Visszacserélné, de végleg bezárt az üzlet?
Az egyetlen lehetőség, ha csak az adott üzlet szűnt meg, de a vállalkozás még működik, akkor a vállalkozás másik üzletét fel lehet keresni, vagy írásban is el lehet juttatni a vállalkozás székhelyére a panaszt, de ez sok utánajárást igényelhet a fogyasztótól.
Az is gyakran előfordul, hogy a vállalkozás a termék kicserélése helyett levásárlást ajánl fel ajándékutalvány formájában a vásárlónak. Azonban ha nem siet a fogyasztó és időközben megszűnik a vállalkozás, akkor az ajándékutalványt sem fogja tudni beváltani, levásárolni.
Sem a fogyasztóvédelmi hatóságok, sem a békéltető testületek, sem a bíróságok nem tudnak fellépni a megszűnő vállalkozásokkal szemben, marad a bosszankodás, és a reménykedés, hogy nem szűnnek meg az üzletek, lesz hova visszamenni a panasszal, a hibás termékkel.
Összefoglalva nincs pillanatnyi megoldás az ilyen helyzetekre, hosszútávon a kormány vállalkozásbarát politikája segíthet, valamint a fogyasztói tudatosság, ezért kívánja a FEOSZ felhívni a figyelmet erre az egyre nagyobb mértékű, a fogyasztók egyre szélesebb körét érintő problémára, hiszen akár ruházati termékek, akár műszaki cikkek esetén bekövetkezhet ez a nem kívánt helyzet, ugyanígy akár webes áruházaknál is előfordulhat – olvashatjuk a FEOSZ tájékoztatójában.