Új Ikarusok az Agria Volánnál

Szeptember 9-én jelent meg egy hír a megyei internetes portálon, amelyben megemlítették, hogy idén két új helyi járatú autóbusz érkezését várhatjuk megyeszékhelyünkre.
 
 

Új Ikarusok az Agria Volánnál

Szeptember 9-én jelent meg egy hír a megyei internetes portálon, amelyben megemlítették, hogy idén két új helyi járatú autóbusz érkezését várhatjuk megyeszékhelyünkre.
 
 
 
 
 

Új Ikarusok az Agria Volánnál

Szeptember 9-én jelent meg egy hír a megyei internetes portálon, amelyben megemlítették, hogy idén két új helyi járatú autóbusz érkezését várhatjuk megyeszékhelyünkre.
A cikk után levélben megkerestem a Volánt, ahonnan utasbarát dolgozókhoz méltóan nem érkezett válasz, így először vakon indultam az új jövevények kilétének felfedezésére. Aztán más forrásból mégis kaptam némi segítséget, így sikerült megtudni ezt-azt az új buszokról.
 
A magyar gyártmányokért elkötelezett emberek szíve megdobbanhat, ismét Ikarusokról van szó, egészen pontosan Ikarus 134V-sekről. Jelenleg is futnak már hasonló típusszámú járművek városunkban, csak azok ARC gyártmányok. Azoknak, akik szeretik az említett buszokat, most jó hírem van: az új Ikarusok apró eltérésekkel szinte teljesen megegyeznek az elődökkel. Legalábbis az utasteret illetően.
 
A másfeles ülésektől kezdve, a hatalmas ablakokig, az alacsonypadlóval, utastéri motortérrel és az összekeverhető leszállás-, illetve vészjelzőkkel együtt minden szóló ARC-os elemmel ismét találkozhatunk az új buszainkon. Sajnos az egyik legnagyobb hiba, az utastéri légkondicionáló hiánya is megvan még, de ez nem újdonság a helyi buszainkon. Cserébe viszont ugyancsak megmaradtak az ARC-okból már megismert légbefúvók, amik bár olykor reménytelenül küzdenek a forróság ellen, a semminél azért mindenképp többet jelentenek.
 
A 284 lóerős és 13,4m hosszú szóló busz 30 ülő és 85 álló utast tud szállítani, mindezt pedig környezetbarát, EURO-5-ös besorolású motorral, ami azt jelenti, hogy a kipufogógázt külön adalékanyaggal tisztítja magának. Az egyik új jövevény már flottaszínben, ugrásra kész állapotban várja az utasait, a másik még várat magára, ő év végén érkezik.

Nyáron melegben és nagy tömegben mindenképp nehéz lesz optimistán állni az új Ikarusokhoz, de mégis azt mondanám, hogy megéri megpróbálni. Ahogy az ARC-oknál már láthattuk, alapvetően pofás kis járművekről van szó, és ami a legfontosabb: magyarok! Hiába, hogy amerikai motor és váltó működik bennük, a többi részük mégis hazai gyárhoz kötődik, amit, ha szem előtt tartunk, talán az utazás is élvezetesebb lesz egy fokkal.
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!