INFOTÉKA - Bemutatták az új könyvtári projektet
Az „INFOTÉKA - Nevelési oktatási intézmények tanórái, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása a Bródy Sándor Megyei és Városi Könyvtár vezetésével” című projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával indult el szeptember elsején, és folytatódik a következő egy évben. A pályázatban a közoktatásban résztvevő tanulók és gyerekek óvodai nevelésének valamint, a tanórai és tanórán kívüli, emellett a szabadidős nem formális és informális oktatásának támogatását jelenik meg.
A könyvtár a gyermekek és fiatalok számára színtér kíván lenni a kreatív, hasznos programok kínálatával. A szabadidő eltöltése mellett ideális helyet ad a tanulás támogatására, az önművelésre is. A projekt kapcsán kiemelt tevékenységként jelen vannak az olvasással, az ismeretszerzéssel kapcsolat élményszerű programok, rendezvények. Fontos cél a gyermekek önkifejező, problémamegoldó és konfliktuskezelő képességének növelése, az aktivitás és az egészségtudatos életmód népszerűsítése, ismeretszerzés játékos és interaktív formában.
A pályázati kiírásnak megfelelően a projektben résztvevő nevelési, oktatási intézmények közt van óvoda, vidéki iskola, s hátrányos helyzetű gyermekek ellátásával foglalkozó intézmény is.
Szabadidős programok keretében több mint 60 féle szakkört szerveznek a könyvtár különböző részlegeiben, az iskolákban, óvodákban és különleges lehetőséget nyújtanak a nyári erdei táborok 2011 nyarán is.
A projekt gazdái szerint a könyvtár a gyermekek és fiatalok számára olyan színtér, mely színes, kreatív és hasznos programokat nyújthat a szabadidő eltöltésére, ideális helyet ad a tanulás támogatására, az önművelésre. A projekt kapcsán kiemelt tevékenységként jelen vannak az olvasással, az ismeretszerzéssel kapcsolat élményszerű programok, rendezvények. Fontos cél a gyermekek önkifejező, problémamegoldó és konfliktuskezelő képességének növelése, az aktivitás és az egészségtudatos életmód népszerűsítése, ismeretszerzés játékos és interaktív formában.