Katarzist szeretne Blaskó Balázs
2011.02.03.00:00
Ma délután rendkívüli társulati ülésre hívta össze a színház dolgozóit Blaskó Balázs a Gárdonyi Géza Színház új kinevezett igazgatója, ahol felvázolta jövőbeli terveit.
A gyűlésen felszólalt Gondos István a Heves Megyei Közgyűlés alelnöke. Elmondta, hogy fontos a nézők visszacsalogatása a színházba, a színvonal emelése a kultúra közvetítése, hiszen a nézőszám növelésével a jegybevételek is növekednek. Szeretnék, ha a megyét beragyogná a Színház.
Blaskó Balázs pályázatát a kezében tartva hangsúlyozta, hogy szeretné, ha mindenki megismerné annak tartalmát, ha mindenki számára nyilvánossá tennék programját. Vállalja, ami benne van, ha attól az elkövetkező öt évben eltérne, bárki a szemére hányhatja. Ezután megkérte Barta Dórát, járuljon hozzá, hogy az ő pályázata is nyilvános legyen. Dóra beleegyezett. Blaskó Balázs felolvasta pályázatának első és utolsó oldalát, melyben azt hangsúlyozta, hogy a színház nem egy épület, hanem egy közösség és ő szeretné, ha a fiatalok és az idősebb kollégák bensőségesebb viszonyban lennének egymással. Nehéz próbatételnek, kihívásnak, felelős szolgálatnak tartja az igazgatói posztot. Kiemelte, harmónia és hierarchia viszi előre a színház életét.
Az előadások után azt szeretné, ha a nézők pozitív élménnyel, üzenettel, reménnyel, szinte katarzis élménnyel távoznának, fontos, hogy jó legyen a befejezés és a kisugárzás, hogy a hétköznapi embereket kizökkentse a mindennapokból. Az igazgató elmondta, hogy tervei között szerepel, hogy kilépjenek az egri színház falai közül és a megye több pontjára elvigyék az előadásokat, így nem csak az egri közönség élvezheti azokat, de Heves, Gyöngyös, Pétervására vagy bármely heves megyei település. Elképzelései között szerepel, hogy más egri helyszíneken, például az Uránia Filmszínház színpadán is játszanak párhuzamosan a kőszínházzal. Ezzel pénzügyileg is segítenek önmagukon.
Elmondta, hogy mindenkivel szerződést kíván kötni a társulatból, akivel együtt tud dolgozni és elfogadja az Ő feltételeit. Megkért mindenkit, hogy jövő héttől egyesével keressék fel az irodájában és egyeztessenek a további együttműködésről.
Bemutatta az új gazdasági tanácsadóját, Farkas Évát.
Demokratikus intézményként szeretne együttműködni a Szakszervezettel, a Közalkalmazotti Tanáccsal és a Művészeti Tanáccsal.
Elmondta azt is, hogy Csizmadia Tibor nagyon jó döntésének tartja, hogy megalapította a Gárdonyi Géza Színház Tánctagozatát, de az az irányzat, amelyet Barta Dóra képvisel neki nem tetszik, és a színház jövőbeli ízléskínálatába nem tudja elképzelni. A tánctagozatot csak, mint a prózai darabok kiszolgálóját tudja beleilleszteni. A tánctagozatra szükség van, de a tagjai változhatnak. Blaskó Balázs nem kedveli a fiatal generáció ízlésvilágát, a „trendi” színházat, Ő a klasszikus, tradicionális, érzelmes színházi vonal híve. A teátrum feladata, hogy reményt adjon, valódi sikereket láttasson és nem szabad visszaélni a néző bizalmával. Nem szabad magunknak játszani és észre kell venni, ha a néző nem kíváncsi a darabunkra. Szolgálni kell a közönség ízlését. Eszközeiben modern, de klasszikus konzervatív színházat akar létrehozni.
A gyűlésen Kaszás Gergő tiltakozását fejezte ki, azzal az eljárással kapcsolatban, hogy ő Csizmadia Tibor társulatába szerződött és nem tudja feldolgozni, hogy az évad közepén igazgatóváltással kell szembesülnie, ezért február elsejétől nem kíván a Gárdonyi Géza Színház tagja lenni. Csatlakozott hozzá Ötvös András is.
A direktor elmondta, hogy tervei szerint a színház jelen lesz az Agria Nyári Játékokon is, amire már tervezett is egy „Rákóczi darabot”. Biztosította a színészeket arról, hogy nyáron is sokat fognak dolgozni.
Sata Árpád és Kelemen Csaba az új igazgató védelmében szólalt fel: „ szavazzunk bizalmat és ne zárkózzunk el mindentől”.
Venczel Valentin azt javasolta, hogy senki ne adja fel az elveit, értékeit, de a színésznek az a feladata, hogy megfeleljen a közönség igényeinek. Ennek ellentmondva Mészáros Sára kifejtette, hogy a színészek művész emberek, képviselnek valamilyen irányzatot, nem egyszerű egyik napról a másikra egy más irányzat elvárásainak megfelelni. Mindkét felszólalást megtapsolták.
Blaskó Balázs pályázatát a kezében tartva hangsúlyozta, hogy szeretné, ha mindenki megismerné annak tartalmát, ha mindenki számára nyilvánossá tennék programját. Vállalja, ami benne van, ha attól az elkövetkező öt évben eltérne, bárki a szemére hányhatja. Ezután megkérte Barta Dórát, járuljon hozzá, hogy az ő pályázata is nyilvános legyen. Dóra beleegyezett. Blaskó Balázs felolvasta pályázatának első és utolsó oldalát, melyben azt hangsúlyozta, hogy a színház nem egy épület, hanem egy közösség és ő szeretné, ha a fiatalok és az idősebb kollégák bensőségesebb viszonyban lennének egymással. Nehéz próbatételnek, kihívásnak, felelős szolgálatnak tartja az igazgatói posztot. Kiemelte, harmónia és hierarchia viszi előre a színház életét.
Az előadások után azt szeretné, ha a nézők pozitív élménnyel, üzenettel, reménnyel, szinte katarzis élménnyel távoznának, fontos, hogy jó legyen a befejezés és a kisugárzás, hogy a hétköznapi embereket kizökkentse a mindennapokból. Az igazgató elmondta, hogy tervei között szerepel, hogy kilépjenek az egri színház falai közül és a megye több pontjára elvigyék az előadásokat, így nem csak az egri közönség élvezheti azokat, de Heves, Gyöngyös, Pétervására vagy bármely heves megyei település. Elképzelései között szerepel, hogy más egri helyszíneken, például az Uránia Filmszínház színpadán is játszanak párhuzamosan a kőszínházzal. Ezzel pénzügyileg is segítenek önmagukon.
Elmondta, hogy mindenkivel szerződést kíván kötni a társulatból, akivel együtt tud dolgozni és elfogadja az Ő feltételeit. Megkért mindenkit, hogy jövő héttől egyesével keressék fel az irodájában és egyeztessenek a további együttműködésről.
Bemutatta az új gazdasági tanácsadóját, Farkas Évát.
Demokratikus intézményként szeretne együttműködni a Szakszervezettel, a Közalkalmazotti Tanáccsal és a Művészeti Tanáccsal.
Elmondta azt is, hogy Csizmadia Tibor nagyon jó döntésének tartja, hogy megalapította a Gárdonyi Géza Színház Tánctagozatát, de az az irányzat, amelyet Barta Dóra képvisel neki nem tetszik, és a színház jövőbeli ízléskínálatába nem tudja elképzelni. A tánctagozatot csak, mint a prózai darabok kiszolgálóját tudja beleilleszteni. A tánctagozatra szükség van, de a tagjai változhatnak. Blaskó Balázs nem kedveli a fiatal generáció ízlésvilágát, a „trendi” színházat, Ő a klasszikus, tradicionális, érzelmes színházi vonal híve. A teátrum feladata, hogy reményt adjon, valódi sikereket láttasson és nem szabad visszaélni a néző bizalmával. Nem szabad magunknak játszani és észre kell venni, ha a néző nem kíváncsi a darabunkra. Szolgálni kell a közönség ízlését. Eszközeiben modern, de klasszikus konzervatív színházat akar létrehozni.
A gyűlésen Kaszás Gergő tiltakozását fejezte ki, azzal az eljárással kapcsolatban, hogy ő Csizmadia Tibor társulatába szerződött és nem tudja feldolgozni, hogy az évad közepén igazgatóváltással kell szembesülnie, ezért február elsejétől nem kíván a Gárdonyi Géza Színház tagja lenni. Csatlakozott hozzá Ötvös András is.
A direktor elmondta, hogy tervei szerint a színház jelen lesz az Agria Nyári Játékokon is, amire már tervezett is egy „Rákóczi darabot”. Biztosította a színészeket arról, hogy nyáron is sokat fognak dolgozni.
Sata Árpád és Kelemen Csaba az új igazgató védelmében szólalt fel: „ szavazzunk bizalmat és ne zárkózzunk el mindentől”.
Venczel Valentin azt javasolta, hogy senki ne adja fel az elveit, értékeit, de a színésznek az a feladata, hogy megfeleljen a közönség igényeinek. Ennek ellentmondva Mészáros Sára kifejtette, hogy a színészek művész emberek, képviselnek valamilyen irányzatot, nem egyszerű egyik napról a másikra egy más irányzat elvárásainak megfelelni. Mindkét felszólalást megtapsolták.
Tisztelt 33 as érdekesség! Mért tartja seggnyalásnak azt, hogy valaki tisztességesen odaírja a nevt, mért gondolja, hogy ezzel valamit el akar érni, esetleg a tűz közelébe akar férközni? A becsületesség mért gyanus? Talán a névtelenség mögé bújni olyan szép dolo? Magyarázható ez azzal amit ír, hogy nem akar senkitől sem semmit. mert hízelgésnek tünhet stb stb. Tudja mi ez, magyarárni a saját gyenge jellemét.Én aláírtam a nevemet, bátran, minden hátsó szándék nélkül. nem várok érte senkitől semmit. Az igazságérzetem vezérelt, mert nem tudom elviselni azt, ha valakit igazságtalanul bántanak. Ön mit szólna hozzá, ha így alatomosan hátbatámadnák? Úgye nem esne jól? Ismeri maga azt az embert , akit így támad, netám hallomás alapján ítélkezik?beteg, idösődő ember vagyok, aki már semmit sem vár az élettől, csak azt, hogy nap mint nap viszonylag fájdalom nélkkül éljem az életem. Akkor én most maga szerint mért dörgölöznék hozzájuk?Üdv:karanyizné, zsuzsa
Csak egy hirtelen eszembe jövő címsor a teljesség igénye nélkül és nem időrendben azoknak, akik papagájkommandó módjára fújják, hogy Csizmadia idején nem volt semmi szórakoztató - s amint ez a sor is mutatja, nem is ismerik, amiről nyilatkozgatnak...
A hülyéje - bohózat
My Fair Lady - musical
Othello Gyulaházán - vígjáték
Mágnás Miska - operett
Oliver - musical
Klikk - vígjáték
Tanulmány a nőkről - zenés vígjáték
Hair - musical
Diótörő - karácsonyi előadás
3:1 a szerelem javára - operett
Valahol Európában - musical
stb... ez így nem teljesen is már 11 darab és volt neki 10 évadja. És egyik sem valami formabontó előadásban ment! Ezekről egy szó sem esik, mintha nem is lettek volna. Ez is a \"nihil színháza volt?
Na azt hiszem nem kell nekem senkit itt magázgatni majd csak akkor ha tudom hogy kivel beszélek!!!!Ezt a hozzászólást aki akarja magázóvá veszi aki akarja tegezővé!nem nagyon érdekel ez a dolog!De az már azért annál inkább,hogy adjunk esélyt valakinek akit nem is ismerünk!Csak azért mert fiatalok vagyunk és ők meg a szerencsétlen idősek ha úgy tetszik "öregek,"mit érdekel már engem fogjuk be szó szerint a pofánkat mert ők tudják mi nekünk a jó!!!!!!!vagy legalábbis mi lesz a jó!!!!!!!!!!na ezért tartunk itt ahol most tartunk!!!
Az egész Ország sorsáról ők döntenek mert befolyásolnak több 1000 fiatalt mert mi nem normálisak is azt hisszük hogy ők többet megéltek,többet tudnak!!!elegem van már!Tegyünk már végre pontot az i-re!!!ki a t- kömet érdekel hogy az öreg nem tud elmenni az Egri színházba! INGYEN járnak a buszon hát mehet Pestre is!nekem Egerig elmennem busszal is 1500-ft-ba kerül!Tisztelettel 1 olyan néző aki ott van amikor csak tud a színházba!Egyébként ha véletlenül nem látná jól kedves a betűket már....akkor nem NAME hanem :NANEEE
A -suk-sük meg az elszokok menni, stb... is használatos, de attól még nem helyes... az arabosul sem az...
A "-suk-sük" meg az "elszokok menni" stb... is használatos, de attól még nem helyes... az "arabosul" sem az...
A 31-esnek írottakat, a 32-esnek szántam. Marosi
31-esnek. Miközben gúnyosan olyan megjegyzéseket tesz olvasva a hozzászólásaimat, hogy én egyszerűen fogalmazva mindenkit hülyének nézek. Akarom mondani, azt hiszem, csak nekem van valami a fejemben. Ez egyszerűen marhaság. Ha Ön jól végig olvassa a többi hozzászólást, szinte mindegyikre igaz amit kizárólag reám oktrojál. Itt minden hozzászóló egyedül üdvösnek csak a saját véleményét gondolja. Mivel nagyobb igazság az, hogy az egyikük Blaskót rondának, ripacsnak nevezi, mint amikor én Kaszást neveztem esztétikailag nézhetetlennek. Ez az én véleményem, mint az is, amikor pusztán kértem, hogy adjunk már lehetőséget egy embernek ahhoz, hogy bizonyítson, mielőtt teljesen pálcát törünk felette.
Az arabosul vitába kár volt belemennie. Nagyon jól tudom, hogy használatos a szó így is, meg úgy is ahogy Ön írta, mégis éppen Ön volt az, aki élesen kritizált az én formám használata miatt. Mondván: "akkor ki is nem tudja?" iróniával.
Tehát összefoglalva, amit az ilyen alakok, mint Ön 31-es rázúdítanak a másik hozzászólóra, az éppen az önök sajátja.
A felsőbbrendű kizárólagosság, a nagyképű okoskodás, és a mindenkinél mindent jobban tudás, és a mások teljes lesajnálása.
Egyébként meg "mindent jobban tudó okoska" most tévedett, mert a nevem mellé írott Ön szerint megfejtett 52-es kód, nem az 1952-őt jelenti, hanem az 1552-es egri harcokból, az 52-őt megtartva. Szóval akkor ki és mit nem tud????????
Tisztelt ,,name" úr/hölgy!
Nagyon sajnálom, de például az Ön pár sorában is 13 helyesírási hibát találtam. Ha szeretné, szívesen elsorolom azokat.
Ízelítőül kettő jellemző:
A mondatokat mindig nagy kezdőbetűvel írjuk és minden szó után szóköz kell!
Valamint végtelenül sajnálom, de hajlott korom miatt (is) az ismeretlenekkel még a neten sem tegeződöm. (Az ismerőseim között is megválogatom.)
drága kisszekund!!
akkorát nevetek most rajtad hogy ezt el sem hiszed!!!kérlek szépen!másold már be az én szövegemet és ellenőriztesd vissza hogy mennyi helyesírás hibát találsz benne!?na de légyszi akkor most másold be a tiedet!!!!!!!!!!!!
akinek van 2-ő perce légyszives nézzétek meg!nem ingem remélem neked sem:P :D
22-eskének. Még egyszer és utoljára:
Nem voltam és nem is vagyok Saárossy Kinga nevében kommentelő. Se korban, se nemben, se stílusban nem illenénk össze - egyébként.
Az ,,átok rá", csak amolyan tréfa volt, nem gondoltam komolyan.
Küldhettem volna Önnek pl. erotikusan képletes farbarúgást is. Világos!? Már bocsika.
26-oskának és 29-eskének:
Nem szabad ilyen rengeteg sok és durva helyesírási hibával venni a bátorságot az írásra. Azért nem, mert nevetségessé és komolytalanná teszi a mondanivalót. Más szóval: elcseszi a küldésre szánt üzenetet. Mert ,,gáz" ilyen fél-analfabétának látszani!
33-askának: Nagyon zavarosan fogalmazottak azok a homályos feltételezések, amiket - nehezen érthetően - próbál leírni.
Ráadásul feltételezéseiben - szerintem - rossz úton jár, szóval téved.
MINDENKINEK! Akit illet. De, akinek nem inge...
A kommentárok zöme hemzseg a helyesírási, mondatszerkesztési hibáktól. Ez szégyen és gyalázat!
Tessék úgy írni, ahogyan azt mindenkinek megtanították az általános iskolában!
A nyelvi lazaság, pongyolaság leginkább nemtörődömséget, szellemi lustaságot, egyszóval műveletlenséget árul el írójáról.
Ja, és tessék olvasni, sokat olvasni! Az első 20 év nehéz lesz, de utána bele lehet jönni...
Ismétlem: Akinek nem inge...
22-kének. Még egyszer és utoljára:
Nem voltam és nem is vagyok Saárossy Kinga nevében kommentelő. Se korban, se nemben, se stílusban nem illenénk össze - egyébként.
Az ,,átok rá", csak amolyan tréfa volt, nem gondoltam komolyan.
Küldhettem volna Önnek pl. erotikusan képletes farbarúgást is. Világos!? Már bocsika.
26-oskának és 29-eskének:
Nem szabad ilyen rengeteg sok és durva helyesírási hibával venni a bátorságot az írásra. Azért nem, mert nevetségesség és komolytalanná teszi a mondanivalót. Más szóval: elcseszi az üzenetet. Mert ,,gáz" ilyen fél-analfabétának látszani!
33-askának: Nagyon zavarosan fogalmazottak azok a homályos feltételezések, amiket - nehezen érthetően - próbál leírni.
Ráadásul feltételezéseiben - szerintem - rossz úton jár.
MINDENKINEK! Akit illet. Akinek nem inge...
A kommentárok zöme hemzseg a helyesírási, mondatszerkesztési hibáktól. Ez szégyen és gyalázat!
Tessék úgy írni, ahogyan azt mindenkinek megtanították az általános iskolában!
A nyelvi lazaság, pongyolaság leginkább nemtörődömséget, szellemi lustaságot, műveletlenséget árul el írójáról.
Ja, és tessék olvasni, sokat olvasni! Az első 20 év nehéz lesz, de utána bele lehet jönni...
Ismétlem: Akinek nem inge...
érdekesség!!!
most hogy már napok óta itt táborozgatunk a neten,rájöhetünk 1-2 dologra!akik itt a "nevükkel"vannak fenn,azok valamiért mind B.B-féle színházat akarnak.na nemis ez itt az érdekes,hanem valyon miért is írnak a nevükkel ezek az emberek."közel vannak a tűzhöz,vagy legalábbis közelebb fognak "akarnak"kerülni!!!
akkora probléma hogy mi anonimek maradunk?nem nem hiszem hogy nekem szükségem van arra hogy bárki is megköszönjön bármit is!sem a társulat sem Csizmadia nem kell hogy tudja....az nekem olyan bocsánat ..........de seggnyalásnak tűnne!!!
31-nek!
(MAROSIGIZI52-nek)
Azt állítja, arabusul helyett arabosul a helyes. (S mint általában a tévedhetetlenek kijelenti, hogy ebben is neki, Marosi Gizella (1952) van igaza.)
IMindkét változatot használják az interneten. Az arabosul kifejezés 1970-szer, a Marosi Gizussal szemben használt arabusul kifejezést 15 600-szor fordul elő az interneten. De tudja mit?! Higgye azt, hogy Önnek van igaza, kedves Gizi! Megszólalásait olvasva,úgy is képtelen elfogadni, hogy Önön kívül másnak is lehet valami a fejében.
Pá, édesem
nem hiszem, hogy Blaskónak szüksége van holmiféle sajnálkozásokra. Nagy tábor várakozik arra, hogy hozzon változást színházunkba.
25-öskének pedig üzenem: én tudom jól a mondást, amiben az arabosul szó szerepel. A szakirodalom szerint ez a helyes, mert a másiknak nincs értelme. Akkor ki mit nem tud aranyoskám?
Szegény Balázs!
Mindent, mindenkit, mindenhol lefitymált. Mindenről, mindenhol rosszat mondott.
Most meg azt várja, őt dícsérni fogják, akiket mocskolt.
Nem szeretnék a helyében lenni... Szegény. Ha a felét visszakapja annak amit másra szórt, összeroppan.
Szegény, de sajnálom ezt a jószándékú embert.
Úr isten mi megy itt!
hogy a picsbe beszélhetnek emberek igy:Kaszás meg Ötvös nem voltak átütő tehetségek. Az egyik ripacs volt, a másik meg egy csúf klón!!!
a pofám leszakad
láttátok már őket fenn a színpadon?
Kaszás szerintem a színpadon gyönyörű!!!!!Amit tud csinálni fenn az felejthetetlen!Ötvös:nézzen rá bár ki!imádni való!Ripacs?miért,mert eltud játszani bármit?kéne a családnak a hej mi????A hejükbe nem is tudom azért is meg gondolnám hogy elmenjünk-e már csak azért is hogy mostmár hagynézzék a a csúf klónt meg a ripacsot:D:D:D(hátha nem jönnének ilyen emberek a színházba)
kérlek titeket ha olvassátok GONDOLJÁTOK MEG!!!
hogy pontosak legyünk: minden korban a saját kor ruháiban játszottak, csak a 19. században jött a historikus irányzat, amikor a dráma korát jelenítették meg.tehát s korhű az az ha a darab mai ruhában van, amit ön kér az historikus, ami viszont elég ódivatú.
hu de nehéz lesz, shakespeare drámáihoz fel kell építeni a globe színházat, barokkhoz teljes színpadi gépezetet, ajjj....mert ez a korhű. amit te korhűnek tartasz, az épp hogy nem korhű. éljenek a műveletlen okoskodók
érdekes, hogy ötvös andrás önnek ripacs, amúgy az egész szakma a legjobb fiatal színészek közt tartja számon. szerencse viszont, hogy a "csúf" kaszás gergő helyett a gyönyörű s.kinga és a férfiasan tökéletes b. balázs szépségében gyönyörködhet eztán.azt hiszem, ön nem teljesen normális, ha egy színész szépsége magánál döntő szempont
arabusul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Marosi Gizi!!!
Ki mit nem tud??????
HÚszaskának!
Kedvesem, nem mi homokozunk, hanem az előző éra, akart a kezünkbe homokozólapátot adni, hogy a Mayába is belevette a homokozólapátosokat.... maradjunk annyiban, aki nem tud arabosul, ne beszéljen arabosul...
Ötvös és Kaszás Gergő rendkívül tehetséges.
Egy olyan ripacsnak, mint Blaskó, Kelemen és Saárossy természetes, hogy zavarja a köreit, ha tőlük százszor (ezerszer) tehetségesebb emberek uralják a színpadot. Mit tehetnek? Megpróbálják lejáratni őket, hazugságokat kürtölve róluk világgá, hogy ripacsok, klónok stb.
Aki látta Ötvöst, Kaszást játszani, az tudja - Kedves Alpolgármester Asszony! -, hogy ki a ripacs?!
Önök, Kedves Kinga! Önök a RIPACSOK!
Így, csupa nagybetűvel, ahogy nagy ripacsoknak kijár.
Kisszekund 21-nek!
Ha Ön nem azonos önmagával, akkor miért szór átkot arra, aki erre gondolt?!
Csak nem azért, mert mégis?!
Az átkát, meg kioldom, mert én erre képes vagyok... Oszt Jónapot!
Kinga! Mi az, hogy Balázs tehetségesebb, mint Blaskó Péter????
Na, most már elég a kavarásból!!!!!!
A 16-oskának!
Nem, természetesen nem vagyok Saárossy Kinga és a véleményemet sem egyeztetem vele, mert nincs ilyen jellegű kapcsolatunk, ráadásul e feltételezés sértően megalázó - még egy névtelen bekiabálótól is. Átok rá ezért!
A 12-eskének:
Egy-egy színész színpadi teljesítményének minősítése a néző ősi joga. Ergo: Ötvös András harsány, ripacs volta és Kaszás Gergő csúf, klónvolta nem személyüket mocskolja, hanem színészi játékukat jellemzi, kritizálja. Ez minden színésznek kijár.
Igaz ugyan, hogy erről talán nem ők tehetnek elsősorban, mert a színész nemegyszer a végsőkig kiszolgáltatott. Rabja, lekötelezettje a rendezőnek, aki őt irányítja, befolyásolja, meg- és gyakran félrevezeti.
E két színészt az utóbbi években Egerben túljátszatták, ami nem tett jót nekik (nagyobb lett az arcuk a kiérdemeltnél), de nem tetszett a közönségnek se. Ráadásul igazságtalanul hátrányos volt a többi színészre nézvést!
Tisztelt MarosiGIZI52!
Ahogy Kisszekundnál, úgy nálad is érezni lehet, hogy nagyon közeli viszonyban vagy Blaskóval. (hacsak nem hozzá van szerencsénk?) Közelről, nagyon közelrő lehet érezni, hogy mostohán bánt veletek az előző vezetés. De ez a ti személye problémátok.
E miatt nem kell a saját gyűlölködésteket szétfröcsögni.
Oszt jónapot.
Viszont! A színházra ne úgy tekintsetek, mint a saját homokosgödrötökre. Abban hagyjatok homokozni másokat is.
normális díszletek korhű jelmezek? mondd már meg, akkor, hogy egy shakespeare drámát milyen jelmezben kell játszani? mi a korhű? akkor madáchnál ádám és éva meztelen? vagy hogy érted: korhű, azaz abban a jelmezben, amikor írták vagy korhű a korhoz, amelyben játszódik? válasszuk szét: legyen egy színház öregeknek a blaskóval,és egy a fiataloknak a barta dórával- mert így a fiataloknak végleg annyi. pedig vannak páran egerben
Kedves marosigizi és a többiek!!
Ne nyaljatok!!!!!
Blaskó csak hátszéllel protekcióval,és nem a tudás alapján lett vezető -sajnos-ez is a korrupció egy kis darabja!!!
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Akik a névtelenség homályának köpenyébe burkolózva összehordanak itt minden zagyvaságot.
Befejezhetnék már Blaskó Balázs mocskolását, helyette ha egy kis jóérzés van önökben, akkor adjanak már neki egy kis időt.
Hagy bizonyítson. Jómagam alig várom, hogy új szelek fújdogáljanak már a Gárdonyi Színházban. A Csizmadia-éra teljesen eltávolított a színházból. Eleinte rendszeresen elmentem hátha van valami amit még hagyományosan színháznak nevezhetünk. De csalódtam. Állandóan csalódtam, és félidőben eljöttem a nézőtérről. Tele volt ordenáréságokkal, káromkodásokkal, közönségességgel, a magyar történelem pedig hol galambdúcba, hol pöcegödörbe helyezve. A színészek saját felelősségükre (próbáltak volna nemet mondani) járkáltak a "Nagyratörőben" a 65 fokos tetőszerkezeten. Fél óra elteltével már nem tudtam figyelni a szövegre, csak arra, mikor, kinek törik ki a nyaka. Szerencséje csizinek, hogy nem estek le a művészek, mert büntetőfelelősségre vonhatták volna "nagyratörő" rendezése miatt.
Hogy voltak tehetséges fiatalok, az igaz. De már Uram bocsá, de az ilyen Kaszás Gergő féle fiatalok, akikre ránézni is rossz volt, nem fognak hiányozni. Aki közülük kellő szakmai alázattal viseltetik, Blaskó alatt is itt fog maradni, ha nem hát menjen Isten hírével... Blaskóék is ott maradtak Beke alatt és mindenféle őrült rendező szeszélyét kiszolgálták. Adassék meg nekik végre az önálló cselekvés joga. Máté Gábor sem fog sokunknak hiányozni, akinek a diákjai augusztus 20-át megcsúfolva, friss kenyeret húztak a lábukra, és meztelenül, a falloszuk és fenekük elé is kenyeret tartottak. Hát menjenek melegebb éghajlatra az ilyen aljas emberek. Nem hiányoznak. Akiknek nem tetszik a Blaskó féle elképzelés, pedig loholjanak Budapestre, és imádják ott kedvenceiket, agyament rendezőiket.
Kedves Kisszekund Kinga!
Ön szerint "Blaskó Balázs még a bátyjánál, Blaskó Péternél is tehetségesebb."
Ez a megjegyzés is jelzi, hogy Önök nem ismernek se Istent, se embert.
Ezzel szemben: Blaskó Péter az egyik legtehetsésesebb magyar szinész.
Blaskó Balázst nem jegyzik a Tőzsdén.
A jelenlegi, Máté Gábor osztályában végzett fiatalokra gondolt Blaskó Balázs! Nem a közönségre! Akik nemcsak a kapott szerepeik által, hanem nagyképűségükkel is megtelepedtek az egész társulaton. Persze, hogy jajgatnak. És akik a 10év alatt nem kaptak méltó feladatot? Azokat ki sajnálja?Ne kezdjük kavarni azt a bizonyost!
A jelenlegi, Máté Gábor osztályában végzett fiatalokra gondolt Blaskó Balázs! Nem a közönségre! Ne kezdjük kavarni azt a bizonyost!
Kaszás meg Ötvös nem voltak átütő tehetségek. Az egyik ripacs volt, a másik meg egy csúf klón.........legyen elég már a mocskolódásból
Ez nem az kedves kisszekund???
"Kaszás meg Ötvös nem voltak átütő tehetségek. Az egyik ripacs volt, a másik meg egy csúf klón.........legyen elég már a mocskolódásból" Ez nem az kedves kisszekund???
Na akkor először az ún. modern színházról:
Ha egy színház lemond a nézők zöméről, akkor az már nem színház. Egy festő vagy szobrász bármilyen vacak valamit csinál, az csak az ő dolga, senki másnak nem számít. De egy színházban emberek játszanak el szerepeket, embereknek.
Ha tehát a ,,nézőembereknek" nem tetszik az, amit látnak, akkor az ,,ügynek" ezzel vége. Közönség nélkül nincs színház!
Ergo: A közönséget igenis kiszolgálni kell!
A 4-es kommentelőnek: Az amerikai kommersz színháznak állandóan nagy közönsége van. Ha nincs közönség, akkor nincs színház, mert anyagilag megbukik.
A közönség, egy közpénzből működő színházban (mint a miénk is) kommersz darabokat vár el (jogosan).
Aki tehát modern, kísérletező színházat akar látni, menjen 130 km-t és választhat naponta legalább kéttucatból.
Fiatal és tehetségesnek mondott vagy vélt színészből annyi van ebben az országban, hogy több is van szükségesnél.
Kaszás meg Ötvös nem voltak átütő tehetségek. Az egyik ripacs volt, a másik meg egy csúf klón. E két fajtából akad bőven.
Jönnek majd helyettük hasonlók, csak talán szebbek...
Blaskó Balázsról: Két évtizede figyelem a nézőtérről. Állítom: Blaskó sokoldalú színészi tehetség. Még a bátyjánál is tehetségesebb!
Úgy vélem, nem okos dolog a direktorváltásba direkt módon, napi politikát keverni, mert elsősorban egy valós igényt kellett kielégíteni, nevezetesen azt, hogy legyen Egerben végre olyan színház, amilyet a közönség szeret. Ezt pedig Blaskó meg fogja valósítani.
Én bízom abban, hogy az idő őt igazolja majd.
Úgy, hogy legyen elég már a mocskolódásból!
Én végigszenvedtem jónéhány darabot az elmúlt években, alig vártam hogy felvonás vége legyen. Szerintem pontosan erre vonatkozik az, hogy az új direktor klasszikus, tradícionális színházat akar. Olyan nagy írók darabjaira van szükség, amiket lehet élvezni is és nem kell gondolkodni azon, hogy miről beszélgetnek hosszú unalmas perceken keresztül a művészek a színpadon... Normális díszletek, korhű jelmezek kellenek.
Hát ritka egy eset ez a Blaskó. Mindig, mindenkit elárult. A döbbenettől megszólalni is nehéz.
Olyan érzésem van, hogy pár hónap mulva magától dobja be a törülközőt.
Egy baj van, a Blaskó nagyon ostoba, ennél csak egy nagyobb baj van, hogy Sáarossy művésznő irányítja. Aki sajnos még ostobább. Viktor!!!!!!!!!!Hahóóóóóó!
************************************
http://ellenfeny.hu/fokuszban/egy-tortenet-vege-gardonyi-geza-szinhaz-eger-blasko-balazs
************************************
Ez gááááz!2 nagyon tehetséges színészünk máris elmegy:'(
nem a fiataloknak akar előadást csinálni...
remélem most sokan boldogak attól a döntéstő hogy Blaskó lett az igazgató, de szerintem többen nem mint igen.:(
ez 1 összeszokott társaság ahol már mindenki ismeri 1más mozdulatait is,mert nézőként észre lehet venni.valyon mit gondol Blaskó?mikor vagy mennyi idő kell ahhoz hogy ujjra 1 ilyen jólösszeszokott tehetséges társaság legyen:(
nemenjetek el!!!:'(
magyarul: NEM KEDVELI A FIATALOKAT. szertintem ez kölcsönös. és ha valaki, akkor ő aztán végképp magának csinál színházat, mert amúgy senkinek sem kell az a színház, amit ő csinál. attól mert vki igazgató, miért hiszi, hogy az ő izlése már meg is határoz valamit? ezt a tehetségtelenséget!
Ez amerikai színházat akar??? Ott van happy end mindig.
Ez tetszett nagyon még: "Blaskó Balázs nem kedveli a fiatal generáció ízlésvilágát, a „trendi” színházat".
A városházán meg azon agyalnak, hogy hogyan tartsák itt a fiatalokat. Hát így nem fog menni, azt hiszem :)
"nem kedveli a fiatal generáció ízlésvilágát" - akkor az egri iskolások, főiskolások nem tartozik a közönséghez? vagy hogy kell ezt érteni?
Ez az ember egy cuki pofa. Egy Lezsákba oltott Szijjártó. Két dologra van most szükség: Autópálya-összekötőre, hogy hamar felérjünk a Katonába, és Agórára, hogy legalább Barta Dóráékat megmentsék a Viktoriánus színháztól.
Az a legnagyobb probléma, hogy a Blaskó tehetségtelen.