Vázolta terveit az új Jegyző
2011.03.02.00:00
Március 2-án reggel összapparátusi értekezleten mutatkozott be és vázolta terveit a Városháza dísztermében dr. Kovács Luca, aki március 1-től a megyeszékhely jegyzője.
A szakember Miskolcon szerzett jogi diplomát, visszatért Egerbe, dolgozott a rendőrségen, majd az ügyészségen, később pedig 12 éven át tevékenykedett ügyvédként, legutóbb –több, mint négy évig- a Polgármesteri Hivatal (PH) titkárságvezetője volt.
A mottó: "ésszel-szívvel dolgozva, eredményesen, hatékonyan!"
Dr. Kovács Luca kifejtette: jegyzőként a kiszámíthatóság, biztonság és felelősség értékhármasára épít. Tudja, hogy meg kell őrizni az elmúlt években teremtett értékeket, ugyanakkor vannak olyan területek is, ahol a Polgármesteri Hivatal soha nem lehet eléggé elégedett önmagával: ilyen az ügyfelekkel, polgárokkal való kapcsolattartás. Úgy fogalmazott: nagyon fontosnak tartja, hogy a hivatali dolgozók mindig tartsák szem előtt: nem ügyiratokat kezelnek, hanem az emberek ügyeivel foglalkoznak.
Eger Megyei Jogú Város új jegyzője az összapparátusi értekezleten meghirdette az ügyfélbarát közigazgatás fejlesztését. Ennek érdekében ügyfél-elégedettségi kérdőíveket helyeznek majd el az ügyintéző pontokon. Dr. Kovács Luca hangsúlyozta: várják a polgárok visszajelzését. Fontos információ lehet, ha összességében pozitív képet látnak, de nagyban segíti a munkát az is, ha kiderül, milyen területeken lehet javítani, fejleszteni. Hasonló céllal ötletládát helyeznek el a Városháza aulájában, várva a javaslatokat, hiszen azokat a problémákat lehet orvosolni, melyekről tud a hivatal.
A jegyző asszony szerint nagyon fontos, hogy az egriek jobban ismerjék meg az értük dolgozó Polgármesteri Hivatal munkáját, hiszen az ember a születéstől egészen az idős korig számos ügyben van kapcsolatban az önkormányzattal. Emellett a Városháza rengeteg olyan programon, pályázaton és fejlesztésen dolgozik, amely közvetlenül érinti Egert és az itt élő polgárokat. Határozott célunk az, hogy az ezekről szóló közérdekű információkat eljuttassuk az emberekhez – mondta a hivatalvezető.
A közigazgatási rendszerben is nagyon fontos a teljesítményértékelés, a munka hatékonyságának vizsgálata. Ebben segítenek a hivatalban dolgozó kiváló informatikai szakemberek, s a tervezett fejlesztések fő célja, hogy az önkormányzatnál kevesebb legyen a papírmunka, ezáltal felgyorsuljanak a munkafolyamatok. Az informatika fejlesztések okán elengedhetetlen az oktatás: ezt szolgálja hamarosan a Kossuth utcai épületben egy 12 fős tanterem is.
A mottó: "ésszel-szívvel dolgozva, eredményesen, hatékonyan!"
Dr. Kovács Luca kifejtette: jegyzőként a kiszámíthatóság, biztonság és felelősség értékhármasára épít. Tudja, hogy meg kell őrizni az elmúlt években teremtett értékeket, ugyanakkor vannak olyan területek is, ahol a Polgármesteri Hivatal soha nem lehet eléggé elégedett önmagával: ilyen az ügyfelekkel, polgárokkal való kapcsolattartás. Úgy fogalmazott: nagyon fontosnak tartja, hogy a hivatali dolgozók mindig tartsák szem előtt: nem ügyiratokat kezelnek, hanem az emberek ügyeivel foglalkoznak.
Eger Megyei Jogú Város új jegyzője az összapparátusi értekezleten meghirdette az ügyfélbarát közigazgatás fejlesztését. Ennek érdekében ügyfél-elégedettségi kérdőíveket helyeznek majd el az ügyintéző pontokon. Dr. Kovács Luca hangsúlyozta: várják a polgárok visszajelzését. Fontos információ lehet, ha összességében pozitív képet látnak, de nagyban segíti a munkát az is, ha kiderül, milyen területeken lehet javítani, fejleszteni. Hasonló céllal ötletládát helyeznek el a Városháza aulájában, várva a javaslatokat, hiszen azokat a problémákat lehet orvosolni, melyekről tud a hivatal.
A jegyző asszony szerint nagyon fontos, hogy az egriek jobban ismerjék meg az értük dolgozó Polgármesteri Hivatal munkáját, hiszen az ember a születéstől egészen az idős korig számos ügyben van kapcsolatban az önkormányzattal. Emellett a Városháza rengeteg olyan programon, pályázaton és fejlesztésen dolgozik, amely közvetlenül érinti Egert és az itt élő polgárokat. Határozott célunk az, hogy az ezekről szóló közérdekű információkat eljuttassuk az emberekhez – mondta a hivatalvezető.
A közigazgatási rendszerben is nagyon fontos a teljesítményértékelés, a munka hatékonyságának vizsgálata. Ebben segítenek a hivatalban dolgozó kiváló informatikai szakemberek, s a tervezett fejlesztések fő célja, hogy az önkormányzatnál kevesebb legyen a papírmunka, ezáltal felgyorsuljanak a munkafolyamatok. Az informatika fejlesztések okán elengedhetetlen az oktatás: ezt szolgálja hamarosan a Kossuth utcai épületben egy 12 fős tanterem is.
Kamu, kamu, kamuuuuu. Hiteletelenek vagytok Habissal együtt!
Egy jellemző történet az új városi jegyzőről:
E-mailt írtam az irodavezetőnek. Szívélyest, udvariast, ahogyan illik. Nem válaszolt. Pedig nem sokat, csupán közbenjárását, közvetítését kértem egy másik, hivatalszerű intézmény vezetőjéhez, aki néki elvileg beosztottja és aki szintén nem válaszol, nem hív vissza. Azután tárcsáztam a hivatali telefonszámát. Nem vették fel. Próbáltam többször, hiába. Nem adtam fel és ezután naponta többször, délelőtt vagy kora délután is hívtam. Mindhiába. Régi tapasztalatból tudtam persze, hogy 16 óra után kár próbálkoznom, mert akkor se vennék fel, ha még benn lennének és hallanák…
Öt-hat nap (!) kitartó próbálkozása után, végre sikerült telefonon beszélnem valakivel, talán a titkárnőjével. Elmondtam, hogy írtam a főnökének levelet, egy e-mail-t, egy közösség nevében és arra kértem, hogy olvassa el azt és ha ideje engedi, hívjon vissza. A titkárnő udvariasan mentegetődzött, hogy főnöke most épp tárgyal, ezért inkább feljegyzi az én telefonszámomat és majd értesít. Mobilszámot adtam meg, jóllehet, hogy a hivatalvezető biztosan tudhatta azt a névjegyemről, melyet hónapokkal ezelőtti, rövid, szívélyes megismerkedésünkkor adtam neki és kaptam cserébe tőle is. És úgy értettem, hogy majd visszahív – valaki, hiszen azért kérte el számomat.
Rosszul értettem, tévesen feltételeztem. Változatlanul nem hívott vissza e hivatalból senki. Azóta se. Végül próbáltam elérni a hivatalvezetőt mobiltelefonján. Kicsörgött, majd bekapcsolt az üzenetrögzítője. Üzentem neki egy rövidet. Hiába.
Ez a hivatal egy adóból fenntartott városi közhivatal. Hivatalnokai javadalmazásának egyetlen legális forrása az állampolgár adóbefizetése, feladatuk a köz, konkrétabban az adófizető és vagy nemfizető állampolgárok szolgálata. Ezt közszolgálatnak hívják – esetünkben sajnos nyilvánvalóan eufemisztikusan.
A hivatalvezető, aki egyébként nem túl idős hölgy, neve előtt egy dr van. Vélhetően tanult sokat államról és jogról. Ismerheti az állampolgárok jogait, kötelességeit. Ismeri az emberi érintkezés, az udvariasság írott és íratlan szabályait. Mégis úgy viselkedik, mint akire ez nem vonatkozik. Vélhetően úgy gondolja, hogy megengedheti magának azt, hogy a hozzá fordultak közül azzal beszéljen, akivel akar. Mással nem. Pedig ez a modor még az ő főnökét is minősíti, akit pedig és egyébként nem kineveztek, hanem választottak. Micsoda különbség!
E politikus mégis olyan vezetőt alkalmaz titkárságán, akit nem lehet elérni. (?)