Vizeink értéke
2011.03.09.00:00
Megkezdődött annak a városmarketing tervnek az előkészítése, amely a következő tíz évben meghatározza majd az Eger népszerűsítése érdekében végzett munkát, s az ehhez felhasznált eszközöket. Az első ilyen találkozón -kedden délelőtt- a víz mint idegenforgalmi vonzerő volt a téma.
Az önkormányzat 2008-ban fogadta el az Integrált Városfejlesztési Stratégiát, s ehhez kapcsolódva, a készülő városmarketing tervet a közgyűlés Idegenforgalmi és Kulturális Bizottsága, illetve olyan szakemberek készítik elő, akik saját területükön kreatív módon segíthetik Eger turisztikai népszerűsítését. A munka során négy fő elemre helyezik a hangsúlyt: a víz, a bor, az épített örökség, valamint a kulturális, idegenforgalmi rendezvények az alapvető pillérek. Az első találkozón a víz mint potenciális vonzerő volt a téma, hiszen e téren számos értéket tud felmutatni a város, például a gyógyturizmus tekintetében. Részt vett a megbeszélésen a Heves Megyei Vízmű, a vállalkozásokat prezentáló Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, az Egri Vízilabda Klub vezetése, de a helyi termálfürdőt és az uszodát, valamint a Törökfürdőt képviselő szakember is.
A cél, hogy valamennyi adottságot kihasználva pozícionálják Egert a turisztikai piacon és egyértelműen megjelenjen az üzenet, miszerint Eger a „sokcsillagos élmény”. A következő városmarketing megbeszélés témája az épített örökség lesz, hasonló keretek között, szakemberek és érintett intézmények, szervezetek bevonásával, majd a bor témaköre következik.
A cél, hogy valamennyi adottságot kihasználva pozícionálják Egert a turisztikai piacon és egyértelműen megjelenjen az üzenet, miszerint Eger a „sokcsillagos élmény”. A következő városmarketing megbeszélés témája az épített örökség lesz, hasonló keretek között, szakemberek és érintett intézmények, szervezetek bevonásával, majd a bor témaköre következik.
Magyarország - szokták mondani - ,,balneológiai nagyhatalom".
Tény, hogy elképesztően szerencsés adottságaink vannak itt a Kárpát medencében és Egerben is a gyógyvizeink, fürdőink révén.
Mégse jön elég vendég ezekért hozzánk, illetve évről évre kevesebb.
Borkultúránk nem világszínvonalú és képtelen azzá lenni, tehát erre alapozni értelmetlen. Ezért se jönnek hozzánk többen.
Kulturális értékeink átlagosak, de inkább kevesek. Egy alig 60 ezres kisvárosáéhoz viszonyítva, tehát semmi különös.
Építészeti értékeink, a barokk belvárosunk, melyet az elmúlt századok püspök földesurai, művelt hercegérsekei építettek, vonz egy adott mennyiségű hazai turistát nyaranta, de egyre kevesebbet.
Szóval Egert újra ki kellene találni, hogy legalább megállítható legyen a város idegenforgalmának másfél évtizede tartó hanyatlása. E célhoz már kevesek s elégtelenek a régi módszerek vagy az új turisztikai varázsszavak.