadia évek jelentették a csúcsot, ahonnan még girbe-gurba út még nyilván vezethene fölfelé (bár a szétosztandó pénzeket nézve egyre több a torlasz), de egyetlen könnyű lépéssel szakadékba is lehet zuhanni. A szakmaiság, az ízlés szakadékába. Ezt láthatjuk most.
A színház haladó szelleme, a színház céljának korszerű értelmezése (kérdéseket tegyen fel, ne válaszokat toljon elénk, azért van agyunk, hogy majd mi megválaszoljuk) szerintem a legtöbb, amit egy vidéki színház feladata betöltéseként elérhet.
Nem szeretem az operettet, mi sem áll távolabb tőlem, mint az operettvilág (amit most egyre jobban láthatunk eluralkodni a közéletben) hamis színpompássága, ripacskodó jelenetei, hazug érzelmessége.
Ennek dacára, a változatosság jegyében, a színház képes volt operetteket úgy bemutatni, hogy legalábbis a darabokat megszerettette velem, a műfajt picit közelebb hozta hozzám.
Ennél többről egy rendező, vagy egy színész szerintem nem álmodhat.
Nem lesz a kedvencem a Selyemcipő, de végigültem, végignéztem, próbáltam elmélyülni benne, és megtaláltam azokat az értékeket, amik miatt minden bizonnyal színpadra került.
A színházba nem kikapcsolódni járunk, hanem gondolkodni, és ne lennénk képesek megtisztelni a társulatot azzal, hogy egy küzdelmes darabnál 2-3 órát ülve maradunk, és figyelünk?
A tánctagozat darabajaira pedig gyalázkodás helyett egyszerűbb lett volna beülni, és megnézni őket.
Akkor többen esetleg felfedezhették volna, hogy itt, egy kisvárosban, \"fű alatt\" európai szintű táncszínházzá érik egy fiatal társulat munkája, hihetetlenül nívós előadásokkal.
Ezt fogják most emberek - akik ott ülnek, ahol nem kéne ülniük, akik olyanokról döntenek, amihez nem értenek - néhány tollvonással megsemmisíteni, egyéni ízlések és preferenciák alapján. Mert rombolni mindig könnyebb.
Nekünk pedig valóban marad az M3-as, és az egy kocsiban 5 emberrel való felutazás Pestre, hogy színházat lássunk, hogy a sajátunknak tudott, számuinkra kedves színészeinket láthassuk.
De talán a tánctagozatnak még nem késő.
Szép összegzés, sokkal többet én sem tudnék hozzátenni.
Egri, színházlátogató fiatalként számomra a Csizmadia évek jelentették a csúcsot, ahonnan még girbe-gurba út még nyilván vezethene fölfelé (bár a szétosztandó pénzeket nézve egyre több a torlasz), de egyetlen könnyű lépéssel szakadékba is lehet zuhanni. A szakmaiság, az ízlés szakadékába. Ezt láthatjuk most.
A színház haladó szelleme, a színház céljának korszerű értelmezése (kérdéseket tegyen fel, ne válaszokat toljon elénk, azért van agyunk, hogy majd mi megválaszoljuk) szerintem a legtöbb, amit egy vidéki színház feladata betöltéseként elérhet.
Nem szeretem az operettet, mi sem áll távolabb tőlem, mint az operettvilág (amit most egyre jobban láthatunk eluralkodni a közéletben) hamis színpompássága, ripacskodó jelenetei, hazug érzelmessége.
Ennek dacára, a változatosság jegyében, a színház képes volt operetteket úgy bemutatni, hogy legalábbis a darabokat megszerettette velem, a műfajt picit közelebb hozta hozzám.
Ennél többről egy rendező, vagy egy színész szerintem nem álmodhat.
Nem lesz a kedvencem a Selyemcipő, de végigültem, végignéztem, próbáltam elmélyülni benne, és megtaláltam azokat az értékeket, amik miatt minden bizonnyal színpadra került.
A színházba nem kikapcsolódni járunk, hanem gondolkodni, és ne lennénk képesek megtisztelni a társulatot azzal, hogy egy küzdelmes darabnál 2-3 órát ülve maradunk, és figyelünk?
A tánctagozat darabajaira pedig gyalázkodás helyett egyszerűbb lett volna beülni, és megnézni őket.
Akkor többen esetleg felfedezhették volna, hogy itt, egy kisvárosban, "fű alatt" európai szintű táncszínházzá érik egy fiatal társulat munkája, hihetetlenül nívós előadásokkal.
Ezt fogják most emberek - akik ott ülnek, ahol nem kéne ülniük, akik olyanokról döntenek, amihez nem értenek - néhány tollvonással megsemmisíteni, egyéni ízlések és preferenciák alapján. Mert rombolni mindig könnyebb.
Nekünk pedig valóban marad az M3-as, és az egy kocsiban 5 emberrel való felutazás Pestre, hogy színházat lássunk, hogy a sajátunknak tudott, számuinkra kedves színészeinket láthassuk.
De talán a tánctagozatnak még nem késő.
Ki tud róla, Blaskó kinek és hol számolt el az egri nyári játékok elmaradt előadásainak pénzeivel? (Állítólag több millió forint!) Ha sáros ebben, akkor perelhető ez ügyben is.
"Attól még ezek létező stílusok, értékes műfajok, nem nélkülözhetetlenek pusztán csak azért, mert rétegigényt elégítenek ki, " - ebben a mondatban elírtam egy szót: 'nem nélkülözhetetlenek' helyett helyesen: NEM NÉLKÜLŐZHETŐK! (82-es)
Kedves 79-es, "idióta-gyártó" Hozzászóló!
"...minden sarkon azt hallani, hogy nívó alattiak és értékelhetetlenek az előadások, hogy nem szeretnek színházba járni az emberek..." - írja. S ezt így, ahogy van el is kell hinni? Csak azért, mert ön kijelenti? Lehet, hogy mi rossz egriek vagyunk (elég sokan), s nem szoktunk kiállni minden sarokra színházi információkért, hanem inkább pénzért színházjegyeket vettünk, beültünk, s megnéztük az előadásokat. Amik összességében igazi népszínházi összeállítást tükröztek. Magyarul: nagyon sokféle közönségigénynek próbáltak megfelelni. Ebből (a népszínházi jellegből, amit nem kell feltalálnia BB-nek, mert minden vidéki színház szükségszerűen az hosszabb távon!) adódóan teljesen természetes, hogy minden egyes előadás nem szólhat minden egyes város- és megyelakóhoz. Gondolom, ön sem olvasgat naphosszat gyerekverseket, nem néz horrort, s nem vágyik folyamatos opera- és operett-hallgatásra. (Csak véletlenszerűen és példaképpen említem) Attól még ezek létező stílusok, értékes műfajok, nem nélkülözhetetlenek pusztán csak azért, mert rétegigényt elégítenek ki, mert nem ezekkel szórakozik mindenki. Olyan nincs is az életben, hogy mindenkinek minden egyformán tessen. Szörnyű unalmas lenne. Hogy mégis kik lehetnek azok "az emberek", akik nem szeretnek színházba járni - nos, ez rejtély a számunkra, mert soha nem magunkban vastapsoltunk a nézőtéren. Így: belepurcintva a nullás lisztbe, ez semmivel alá nem támasztott általánosság, komolyan sem vehető állítás. Jól érzékelhető viszont elfogultsága, demagóg, tendenciózus szóhasználata. Nem baj az! Helye van ennek is! Persze ettől még az elmúlt évadok előadásai - így utólag! - nem szenvednek csorbát, nem veszítenek értékükből, érdekességükből. S nem tudják elvenni az örömünket, hogy valami tetszett, mert jól csinálták a művészek, mert becsülettel megdolgoztak a sikerért, mert Egernek a sztenderd vonzerejét tovább gazdagították a városfalon túl is, annak ellenére, hogy most 180 fokos lett a divat... Azt hiszem, mindig a demagóg általánosságok a legveszélyesebbek. A színház "egyre alacsonyabb látogatottságáról" meg annyit, hogy konkrétan közzétett adatok nélkül, puszta hangulatkeltés. Egyes előadások változó nézőszámait (ami a világ összes színházában ugyanígy van) csak összesítve szabadna vizsgálni. Arról sem megfeledkezve, hogy konkrétan az egri színház a fenntartótól évről évre kevesebb pénzt kapott, mégsem húzta le a rolót. Ez meg (a pénzhiány) nem nívóról, minőségről, ízlésről ad hírt elsősorban, hanem az anyagiak ilyen-olyan átcsoportosításáról. Zárásul még annyit: "...ideje volt a változásnak.." - írja. Sajnos, itt, Egerben nem holmi természetes, művészi stílusváltásról van szó, hanem egy előre elhatározott országos irányvonalról: benne a nagypolitika által rángatott helyi marionett-figurák felhabzásáról, és a korábbi frusztrációk kiéléséről. Tisztességtelen dolog mindezt és a primer egyéni hatalomvágyat úgy beállítani, mint valami népjobbító emelkedett művészetet, amire a városlakók - mind az összes, mert annyira egyformák vagyunk - szomjúhoznak! Tudatosítani szeretném a könnyen, gyorsan lelkesedőkben és az azonnali igazodókban a következőket: Az új direktor önmegvalósítása elé nem gördült semmi akadály, ragyogó hátszéllel bevitorlázhatott az áhított célba. Úgyhogy nagyon szánalmas meg ízléstelen dolog gorombáskodni a másképpen gondolkodó művésztársakkal és nézőkkel.
A művészet a progresszióból, a haladásból, a változásból táplálkozik. A művészet több mint egy iskolai irodalom óra, ahol verseket mondanak, s megbeszélik az eszmei mondanivalót.
Várom Blaskóék első produkcióját, s félek, Blaskó, Kelemen Csaba, Saárossy Kinga meg tudja-e ugrani azt a magasságot, amit soha nem tudott.
Persze ők azt hiszik, vannak csodák.
Azt mondom lehetnek, de ahhoz is kell egy kis tehetség.
Hát itt a baj.
Ennyit a gonoszkodásról. A hozzászólásokat is olvassátok.
http://www.nyaralas.hu/magyar/utazok_sarka/forum/entries.php?forum_topics_id=623
Ez egy idiótaság. Először is, ha annyira szuper volt az eddigi felállás az egri színházban és oly sikeres, akkor miért volt egyre alacsonyabb a látogatottsága, miért lehetett minden sarkon azt hallani, hogy nívó alattiak és értékelhetetlenek az előadások, hogy nem szeretnek színházba járni az emberek ?! Jelzem, nem arról van szó, hogy nem éhesek a kultúrára vagy nincs pénzük rá - mert ha elmennek több száz kilométert kultúráért, akkor nem erről van szó ugye?.
Igenis, már ideje volt a változásnak! Ezzel mindenkinek számolnia kell. Sajnálom, hogy nem akarták meghallani a "közönség" véleményét. Én magam azon csodálkozom, hogy ez a formáció ennyi ideig életképes tudott lenni. Ja igen! Mert valakik ezt támogatták ..
Hozzátenném, hogy a Zsóka még biztosan olvassa még ezeket a kommenteket, máskülönben sose jött volna rá, mennyien nem szeretik. Bizonyára ezért csinált valamit a Facebookos oldalával is.
Reagálni itt már nem fog, mert ennyi igazsággal szemben képtelenség mentegetőzni.
#76-nak:
1. én még mindig látom :D (de már azon gondolkozom, hogy én tiltom le, mert ennyi mocsok olvasása csípi a szemem)
2. nem csak a Facebookon irkál, hanem máshol is, amit mindig aláír, így bármikor találkozhattok további szennyekkel
Én ezeket a hozzászólásokat is az egriszin.hu-n vettem észre, mert rendszeres olvasó vagyok. Csak utána láttam, hogy ő posztolta a közösségi oldalon is ezt a hírt.
Blaskó igazgató úrnak meg azt üzenem, ha jót akar, ne dolgozzon vele, mert ha rá is megorrol, később csúnya dolgokat olvashat magáról a neten.
És letiltotta végre a facebook-os üzenőfalát...rájött, hogy mindeddig mennyien olvasták a szennyet...már késő
Nahát már... Ezt olvasom az egri Gárdonyi Géza Színház vendégkönyvében (és nem is mai a bejegyzés!):
Zsóka asszony is megszólalt
2011.01.30. 11:20:44
Almássy Erzsébet (azelőtt Zsóka) művésznő is kirittyenti nagy büszkén a fészbukos üzenőfalára, hogy "Végre valaki elküldte Csizmadiát. Eger Igenis Lokálpatrióta város, aki elismeri a Saját tehetségeit és megbecsüli azokat......Újra lesz Színházi Élet Egerben..." És nem szégyelli magát a kedves művésznő... (mellesleg "Igenis" "Lokálpatrióta" "Saját" "Színházi" "Élet" - ezeket gondolom tulajdonneveknek véli,merthogy a magyar helyesírás szerint azokat írjuk mondat közben nagybetűvel.) Szerintem is háttérbe szorultak néhányan az elmúlt években - sajnálatosan, de ez nem teszi semmissé viszont a többi értéket.
"Ahogy azt is biztosan, hogy hány éve doktoráltam abból a ripacskodós áriázásból......"
Amíg Egerben tanított addig biztosan nem...
Tehát csak 2008 után...
Az még nem lehetett olyan rég...
És ha csak akkor kezdte el a doktori képzést, akkor pláne...
Mert 2008ig nem kezdte el...
...és szinte egyszerre írtunk #71-el...
(68-as)
Igazad van #70, a Wakan Tanka egy önálló zenei album, tehát nem színdarab. Valóban 2 előadás GGSz-es, nem 1. Ezt én sem nevezném erős tévedésnek.
(68-as hozzászóló)
A Wakan Tanka pedig nem színházi előadás volt, hanem lemezbemutató - tehát csak Sybill és Cherbourgi esernyők!
Való igaz! A Cherbourgi esernyők-ben is benne volt. Tehát Sybill és ez. Nem egyetlen - erről megfeledkeztem, ezért bocsánatot kérek. Tehát nem 1, hanem 2! Nagy különbség... :) de azért hogy "erősen tévednék"? De a társulat tagja akkor sem volt sosem. (#52).
Én ismerem is, és nem tudom megcáfolni az előttem szólókat. Kívülről is jól látják, ami a felszín alatt van. 14-gyel, 16-tal, 52-tel, 55-tel, 62-vel, 67-tel kezet fognék, jó emberismerők.
Webber: A Szerelem Arcai 1996. Madách Színház
Sybill 1998. Gárdonyi Géza Színház
Cherbourgi esernyők 2000. Gárdonyi Géza Színház
Wakan Tanka 2004. Gárdonyi Géza Színház
Én ennyit találtam a neten. Kövessen meg, aki ezen kívül még talál.
A MŰVÉSZNŐ sajnos csak tovább erősíti a róla sokakban kialakult negatív képet. (Persze azokban, akik belőle nem csupán az énekhangot érzékelték itt, Egerben, hanem negatív emberi oldalát is.) Ha legalább egy csöndes bocsánatkérést képes lenne így utólag elrebegni, már azzal is javítana a róla -maga által is táplált/szított/alakított-, mára megmerevedett rossz imázson. E helyett vagdalkozik, és teljes sikerrel tereli el a figyelmet művészi kvalitásairól. De ettől csak unszimpatikusabb lesz. (52-es hozzászóló)
Kedves Művésznő!
Én jól emlékszem koncertjeire, amelyeken énekelt és vendégeket is hívott - a Gárdonyi Géza Színház színpadán. De ezek koncertek voltak! Azt írja az egyik előző hozzászólónak válaszolva, hogy: "nem jól emlékszik arra sem, hogy hány szerepben játszottam Egerben,így erősen téved." Én öszintén és komolyan kérdem, a Sybillen kívül még mely előadásokban volt benne a színházban? Tisztelettel: Sz.B.
A butaságról pedig annyit, hogy a 9-es és a 10-es hozzászólást is te írtad (mert aláírtad), csak a 9-eset reg.nélkül. A te hozzászólásod is Bekiabáló néven jelent meg. Keresd csak vissza :))
Kedves Zsóka!
A Facebookon berakott posztjaid kicsit sem válaszok mások írásaira. Beraktál egy linket (pontosabban többet is), amiről elkezdtél véleményt írni, majd hozzászólásokban folytattad.
Ehhez szóltak hozzá mások... (már ha hozzászóltak)
Üdvözlettel: egy ismerősöd
Ui.: miből gondolod, hogy a Bekiabáló névvel feltüntetett, regisztráció nélküli hozzászólók egriek, hiszen te is Pestről írsz...és onnan figyeled az Egerben zajló folyamatokat...
Tisztelt Kommentelők! Valóban, a "Bekiabáló" csupán egy hang a tömegből. Bárki lehet, sőt, lehet többször ugyanaz is. Minden nem regisztrál hozzászóló ezt a nevet kapja. Ezért helyes, ha valaki meg kívánja különböztetni magát, akkor regisztráljon. Nem beszélve arról, hogy a regisztrált felhasználók hozzászólásai azonnal megjelennek, míg a "Bekiabálók" megjegyzései csak előzetes moderálás után.
ehhez nem vagyok eléggé buta....Már hogy ezek nem többen, hanem csak Ön....Vagy mindenki bekiabáló név alatt regisztrálta volna magát és úgy szól hozzá a nyilatkozataihoz?
De úgy látszik, mégis kedves Zsóka, ugyanis a Bekiabáló név alatt senki sem regisztrálta magát - aki nem regisztrált, de hozzászól, az mind ezt a nevet kapja - automatikusan!
Tévedés ne essék....ehhez nem vagyok eléggé buta....Már hogy ezek nem többen, hanem csak Ön....Vagy mindenki bekiabáló név alatt regisztrálta volna magát és úgy szól hozzá a nyilatkozataihoz?
Érdekes... igenis a művészetemben is megsértett....
Bár ezek szerint én is, Önt...valószínűleg akaratlanul és figyelmetlenségemből adódóan, ezért megkövetem.Ne haragudjon.
Tudja a Sybill idején én is fiatal pályakezdő voltam.Talán a 3. szerepem volt, 26 évesen.
De látszik, hogy nem ismer,abból ahogy nyilatkozik rólam.nem jól emlékszik arra sem, hogy hány szerepben játszottam Egerben,így erősen téved.... és játszom ma is....Ön pedig színpadot csak messziről lát és látott és úgy ítél meg embereket, hogy nem tudja a teljes igazságot, mi több, ami a felszínes ismereteit bizonyítja, úgy is nyilatkozik.Ha esetleg, véletlenül jobban megnézi az ismerős kereső oldalamat, látta volna, hogy a beírásaim - reagálások- az ismerőseimnek...Gondolom az én ismerőseim nem mind az Ön ismerősei is, tehát amit Nekem írnak, azt nem olvassa Ön is automatikusan...Jól is néznénk ki, ha olvasná!
Minden estere Ön egy önmagát és tetteit nem vállaló , önelégült, indulatos és felszínes ember, aki még a saját nevét sem vállalja.
Csak nem fél attól, hogy Egerben megtudják ki is Ön valójában...
Vagy ön egy önmagát barátnak hazudó ellenségem?
Kérem, kíméljen engem a további együgyű megnyilatkozásaitól.
Tanuljon, olvasson, tájékozódjon - ismerjen meg szép zenéket, szép tájakat, jó embereket és éljen teljes életet.A gonoszság ami Önben van előbb-utóbb súlyos betegségekhez vezet,de ha van egy jó pszichológusa,az talán segíthet feldolgozni ennyi szeretetlenségből eredő rosszindulatot, ami önben van.
Tisztelettel: Almássy Zsóka
Kedves Művésznő!
Önnek nem csak a Facebookos hozzászólásait kifogásolják itt többen, hanem egyébként a viselkedését is, aminek semmi köze a közösségi oldalhoz...pl. 14, 19, 21, 22, 26, 27, 30, 32, 35, 49, 51, 52, 55, 56, 57...főleg 52
Ezek az emberek valószínűleg nem az ismerősei, csak hallották-látták valahol megnyilvánulni, és rossz benyomást keltett bennük...de elgondolkodtató, hogy többen is vannak hasonló véleményen
#57-nek:
Lehet, hogy a Művésznő a Madáchnak is ennyire tagja jelenleg? :D
Tisztázzunk már valamit, mert úgy tűnik, nem mindenki van ezzel tisztában, a művésznő meg úgy beszél, mintha ennek ellenkezője volna a való - Almássy Zsóka nem is volt tagja társulatunknak sosem - egyetlen egyszer hívta meg egy szerepre (Nagyhercegnő a Sybill című operettben) az akkori direktor, Beke Sándor...
Tisztázzunk már valamit, mert úgy tűnik, nem mindenki van ezzel tisztában, a művésznő meg úgy beszél, mintha ennek ellenkezője volna a való - Almássy Zsóka nem is volt tagja társulatunknak sosem - egyetlen egyszer hívta meg egy szerepre (Nagyhercegnő a Sybill című operettben) az akkori direktor, Beke Sándor...
Drága Művész(?)nő!
Így utólag is csak hálásak lehetünk a sorsnak, hogy Önt nélkülözni kényszerültünk az egri színpadról. De túléltük. Nagyon érdekes, hogy csak most borítják ki a bilit ön és elvbarátai. Most merik.
Látja, kedves Almássy művésznő, lehet, hogy nem volt jó ötlet itt véleményt mondania. Senki nem a művészi kvalitásait támadja (ami ellen Ön annyira védekezik), hanem a viselkedését méltatják itt többen. Ez a két dolog nem függ össze, pedig kellene! Egy művész legyen méltó önmagához, másokhoz, és a szakmájához. Az Ön hangjához valóban nem illik a megnyilvánulás ezen formája. Illúzióromboló.
Szegény Topolánszky Tamás! Önhibáján kívül került egy rendkívül kínos helyzetbe.
Igazán nem tehet róla, de CSAKAZÉRTSEM fogom megnézni az új tánctagozat előadásait...
Radó Úr, olvasta Ön Almássy Zsóka facebook adatlapját? Tele szennyel, mocsokkal... Lehet, hogy igaza van, de nem mindegy, hogy ezt hogyan közli. Tanárként is jó példát mutat. Doktorált művészként pedig valóban megtanulhatna helyesen írni.
Egy pár éve átélt kis élmény: Az Egri Nők a Városért alapítvány jótékonysági estjén ülünk a második sorban. Nemes a cél, tele a Líceum díszterme. Az est legelején fellép az ÉNEKESNŐ. Produkciója végeztével leül a fellépőknek fenntartott első sorba, ismerőse mellé - pont elénk. Majd rákezd a csevegésre. Nem a műsorszámok szünetében, hanem alatta. Folyamatosan, hangosan. Lassan legyűrve elfogódottságunkat (hogy az előbb hallott művésznő mégis csak MŰVÉSZNŐ) és magunkba fojtott idegességünket, szólni kényszerültünk. Ha lehet, ne beszélgessen társával, s főleg ne ilyen hangosan, mert az nagyon zavar minket, s a körzetében ülőket a műélvezetben. A művésznő úgy tett, mint aki nem hall, s gátlástalanul fecserészett tovább, még feltűnőbben... S ez így ment az első rész végéig. Mit mondjak: lenullázta magát előttünk. Akár milyen kiváló (vagy annak hitt) énekes, hát a viselkedése nem vallott túlzott finomságra, intelligenciára. Persze modortalansága, beképzeltsége (mi más lehetne?) nemcsak minket: nézőket/hallgatókat zavart a műélvezetben, amiért több ezer forintot fizettünk. Bebizonyította azt is, hogy magán kívül senki nem érdekli: megsértette művésztársait, a fellépőket is hangos, feltűnő viselkedésével. Ezek után messze elkerültük azokat az alkalmakat, ahol ez a nagyon-nagyon művésznő: Almássy Zsóka fellépett.
Almássy művésznő stílusa és hozzászólási nívója lassan megközelíti a R.I. -ét. De ez inkább elkeserítő! Tényleg tombol a középszer.
Látom, Radó úr tanult a múltkori figyelmeztetésből, s két szóba írta a gyáva névtelent. Már ezért is érdemes volt hozzászólni szájmenős, szájvirtuóz "kommentjéhez". Tudja, akkor legyen nagy arca, ha csak és kizárólag RADÓ néven ír alá. Helyette ügyeskedve variál: Kisszekund/Bekiabáló/Radó nevekkel. A baj most is csak az önnel, hogy primitív "népnevelő" buzgalmában rendre megfeledkezik a fő csapásirányról: a cikk tartalmáról.
Micsoda egy undorító alak ez az Almássy Zsóka. Remélem a bíróságon ez is kiderül, hogy egy gyűlölködő rossz akaró. 1néző
"...olvassa végig írásomat, mert azokban pontos és konkrét ügyeket említek, melyek ,,baromira\" nem homályosak."
Radó úr!
Azt szeretném tisztelettel megkérdezni, hogy Ön, aki ugye csak egyszerű színházba járó (bár csak ez elmúlt téltől, addig évekig nem járt...), tehát nem lehetnek konkrét és pontos információi a belső ügyekről - honnan veszi akkor ezeket? Tisztelettel: Sz.B.
"...olvassa végig írásomat, mert azokban pontos és konkrét ügyeket említek, melyek ,,baromira" nem homályosak."
Radó úr!
Azt szeretném tisztelettel megkérdezni, hogy Ön, aki ugye csak egyszerű színházba járó (bár csak ez elmúlt téltől, addig évekig nem járt...), tehát nem lehetnek konkrét és pontos információi a belső ügyekről - honnan veszi akkor ezeket? Tisztelettel: Sz.B.
Ha van időm és kedvem, akkor fel szoktam venni az elém dobott kesztyűket, még akkor is ha az szennyesek. Aztán visszadobom azokat, mint most:
A 42-es névtelen senki semmilyen véleményt nem írt, ezért semmit sem kap válaszul. Ennyit érdemel.
A 43-as névtelen megdicséri ,,finoman cizellált stílusomat" ami szerintem erős túlzás, azután azt egy szociológia tanulmányra érdemesnek találja.
Tisztelt Hölgy!
Megtisztelne egy ilyen írással. Nosza! Lássuk végre azt a tanulmányt, hiszen nem először ígéri. Azért kérem, hogy ha már tanulmányra készül, előbb gondosan olvassa végig írásomat, mert azokban pontos és konkrét ügyeket említek, melyek ,,baromira" nem homályosak. Legfeljebb annak, aki nem akarja azokat érteni.
Egyébként vegye észre, hogy én nem gonoszkodok, hanem nyíltan támadok, mert utálom és felháborít a gyáva és sunyi névtelenségbe bújó mocskolódás.
Merje vállalni arcát és a nevét az, aki véleményével kiáll egy ügy mellett!
Ugyanis a névtelen, gyáva senkiken soha semmi nem múlik. Ők sehol, semmit és semmiben nem számítanak.
Jó, ha ezt mindig tudják, amikor ,,kikáromkodnak" a sötétből.
Köszönöm ,,valaki 44-es anyjának" kiigazítását.
Almássy Zsókát tényleg ,,csak" méltatlanul és nem - ahogyan írtam - jogtalanul mellőzték. Egyébként érteni vélem mondandóját és valóban sok igazságot ír benne - általánosságban. De engedje meg, hogy figyelmeztessem: nem vagyok és leszek a jelenlegi hatalom része. Nincs boszorkányüldözés - szerintem - a színházban, ,,csupán" pénzügyi tűzoltás, művészeti stílusváltás, aminek vannak vesztesei és lesznek nyertesei. E vesztesek közt van vétkes és ártatlan egyaránt. Így kerek a világ. Én hiszem, hogy a nyertesek a nézők, a közönség lesznek.
Végül pedig mindenkinek figyelmébe ajánlom a 45-ös Zóka68 által leírtakat! Olvassák gondosan. Számomra is sok, döbbenetes újdonsággal szolgált.
Folyt. köv.!
Barta Dóri Pécsről jött haza. Magánéleti szálai változtak, nem hiszem, hogy vissza megy.Pár év alatt építette föl, amit épített Egerben.Csizmadiának szüksége lett rá- vagy nem akart ellenlábas színházat maga körül, ki tudja .
Csizmadia rombolt- csendesen és határozottan.Nagy neveket hozott- rengeteg pénz költött rájuk és csak rájuk, meg arra az egy- egy előadásra amire szerződtette őket.Pesten is megélhetési harc van, így ők örömmel mentek. De nem maradtak és nem építették Eger város hírét- nevét tovább.
Sosem sajnálta a pénzt az elgondolásaira,még akkor sem ha mondjuk díszletet megépíttetni helyben olcsóbb lett volna.Vagy jelmezt varratni. Nem, ő kölcsönözte pesti színházaktól- milliókért...Konkrétumot majd a bíróságon, ha tanúnak hívnak..
A színészek sokszor nem kaptak szerepet pedig szerződés kötötte őket a 2- 3 alkalmas játszásra egy évadban....Így volt ok az elbocsájtásukra....Ő így- csendes gyilkosként működött. Meghívták a darabjait a különböző fesztiválokra is, más kérdés hogy a darabot kiválasztó bizottság tagja, ne adj Isten elnöke volt. Az egri közönség szervezők pedig megőrültek, mert nem tudtak nézőt toborozni, mert már egyre kevesebben váltottak bérletet vagy jegyet a színdarabjaira Nem volt néző. vagy ha voltak a darab közben elmentek. Ő pedig a jegyszedőket kérdezte, hogy hányan mentek el....Én magam láttam ezt, többször.Magam is csak a kollégák iránti tiszteletből maradtam..Ekkor bevillant, hogy zenés műfaj kell, mégiscsak, mert arra biztosan jönnek, vagy jönni fognak és hogy nem lehet eléggé limonádé a műsor, mert ahogy az ő szájából elhangzott: "...a közönséget nem lehet eléggé alábecsülni...... "
Nem láttam a dühtől és a döbbenettől sem. Hát ez a híres Csizmadia színház.
Dóra pár év alatt hozta össze Egerben Táncszínházát. Valóban nagy értékű munka.viszont nem tudom, hogy Eger elbírná- e tartani, mert a színház is iszonyú teher már. Az anyagi helyzet katasztrofális.Mondjuk mindenhol az. S valóban Decembertől nem kaptak fizetést a színészek Egerben.Legalább is akiket én ismerek és tudok ezt mondják.
Van mit átgondolni....a politikát, a színházat és a műsorválasztást és a társulatot is.
Jó munkát!
Az, hogy Radó úr szerint "jogtalanul" mellőznének bárkit is: logikai bukfenc. Lehetne indokolatlanul mellőzni, méltatlanul mellőzni, de jogtalanul nem lehet mellőzni. Jogtalanul elbocsájtani lehet, mint ezt tették Barta Dórával. Azt, hogy Blaskó úr nem a jövővel foglalkozik, hanem kukázik a múltban nem csodálom. Most az ilyen figurák korát éljük. Ötlettelenségüket másra mutogatással fedik. Tehetségtelenségüket harsánysággal fedik. A színházban jól ismert technikák ezek, most a társadalom is megismeri őket. A Radó úr által beígért el- és leszámolás felől nincs kétségem. A következő évadban ez a darab megy az egri színházban is. Aztán megbukik és leveszik a színpadról. Tévedés volt. A legpitiánerebbekkel is megesik néha.
"Nem először fordul elő, de mindannyiszor bosszankodom azon, ha a kommentelők egyszerűen mellőzik a leközölt cikkben írottakat és nem azokra reagálnak, hanem a saját véleményüket ömlengik mások elé..." - szinte a számból vette ki a szót a 41-es hozzászóló. Szóval, én ugyanezt érzem, gondolom az ő bő lére eresztett, mindig mindent összefoglaló, a témától messze kacskaringózó, önelégült, bölcselkedő, gyakorta ex katedra kijelentéseiről. Persze az ő szájmenésén, grafomániáján többet nem érdemes meditálni. Egyet azonban ne felejtsen el drága úr, ön is csak egy hozzászóló a sorban. Saját -szorosan a témához kapcsolódó- véleményének elmondásán túl ahhoz már nincs joga, hogy a többi "kommentelőt" minősítgesse - pusztán azért, mert mást gondolnak az ügyről. Szociológiai tanulmányt érdemelne az ön "hozzászólási stílusa", amikor ügyesen helyez el homályos célzásokat, sugall rágalmazásnak beillő, finoman cizellált, de soha nem "durva", viszont célirányosan gonoszkodó és alantas pletyka-szintű megjegyzéseket. Hatásosan él a "Kovács úr és a kabátlopás" klasszikus módszerével édes úr!
Radónak!
Ha lehetne egy kérésem, ne írjon!
Ne írjon, mert nem tud írni.
Köszönöm!
Nem először fordul elő, de mindannyiszor bosszankodom azon, ha a kommentelők egyszerűen mellőzik a leközölt cikkben írottakat és nem azokra reagálnak, hanem a saját véleményüket ömlengik mások elé - sajnos bekezdések nélkül és ezért ráadásul rosszul olvashatóan.
Nem figyelmetlenség ez, hanem önzés, erőszakosság és a mások véleményének gátlástalan lesöprése.
A másik borzalmas jelenség - szerintem - a sértő személyeskedés, dezavuálás. Almássy Zsóka például, aki csodás, koloratúr szopránja volt Egernek, a Csizmadia által jogtalanul mellőzöttek közé tartozott. Felháborodása abszolút jogos. Véleményét nevével, bátran vállalja.
Erre egy sunyi és gyáva, névtelen ,,bekiabáló" kétségbe vonja emberi és művészi hitelességét, készségét és beleköt piszlicsáré helyesírási apróságokba. Ez igazán felháborító!
Ami WZ, egyébként szokásosan jól megírt cikkét illeti. Hát ez valódi érveket használó vitáért kiállt. Megpróbálkozom megírni. Hamarosan elkészül.
Egy utolsó gondolat még az egri színházról.
Egyre többfelől hallani, hogy szörnyű pénzügyi helyzetben vette át a színházat Blaskó Balázs. Orbitális a pénzhiányról van szó, amit eddig titkoltak! A színészek pedig kiszolgáltatottan és reménykedve tűrték, hogy december óta nem kapnak fizetést?!
Úgy tűnik, hogy Csizmadia évtizeden át bőkezűen szórta a pénzt a neki kedveseknek, sőt, a színház átadásához közeledvén erre még rá is tett egy utolsó ,,lapáttal"...
Ez a ,,bili" is hamarosan ki fog borulni, ami felveti majd a megyei önkormányzat ellenőrzéseinek elégtelen voltát, az előző igazgató pénzügyi felelősségét... stb.
Lesz itt még igazi botrány!
Elöljáróban csak annyit: a színház története sem ,,Star Wars" vagyis itt sem a jók küzdenek a gonoszokkal.
Éljen és jöjjön az abszolút középszer!!
Eger plafonja úgy tűnik, hogy túl alacsony. A kiemelkedő emberek hamar beverik a fejüket. Ne csodálkozzunk, ha a tehetséges emberek és főleg a fiatalok húznak el innen.
"szaktudás-transzfer olyan új minőségeket hozott létre, mint például az énekes-prózai-táncost"
Ilyen ma Magyarországon nincs, és ilyen képzés sincs.legközelebb Angliában van a Broadway a példája. Akad Magyarországon is, úgy hívják Serbán Attila.
Képzett táncos, több éven át táncosként dolgozott, képzett színész és képzett énekes.Nem csak úgy- ahogy énekelget.
http://www.youtube.com/watch?v=0TKMUSEb33Q
Ez lenne a jövő és nem etetnék meg a nézőt a színészek lábemelgetésével, miközben csak meleg levegő jön a torkukból, mert úgy énekelnek..
Az egri fideszesek félnek, nyilván nem értenek egyet a színház körül kialakult helyzettel.
De milyen demokráciát (lehet egyáltalán még ezt a szót használni?) építenek akkor? Olyan világ lesz a külső is, mint az ő belső világuk.
#35-nek: örülök, hogy jól értettem, amit írt a #14-ben. (Én voltam #26.) Sajnálatos módon csak a művésznő értette félre. (M.V.)
Kár, hogy pro és kontra személyes sérelmekkel, indulatokkal nézik néhányan a színház körüli történéseket. Ennél azért többről lehet szó.
Mindenesetre én nagy előrelépésnek tartom (még ha ezt ironikusan írom is), hogy az új igazgató elállt attól a kinyilvánított szándékától, hogy leminősíti a tánctagozatot tánckarrá.
Talán rájött, hogy akkor ez a színház "egytagozatos" marad és nincs plusz pénz a második tagozat miatt.Kénytelen hozni egy új, egy másik együttest, amely nem csak kiszolgálja a zenés darabok táncos igényeit, hanem önálló produkciókat is létrehozhat.
Ebben csak az a sajnálatos, hogy egy tánctagozat nem képes 2 év alatt a "csúcsra futni", hanem szisztematikusan kell felépíteni, mind művészi, mind szerkezeti, és személyi szempontból.. Nem lehet azt, ami még nem teljesen kész egy tollvonással kicserélni, vagy megszüntetni. Ez olyan, mint, ha kétévente egy új együttessel dolgozna a színház. Ma idejön az XY társulat, majd lecseréljük az YZ társulatra. Csak remélni lehet, hogy a következő együttesnek nem ez lesz a sorsa, lesz ideje kifejlődni minden szempontból.
Barta Dóráékat -ezért (is)- nagy luxus volt ellehetetleníteni.
Aki ismeri a szegedi, a pécsi, a győri, a miskolci táncegyüttesek történetét, tudja mindezt.
Persze az sem természetes, ha egy színházból nyolc táncművész, egy vezető koreográfus,három rendező, egy dramaturg és 8-10 színész távozik egyszerre. Ezek közül sokan a "semmibe". Vagyis nem azért, mert máshova csábították őket. Többüknek persze azonnal akadt helye, munkája, hiszen kitűnő színészek. De sokan attól mentek el, amit az új igazgató pályázatában olvastak, vagy hallottak személyesen tőle.
Egy viszont biztos. A jövő évadban nem lehet majd arra hivatkozni, hogy nem azokból áll a társulat, akik "ellene" dolgoznának. Akkor egységes, azonos gondolkodású emberek szövetsége lesz és az mindig hasznos. Személy szerint én, bár ellenzem a történteket, de drukkolok az egri színháznak és főleg az egri nézőknek!
Helló! 14-es vagyok és csak most látom, hogy mekkora felhajtás lett a kommentemből. Kedves Zsóka, ne szívja mellre, mert semmi kifogásom nincs a hangjára, a tehetségtelenségét színészi mivoltára értettem. Bátorkodtam ez azért megtenni, mert ön is volt oly merész, hogy leszólta a színészek énektudását, holott ők nyilván nem énekművészek, hanem színművészek, tehát eljátszák, hogy énekelnek, eljátszák, hogy táncolnak stb. Illúziót keltenek. Ön viszont a színpadon illúziót rombol. És tényleg nem a hangképzéséről beszélek, vagy az énektudásáról. Örülök, hogy nem fért bele Csizmadia színházába, és örülök, hogy ezt önnek nyilvánvalóvá tették, valamint, hogy talált képességeinek megfelelő munkát. Nem is értem miért lett most sértett és gonoszkodó. Élhetne boldogan az ország egyik legelismertebb zenés színházának tagjaként.
Előző M.V. voltam
A fórumot meg nem én degradáltam személyes levélváltássá, hanem azok, akik egymással beszélgettek itt, több hozzászóláson keresztül.
reaga #30-ra: nem hinném, hogy BB-nak ő fog kelleni, pont hogy színészeket akar foglalkoztatni. És ez a művésznő nem az a művésznő, akiből ő színházat akar csinálni. Meg hát maga írja: Pesten lakik, és jó munkája van a Madáchban. Akkor minek akar idejönni?
(M.V.)
Én pedig azt kérdezem, hogy egyszer, még ebben az életben fog-e válaszolni Blaskó úr meg a baráti köre, továbbá az egri önkormányzat illetékese, hogy most akkor mi van az elmúlt nyári színjátszás gyanús, felemlegetett 18 milliójával. Ez a hallgatás nem elegáns, ez sunyiság, s továbbra is csak erősíti a gyanút, amit pedig korrektül el lehetett volna már oszlatni. Ha minden olyan tiszta és rendezett pénzügyileg, akkor mi a búbánatos akadálya lehet annak, hogy ezt közzétegyék??? Vagy ennyire semmibe lehet venni BB-éknek a hőn szeretett egri publikumot és adófizetőket, akiknek a pénzéből pökhendiskedik? Meddig még?
Azt hiszem, nem kellene tovább erősíteni Almássy művésznő exhibicionizmusát azzal (ami nagyon tetszhet a hiúságának), hogy személyes levélváltássá degradálják ezt a fórumot. A cikk nem róla szól, akárhogy erőlködik. Csizmadia -szerintem- nem vert szét semmit. A művésznő pedig nagyon frusztrált. Az is nagyon árulkodó ám nekünk: mezei nézőknek, hogy most lett ilyen rettenetesen szókimondó és bátor. Vajon miért? Megmondjam? Most már bátran és veszélytelenül lehet nagyokat rúgni a "döglött oroszlánba", és ezzel mostanság szimpátia-pontokat lehet gyűjtögetni az ÚJAK körében.
Csak úgy hallkan kérdezném meg. Milyen szinten dőlhetett el, hogy Blaskó lesz az egri színház igazgatója?
Milyen indulatok gyülemlettek fel a 10 év alatt, hogy semmi nem volt drága érte? Mióta mehetett a politikai kavarás a pozíció megszerzéséért, a bosszúért?
Reméljük, hogy hamarosan megszületik korunk Mikszáth Kálmánja vagy Móricz Zsigmondja, hogy tudósítson régi/új szép világunkról.
Kedves megyei, egri kormánypárti városanyák, városatyák, gratulálunk a statisztaszerephez, amelyet a Blaskó-házaspár és néhány nimand tragikomédiájában eljátszottak!!
Egyébként tényleg furcsa, hogy az egri fideszes képviselők a közgyűlésen (és máshol sem) egy szót nem szólnak egy ilyen nagy horderejű városi ügyben. Valóban! Ennyire meg lennének félemlítve? Így hogyan képviselik a város érdekét??
Megjegyzem még, hogy egy énekművész lenne a legjobban felháborodva, ha egy opera főszerepét nem egy énekművész, hanem egy színművész játszaná.
(M.V.)
#14-es hozzászóláshoz (amiből a vita kirobbant):
Amit ebből a hsz-ból én levettem az az, hogy egy énekművész ne játsszon színházban, hanem énekeljen. A színésznek meg nem kell zeneakadémia, mert ő nem főállásban énekel, mint az énekművész.
A színház fő értéke a színész, akinek néha-néha énekelni kell, de azt elbírja a színi diplomájával is. Jórészt azonban játszik, amire egy énekművész nem biztos, hogy képes.
Nem becsmérelték a művésznő hangját, ő azonban most azért háborog, hogy a hozzászóló szerint ő nem jó szakember. De, az. Csak nem a színházban, ahol a színésznek van helye.
(M.V.)
SZÍNLAP
Tim Rice - Andrew Lloyd Webber
JÓZSEF ÉS A SZÍNES SZÉLESVÁSZNÚ ÁLOMKABÁT
musical két részben
Fordította:
BLUM TAMÁS
További versek:
GALAMBOS ATTILA
Szereposztás:
József
NAGY SÁNDOR
PUSKÁS PÉTER
SERBÁN ATTILA
Mesélő
GALLUSZ NIKOLETT
LADINEK JUDIT
POLYÁK LILLA
Fáraó
BARÁT ATTILA
GÁSPÁR LÁSZLÓ
POSTA VICTOR
Jákob
KOLTAI JÁNOS
LŐTE ATTILA
Putifárné
GALLUSZ NIKOLETT
KATONA VANDA
LADINEK JUDIT
Ruben / Putifár
BARÁT ATTILA
ÖMBÖLI PÁL
Juda
ARANY TAMÁS
SZENTE VAJK
Simeon
SÁNDOR DÁVID
WEIL RÓBERT
Levi / Pék
ÁDOK ZOLTÁN
NÉMETH GÁBOR
Naphtali / Pohárnok
BARABÁS KISS ZOLTÁN
CSÓRICS BALÁZS
Iszakar
KÖDMEN KRISZTIÁN
Dan
KISS ERNŐ ZSOLT
Aser
KASUBA GÁBOR
Zebulon
RADVÁNYI ATTILA
Gád
JENCSKI ZOLTÁN
Benjamin
GELLAI GÁBOR
LAKATOS TAMÁS
(az MM Tánciskola növendékei)
Valamint a Madách Színház női tánkara és a Madách Musical Tánciskola növendékei
Díszlettervező
KENTAUR
Jelmeztervező
ROMÁNYI NÓRA
Koreográfus
TIHANYI ÁKOS
Zenei vezető
KOCSÁK TIBOR
Dramaturg
SPRINGER MÁRTA
Vezényel
GILLAY ANDRÁS
KOCSÁK TIBOR
ZÁDORI LÁSZLÓ
Világítástervező
KISS ZSOLT
Korrepetitor
AXMANN PÉTER
SZEGECZKY ÁGNES
ZÁDORI LÁSZLÓ
Kóruskorrepetició
LOVAS GABRIELLA
Koreográfus asszisztens
MOLNÁR FERENC
A rendező munkatársa
KUTSCHERA ÉVA
Társrendező
SZEREDNYEY BÉLA
Rendező
SZIRTES TAMÁS
Nem kell megkövetnie,mert Öntől már semmi nem számít sértésnek.Nem fogom elmagyarázni, hogy kézzel más írni ,mint géppel és ez nekem nem szakmám.csak írom, és nem olvasom át(hányszor megnyomom a nagy betű gombot és nem teszi a laptop...)stb.Nem kell feltétlenül mindenkit kiírni, pláne olyan színházi formákban, amikor nincs állandó társulat már a színházakban, a közalkalmazotti formák megszűnése óta.A József és a Színes Szélesvásznú Álomkabát c. előadást 4 éve csinálom.Ugye vannak nálam nagyobb színészek , mint Ön is megjegyezte volt és nem sértődöm meg, ha az ő nevük viszont ki van írva. Ugye nem haragszik meg, ha nem igazán szeretném Önt meghívni, amikor én énekelek bármiben is...pusztán a jó ízlését szeretném megóvni, hogy ne kelljen végig szenvednie a ripacskodásomat és az áriázós hangomat.
De Ön ezt biztosan mindet tudja, nem is értem a kérdését, mert olyannyira tájékozott..
Ahogy azt is biztosan, hogy hány éve doktoráltam abból a ripacskodós áriázásból......
De hagyjuk ezt.Írja csak a részleges igazságait továbbra is - egészségben, örömben, boldogságban.
Munkájához további sikereket kívánok, a nevemmel is aláírva és válallalva: Almássy zsóka
Ha ott áll, akkor megkövetem ezért a tévedésért természetesen, mert nem vagyok lelki szegény. Viszont akkor végképp nem értem, miért nem szerepel a Madách Színház honlapján??? Mindazonáltal "színművészeti egyetemet végzet"- a végzett az 2 t-vel írandó... eggyel írva mást jelent, nem múlt idejű ige, hanem főnév...
Ha ott áll, akkor megkövetem ezért a tévedésért természetesen, mert nem vagyok lelki szegény. Viszont akkor végképp nem értem, miért nem szerepel a Madách Színház honlapján??? Mindazonáltal \"színművészeti egyetemet végzet\"- a végzett az 2 t-vel írandó... eggyel írva mást jelent, nem múlt idejű ige, hanem főnév...
Ha ott áll, akkor megkövetem ezért a tévedésért természetesen, mert nem vagyok lelki szegény. Viszont akkor végképp nem értem, miért nem szerepel a Madách Színház honlapján??? Mindazonáltal "színművészeti egyetemet végzet"- a végzett az 2 t-vel írandó...
Hát őszintén sajnálom, de az Ön legnagyobb sajnálatára ott állok a színpadon. Sőt , zeneileg vezetek is,ha már Ön olyannyira tudója a dolgoknak biztos komoly szakmai háttérrel rendelkezik, és nem kívülről kiabál bele mindenbe.. Biztosan színművészeti egyetemet végzet, komoly szakmai kritikus.. nem szubjektív a kritikája és rettentően tájékozott szakmai berkekben is. Valószínűleg több színdarabot eljátszott már, feltehetőleg neves hazai színházakban és ismeri a szakma minden csínját-bínját, nem "ripacskodik" mélyen átéli azokat a karaktereket , amiket játszik....most éppen hozzáértő szakembert, ugye?
És majd el felejtettem, ugye nem névtelenül és arctalanul, hanem gerincesen nevét adva a kritikáihoz,amik ugye egyáltalán nem szubjektívek, hanem szigorúan komoly színháztörténeti és ismereti alapon, tudományosan megalapozottak.
Mert ugye Önnek ugyan olyan doktori végzettsége van a szakmáját illetően, mint nekem, szegény zenei ripacsnak?!
Almássy Zsóka
Kedves Zsóka asszony!
Ha a Madách Színház jó szakembernek tartja, ez szép dolog és nem is szándékozom megkérdőjelezni (bár a honlapjukon az Ön neve a társulatban sehol sem szerepel - még a zenei munkatársak között sem). De színpadon ott sem áll, ugye? Ami pedig azt illeti, aki tud helyesen írni, az nem írja külön az ige előtt álló igekötőt, mint Ön: „a bizottságnak ami meg ítél neki” – mert ezt ugyan miféle fontosnak tartás indokolná?! És ha valaki másként gondolkodik mint Ön, az nem jelenti azt, hogy lelki szegény – ez megint sima vagdalkozás, asszonyom!
Jó ez a "Bekiabáló"név, találó és nem kell hozzá vállalnia magát senkinek.Könnyű bántani embereket arctalanul, névtelenül.
Tudok helyesen írni...csak nem véletlenek a nagybetűk.....valószínűleg fontosnak tartom, hogy azt a valamit nagy betűvel írjam.....vagy ne adj Isten,külön- és nem egyben.Az igazság még igazság marad...ha kisstílű vagyok, a kritikusnak, ha nem....
Szerencsére a Madách Színház jó szakembernek tart....és Vadász Zsolti se rossz,és Csizmadia igenis szétverte az akkori színházat. S ha nem írok, akkor Önök járatnak le egy olyan embert, aki még semmit nem "dolgozott" - még előtte vannak évek.Viszont nem tűri amit Csizmadia csinált és megítélt saját magának...lett- légyen az pénz, vagy szakmai díj( úgyis tagja annak a bizottságnak ami meg ítéli Neki vagy bármely család tagjának). Csak egy kicsit a Színházi Szakmában kell élni.....belülről és nem kívülről bekiabálni.
Sajnálni pedig köszönöm- nem kell. Én nem vagyok lelki szegény- Hál' Istennek!
Almássy Zsókának
még van is, amiben igaza van – de ez a kérlelhetetlen hadjárat, amit itt kárörömmel folytat (meg a Facebook-on is), nagyon unszimpatikus, kisstílű, piti. És valóban, ő (lásd #14) „nem alkalmas színpadra, teátrális”. Utóbbi jelzőt értelmezve esetében csak gondoljunk vissza a Sybill nagyhercegnőjére, ahogyan ő játszta. Az énektudás még nem jelenti azt, hogy színdarabokban is színpadra termett.
Mellesleg - tényleg, mert nem a hozzászólásai tartalmát érinti – igen érdekes fogalmai vannak a magyar helyesírásról. Ezekben a példákban (de több is van, csak kiragadtam néhányat) kivétel nélkül helytelenül használja a szó elején a nagy kezdőbetűt: „a Zenés színészeket elküldte…sok Jó prózai színésszel…Pestiek” Ez mind melléknév, kisbetű, ha nem mondat elején áll! „Kikérem Magamnak!” Ja, saját magáról csakis nagybetűvel? „Operett színházba” – mivel a Budapesten működő intézményről van szó és nem általában egy operettre szakosodott színházról, ez pedig helyesen Operettszínház – egybe! Stb…
Almássy Zsókának
még van is, amiben igaza van – de ez a kérlelhetetlen hadjárat, amit itt kárörömmel folytat (meg a Facebook-on is), nagyon unszimpatikus, kisstílű, piti. És valóban, ő (lásd #14) „nem alkalmas színpadra, teátrális”. Utóbbi jelzőt értelmezve esetében csak gondoljunk vissza a Sybill nagyhercegnőjére, ahogyan ő játszta. Az énektudás még nem jelenti azt, hogy színdarabokban is színpadra termett.
Mellesleg - tényleg, mert nem a hozzászólásai tartalmát érinti – igen érdekes fogalmai vannak a magyar helyesírásról. Ezekben a példákban (de több is van, csak kiragadtam néhányat) kivétel nélkül helytelenül használja a szó elején a nagy kezdőbetűt: „a Zenés színészeket elküldte…sok Jó prózai színésszel…Pestiek” Ez mind melléknév, kisbetű, ha nem mondat elején áll! „Kikérem Magamnak!” Ja, saját magáról csakis nagybetűvel? „Operett színházba” – mivel a Budapesten működő intézményről van szó és nem általában egy operettre szakosodott színházról, ez pedig helyesen Operettszínház – egybe! Stb…
Tényleg sajnálom Zsókát, hogy mellőzve lett, de sajnos nem alkalmas színpadra. Teátrális, ripacs áriázó. Az, hogy a színész énekel, az szerencsére nem akadémiai kategória. Baj is lenne, ha úgy énekelnének, mint a hozzászóló művésznő. Sajnos ez a mellőzött, tehetségtelen ember hangja, akinek most tényleg eljött az ideje. A káröröm hangja ez. Gratulálunk, nézzék egymást és örüljenek, hogy végre itt az "érték" és nagyszerűség.
Dórit egyébként kiváló táncosnak gondolom és csodálom a munkáját.Azt éli át amit mi a Csizmadia Éra alatt
Csizmadia idejöttekor aláíratta a szerződést a színészekkel,hogyaszondja:
Köteles egy évadban 2- 3 szerepet eljátszani....majd Nem adott neki szerepet és következő évadban, mondván, hogy nem teljesítette amit vállalt, megszűntette a szerződését...Egy ember merte beperelni ez miatt- ő ott is tudott maradni...
Így szabadult meg a színészektől,csendben.Blaskó Balázs legalább felvállalja, hogy NEM FOLYTATJA ezt a Gerinctelen módszert.Aki tudott elment szakmai nyugdíjba..A Csizmadia családjába tartozó híres színésznő pedig előadásonként súlyos 10 ezrekért játszott.Engem nem köt titoktartási nyilatkozat- beszélhetek és NEM FÉLEK. Mások pedig éheztek ez idő alatt.
Almássy Zsóka
Van aki Szakács képzőt végzett, van aki elment- mint én a Madách Színházba-pedig nem akartam.....Egerben építettem házat...
vagy Vadász Zsolt az Operett színházba....vagy sorolhatnám...
Nah...ez a nagy "Laikus" tévedés,kérem...Amikor azt hiszi az író, hogy a Csizmadia Tibor előadásait gerincként tartja a táncos.Akkor a színész nem a gerince??? A veleje???Akkor ott nagy baj van a színházzal... Sokan mások évtizedeket tanultunk énekelni....Ezek pedig ÉNEKESEK vagy annak merik nevezni őket???Ha én nem tudok énekelni a Zeneakadémiámmal- de ők tudnak,akkor mi akik háttérbe szorultunk és a megteremtett ál primadonnákat és énekelni nem tudó színészeket tartják jónak, mert elfelejtették azokat, akik tudtak- ugyanis Csizmadia idejöttekor földön futóvá tette őket,akkor mi mit mondjunk?
Éljen sokáig Csizmadia? Azt mért felejtik el, hogy Ő mit vert szét??Hogy a színészeket lerakta statisztálni- színművészeti egyetemmel?Hogy a zenés díszleteket elbontatta, a Zenés színészeket elküldte?Sok Jó prózai színésszel együtt?Hogy azt mondta, hogy Egerben egyáltalán nincsenek színészek és ezért kellettek a Pestiek?Kikérem Magamnak!
Almássy Zsóka
Nah...ez a nagy "Laikus" tévedés,kérem...Amikor azt hiszi az író, hogy a Csizmadia Tibor előadásait gerincként tartja a táncos.Akkor a színész nem a gerince??? A veleje???Akkor ott nagy baj van a színházzal... Sokan mások évtizedeket tanultunk énekelni....Ezek pedig ÉNEKESEK vagy annak merik nevezni őket???Ha én nem tudok énekelni a Zeneakadémiámmal- de ők tudnak,akkor mi akik háttérbe szorultunk és a megteremtett ál primadonnákat és énekelni nem tudó színészeket tartják jónak, mert elfelejtették azokat, akik tudtak- ugyanis Csizmadia idejöttekor földön futóvá tette őket,akkor mi mit mondjunk?
Éljen sokáig Csizmadia? Azt mért felejtik el, hogy Ő mit vert szét??Hogy a színészeket lerakta statisztálni- színművészeti egyetemmel?Hogy a zenés díszleteket elbontatta, a Zenés színészeket elküldte?Sok Jó prózai színésszel együtt?Hogy azt mondta, hogy Egerben egyáltalán nincsenek színészek és ezért kellettek a Pestiek?Kikérem Magamnak!
Almássy Zsóka
És persze ne feledkezzünk meg Blasó úr és a nyári játékok körül "elhíresült" 18 millió forint sorsáról se. Igenis, fakítson a direktor úr, mert addig úgysem lesz hitele a szavainak és tetteinek. Ezt is tudni akarják sokan itt Egerben!
3-as! Ez a módszeretek. Hazudni, lejáratni!
Ha emlékszünk Habis úr is LOKÁLPATRIÓTA szineiben indult polgármester jelöltnek dr Nagy ellen (Szelecky -fidesz) de mára lásd, már a LOKÁLPATRIÓTIZMUS csak a második helyre szorult a Fidesz mögé Habis úr életében!! És ők most szépen aszisztálnak Blaskó úrnak, és persze az "élettapasztalattól " duzzadó megyei Fideszes vezetőkkel,akik a gyermekeik lehetnének, nem mernek szembe szállni,és az ember elnézi a megyei közgyűlést és látja hogy a 30 éveit taposó Fideszes-ifjak,hogy osszák az észt,persze írás nélkül -fejből 3 mondatot nem tud elmondani,de jelenleg ez van,mert ugye furcsa hogy egy alig megmelegedett székben ülő politikus egy több évtizede politikával foglalkozó embert kioktat és magyarázza a semmit!!
Igen!!! Összefogni! Na, most tessék lokálpatriótának lenni!!!
Így van össze kell fogni! Nem csak a vállalkozók, mindenki segíthet a maga módján! Ne hagyjuk, hogy értékeink ostoba politikai játszmák és ostoba emberek áldozataivá váljanak! Egriek csináljunk már valamit!
Javaslom, tagozódjanak be a Pécsi Balettbe - úgy hírlik Barta Dóra, Eger egyetlen érdemes művésze a pécsi színházigazgatói széket is megpályázta az egrivel egyidőben. Hátha az ottani igazgató örülne neki.
Eger város vezetése a külső szemlélő részéről azt mutatja, hogy meghátrált a nagy "tapasztalatokkal" rendelkező új megyei vezetés szigorú nem tetszés nyilvánításának. Persze kerülik a konfliktust, nehogy az alpolgármesternével nézeteltérésük támadjon. Hiába a sok támogató szó a tánctagozat megmentésére és a letett művészi alkotások amik magukért beszélnek semmit nem ér. Blaskó és támogatói persze örülnek ennek, hogy Egerben nincs olyan támogató vállalkozás, aki kiállna a táncművészet mellett és összefogással fityiszt mutatnának azoknak, akik csak erőből tudnak megoldani mindent. Emberek, nem ismerős ez a fajta eljárás? A nagypolitika levetítődött egy kis városra illetve megyére. Vállalkozok fogjunk össze és teremtsük elő az önállósodáshoz szükséges költséget. Az e fajta eljárásokkal szemben csak az összefogás segít.
Blaskó gyors ütemben számolja fel a XXI. századi egri színházat.
Gratula