Bővült az országos illetékességű ügyek köre
Az alábbi lehetőségekkel bővült azon ügyek köre, amelyek esetében a NAV bármelyik megyei (fővárosi) adóigazgatósága eljárhat:
- adóazonosító jel kiadása, adóigazolvánnyal kapcsolatos ügyintézés,
- START, START PLUSZ, START EXTRA kártyával kapcsolatos ügyintézés,
- adószám kiadása közvetlenül az állami adóhatóságnál bejelentésre kötelezett személyek (pl.: őstermelők, egyéni ügyvédek esetében), illetve szervezetek részére (pl.: egyesületek, alapítványok esetében),
- egészségügyi szolgáltatási járulék fizetési kötelezettség bejelentésével kapcsolatos ügyfélszolgálati ügyintézés.
Nem élhetnek a fenti lehetőséggel a NAV Kiemelt Ügyek Adóigazgatósága kizárólagos illetékességi körébe tartozó adózók (a belföldön nem letelepedett adóalany, a Magyar Köztársaság területén székhellyel, telephellyel, állandó vagy ideiglenes lakóhellyel, tartózkodási hellyel nem rendelkező külföldi személy, a Magyar Honvédség és a rendvédelmi szervek, a nemzetbiztonsági szolgálatok, továbbá azok hivatásos és szerződéses állományú tagjai, köztisztviselői, kormánytisztviselői és közalkalmazottai, a NAV alkalmazottai stb.). Ezen ügyfelek kizárólag a NAV Kiemelt Ügyek Adóigazgatóságánál terjeszthetik elő kérelmüket.