Ügyfél-elégededettségi felmérés az Egri Önkormányzati Hivatalban
2011.03.16.00:00
Március 16-án elindult egy nagyszabású elégedettség-felmérési program a Polgármesteri Hivatalban, melyet Eger Megyei Jogú Város új jegyzője, dr. Kovács Luca hirdetett meg az ügyfélbarát közigazgatás fejlesztésének jegyében.
Mint elmondta: a hivatali dolgozókkal szemben elvárás, hogy tartsák szem előtt: nem ügyiratokat kezelnek, hanem az emberek ügyeivel foglalkoznak. Várjuk tehát a polgárok észrevételeit az ügyfélpontokon, kíváncsiak vagyunk az önkormányzati munkával kapcsolatos véleményekre, visszajelzésekre. A felmérés első ütemben április végéig tart, a hivatal vezetője több száz, helyben kitölthető kérdőív beérkezésére számít.
Kifejtette: 14 olyan irodán helyeztek el a 10 kérdésből álló, néhány perc alatt kitölthető íveket, ahol kollégáik ügyfelekkel foglalkoznak. Ilyen például az Okmány- és Igazgatási Iroda, vagy a Gyámhivatal, de a lakosság segítségével értékelni szeretnék a hivatali munkát többek között az adó-, a szociális- és az építésügyi területen is. A 14 ügyfélfogadó tér mellett az elégedettséget felmérő kérdőívek megtalálhatók a Városháza aulájában és a Kossuth utcai épületben is. A jegyző asszony kéri az egrieket, hogy segítsék munkájukat, hiszen a kérdőív útján szerzett tapasztalatokkal is az ügyfelek érdekében kívánják tovább fejleszteni az önkormányzati munkát. Hasonló céllal ötletládát helyeztek el a Városháza aulájában, várva a javaslatokat.
Kifejtette: 14 olyan irodán helyeztek el a 10 kérdésből álló, néhány perc alatt kitölthető íveket, ahol kollégáik ügyfelekkel foglalkoznak. Ilyen például az Okmány- és Igazgatási Iroda, vagy a Gyámhivatal, de a lakosság segítségével értékelni szeretnék a hivatali munkát többek között az adó-, a szociális- és az építésügyi területen is. A 14 ügyfélfogadó tér mellett az elégedettséget felmérő kérdőívek megtalálhatók a Városháza aulájában és a Kossuth utcai épületben is. A jegyző asszony kéri az egrieket, hogy segítsék munkájukat, hiszen a kérdőív útján szerzett tapasztalatokkal is az ügyfelek érdekében kívánják tovább fejleszteni az önkormányzati munkát. Hasonló céllal ötletládát helyeztek el a Városháza aulájában, várva a javaslatokat.
Az elégedettség-felmérés - főleg, ha névtelen - régóta jól bevált marketingvizsgálati módszer.
Itt a lényeg az, hogy mit akar a felmérő megtudni, tehát a hangsúly, a kérdések összeállításán van. Kíváncsi volnék a kérdésekre, bár az infó szerinti 10 kérdés épp, hogy csak elég egy valamire való vizsgálathoz.
Maga a szándék azonban mindenképpen értékelendő.
Igazi dicséretet akkor fog érdemelni, ha legalább lesz 100-nál több válasz és azok értékelését nyilvánosságra hozzák és leszűrve a tanulságokat, valóban javítanak azokon, amiken kell.
Bizakodjunk.
"Ügyfél-elégededűttségi felmérés az Egri Önkormányzati Hivatalban"
Mi a csuda az az elégededűttség?