12. Szőlészeti és Borászati Konferencia
A már több éve az ország leglátogatottabb szőlő-bor szakmai, tudományos rendezvényévé fejlődött konferencián az idei évben a hangsúlyt az első napon a tudományos alapokra épített szőlő növényvédelemre, a másodikon a szőlő érésdinamikájának követési lehetőségeire, a magyar borászatban szükséges változtatásokra, a harmadikon a bormarketingre, borpiaci helyzetre, az idei marketing lehetőségekre, a termékleírások elkészítésére és a támogatási lehetőségekre helyezik.
Juniorok a szőlőtermesztésben és a borászatban címmel külön szekciót biztosítanak az ágazatban dolgozó fiatalok nézeteinek kifejtésére, megvitatására. A napi programokat a bükki, a mátrai, a tokaji és az egri borvidék borászatainak borbemutatóival fejezik be. A metszési gépbemutatóra január 22-én a kutató intézetben kerül sor.
A konferencia szervezői a rendezvénnyel a tudományos kutatás, az oktatás és a termelés kapcsolatának erősítését szolgálják, továbbá szeretnék elősegíteni, hogy a szőlő- és bortermelők mind magabiztosabban mozogjanak az európai uniós feltételek között és minőségi, versenyképes termékeikkel, saját teljesítményükkel jól érvényesüljenek az uniós piacokon. A rendezvény nyilvános, minden érdeklődőt szívesen várnak a szervezők a Hotel Egerben.
Egy szőlészettel és borászattal foglalkozó regionális kutatóintézetnek dolga, feladata, hogy rendszeresen konferenciát rendezzen, ahol ismertesse kutatási eredményeit. Ez rendben is volna.
Hogy még a környék borainak értékesítési problémáit is megpróbálja elemezni és ezzel is segíteni a boreladást, az már külön is dicsérendő.
Sajnos keserű tény, hogy a magyar bor a világpiacon nem számít, nem tétel, nem létezik. A marketing, mint az eladás tudománya a maga eszközeivel ezen belátható időn belül nem tud segíteni, változtatni.
Ebbe az ágazatba tehát nem érdemes jelentős tőkét fektetni és a fiatalokat sem érdemes ezen gazdálkodási ágazatba vonzani.
Sebaj, hamarosan sok más lehetősége is lesz a magyar mezőgazdaságnak, ha végre megszűnik a földértékesítés korlátozása.