Jövőre nincs kedvezményes autópálya-matrica

Ezentúl egységesen vásárolhatunk D1 jelzésű sztrádamatricát 1650 forintért, megszűnik a téli díjkedvezmény. Drágulnak az úthasználati díjak is 9%-kal, de nem emelkednek az autóbusz- és vonatdíjak.
 
 

Jövőre nincs kedvezményes autópálya-matrica

Ezentúl egységesen vásárolhatunk D1 jelzésű sztrádamatricát 1650 forintért, megszűnik a téli díjkedvezmény. Drágulnak az úthasználati díjak is 9%-kal, de nem emelkednek az autóbusz- és vonatdíjak.
 
 
 
 
 

Jövőre nincs kedvezményes autópálya-matrica

Ezentúl egységesen vásárolhatunk D1 jelzésű sztrádamatricát 1650 forintért, megszűnik a téli díjkedvezmény. Drágulnak az úthasználati díjak is 9%-kal, de nem emelkednek az autóbusz- és vonatdíjak.

Mint öt éve minden január elsején, idén is emelkednek az úthasználati díjak. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleménye szerint átlagosan 8,7 százalékkal kell többet fizetnünk minden évben. Az egyik legfontosabb változtatás 2011-ben, hogy egész évben ugyanazon az áron vásárolhatjuk meg a személygépkocsik 4 napos autópálya-vinyettáját. Ezt azzal indokolta az NFM, hogy sokkal kiegyenlítettebbé vált az autópályák téli és nyári forgalma, s magasabb üzemeltetési költsége van a téli időszaknak, mint a nyárinak a forgalomtól függetlenül – el kell takarítani a havat és mentesíteni az utakat a síkosságtól.

Emelkedik ráadásul az eddigi nyári ár is: január 1-től 1650 forintot kell fizetünk az eddigi 1530 forint helyett, ami a jelenlegi kedvezményes, 1170 forintos matricához képest közel 25% emelkedést jelent. A matrica díjemelésének oka főként a forint gyengülése. Az Európai Uniós szabályok szerint euróban kell meghatározni a matricák árait, s a forintban megszabott árak a változásokhoz igazodnak.

A helyközi közösségi közlekedés tarifái viszont nem emelkednek január 1-től, tehát változatlan áron válthatják meg a jegyeiket vagy bérleteiket az utasok a távolsági és elővárosi vonatokra, autóbuszokra. Mivel az autópályadíjak növekednek, a közösségi közlekedés versenyképessége javul, s remélhetőleg többen részesítik előnyben a tömegközlekedést, mint az egyéni megoldásokat.

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!