Blogoló képzőművészek grafikái a Forrásban

INKPONG címmel nyílt meg a Forrás Galéria és az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Tanszékének közös kiállítása hétfőn. A tárlat a főiskola hallgatóinak elektrografikáiból válogat.
 
 

Blogoló képzőművészek grafikái a Forrásban

INKPONG címmel nyílt meg a Forrás Galéria és az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Tanszékének közös kiállítása hétfőn. A tárlat a főiskola hallgatóinak elektrografikáiból válogat.
 
 
 
 
 

Blogoló képzőművészek grafikái a Forrásban

INKPONG címmel nyílt meg a Forrás Galéria és az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Tanszékének közös kiállítása hétfőn. A tárlat a főiskola hallgatóinak elektrografikáiból válogat.

A tárlat a Forrás Galéria és az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Tanszék együttműködésének eredményeként jött létre, melynek az elképzelések szerint lesz folytatása. Az INKPONG kiállítás egy iskolai feladatból nőtte ki magát, mutatta be a tárlat anyagát és a 18 művészt Szigeti G. Csongor médiaművész a hétfő esti megnyitón.
A diákok egy blog keretében munkáikkal vizuálisan kommunikálnak, bemutatják műveiket, s „ping pong-szerűen” reflektálnak egymás képeire. A kommunikáció eszköze itt a vektorgrafikai módszer, és a termésből a legjobb alkotásokat tárják közönség elé az INKPONG kiállításon.
Elsőre a plakátművészet jut az eszünkbe, ez is benne rejlik az informatív módszer egyedi bája működésében, de a képek szinte mind túlmutatnak az egyszeri közlésmódon. Az egyszerű, lecsupaszított eszközökkel dolgozó képzelet tiszta formákat kíván, amelynek nyelve belénk van kódolva, akkor is, ha a korral együtt fejlődik ez a jelrendszer.
A blogot és az ennek anyagából összeállított kiállítást pedagógiai bravúrként értékelte megnyitóbeszédében Csontó Lajos, az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Tanszékének tanára. A munka során egyre magabiztosabbá vált alkotók, egyre intenzívebb módon fogalmazzák meg elképzeléseiket a módszerrel.
A képzőművész kiemelte a közösségi alkotói módszer sikerét, mely során a hallgatók reflektálnak egymás munkáira. A kísérlet az alkotók számára is sokat jelentett, egy feszültséggel teli játék, egy illusztrátor tanfolyam jellegével és egy közösségi tréning élményével.
A feladat során nem volt megadott téma, mégis néhány jól körülírható vezérgondolat köré csoportosítható az anyag. Az alkalmazott grafika formái nem kötik meg az alkotók szárnyalását, sőt mintha meglódítanák a képzeletet. Egy generáció életszemléletének lokális megragadás is lehet a produkció, amelyben látható, hogy a fiatal alkotók a különböző szellemi síkokon azonnal otthonra lelnek. Véleményük a világ önálló átértelmezésében ölt testet.

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!