Pedagógusoknak szóló konferenciát tartott az EKF
Nyitóbeszédében dr. Kis-Tóth Lajos, általános és fejlesztési rektorhelyettes fontos napnak nevezte a mait, mert véleménye szerint olyan lépcsőfoka elé érkezett a főiskola a pedagógusképzésnek, amely kicsit bizonytalan, néha túl magasnak is tűnik. Az új felsőoktatási törvény fontos mozzanata a pedagógusképzés, amellyel sok probléma. Egy különleges szakmáról van szó, s a mai pedagógusoknak nagy kihívásokkal kell szembenézniük. Magas, széleskörű műveltségre van szükségük, hogy a mai gyerekek figyelmét fel tudják kelteni, de a korábbi évek tradíciói és az összefogás együttesen létrehozhatják a jobb pedagógusképzést.
Dr. Kis-Tóth Lajos arról is informálta a jelenlévőket, hogy az Eszterházy Károly Főiskola nem csak elérte, hanem meg is haladta a paramétereket, hogy egyetem lehessen. A humán erőforrásnak már a kétharmada minősített. A történelem doktoriskola is elindulhat a keresztfélével, s már beadták a szükséges anyagokat annak érdekében is, hogy neveléstudományi doktoriskola is működhessen az intézményben.
Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna dékán, projektmenedzser a pályázat célkitűzését, feladatait ismertette. A 15 alprogram közül a legfontosabbak közé tartozik a regionális kutató és szolgáltató központ kialakítása, a személyi és infrastrukturális feltételek biztosítása, az új képzési tematikák létrehozása, az együttműködés kialakítása a régióban, a módszertani infrastruktúra fejlesztése, a mentorképző programok valamint a tudás-transzferálás működtetése. A program 2011. október 31-ig tart. A főiskola konzorciumi partnerei a Miskolci Egyetem és a Digitális Pedagógia Szakmai Szolgáltató Intézet.
A konferencia következő pontjaként prof. dr. Falus Iván ÉRPEK főigazgató, szakmai vezető ismertette a pedagógiai kutatás/kutatáshálózat kialakítását az észak-magyarországi régióban, majd Magyar István gyakorlati képzési programigazgató, Sándor József Gyakorlóiskola igazgató és Szlahorek András fejlesztő mutatta be a mestertanárképzés gyakorlati képzésének egri modelljét, s az összefüggő, féléves gyakorlat megvalósításában közreműködő partneriskolai hálózat kialakítását. Dr. Kotschy Andrásné kutató, alprojekt vezető a tanárjelöltek összefüggő, féléves gyakorlatát segítő mentorok képzéséről tájékoztatott.
Végül átadták az együttműködést tanúsító dokumentumokat az összefüggő, féléves gyakorlat megvalósításában közreműködő partneriskolák vezetői számára.