Ötlettár – Lámpás kereszteződés

Városi átlagot nézve egész becsületesen el vagyunk látva közlekedési lámpákkal, csak a 25-ös számú főúton végighaladva 24 darabbal találkozhatunk, ám mégis akadnak olyan pontok Egerben, ahol bár szükség lenne rá, mégsem telepítettek ki egyetlen irányítóeszközt sem.

 
 

Ötlettár – Lámpás kereszteződés

Városi átlagot nézve egész becsületesen el vagyunk látva közlekedési lámpákkal, csak a 25-ös számú főúton végighaladva 24 darabbal találkozhatunk, ám mégis akadnak olyan pontok Egerben, ahol bár szükség lenne rá, mégsem telepítettek ki egyetlen irányítóeszközt sem.

 
 
 
 
 

Ötlettár – Lámpás kereszteződés

Városi átlagot nézve egész becsületesen el vagyunk látva közlekedési lámpákkal, csak a 25-ös számú főúton végighaladva 24 darabbal találkozhatunk, ám mégis akadnak olyan pontok Egerben, ahol bár szükség lenne rá, mégsem telepítettek ki egyetlen irányítóeszközt sem.

Most csak a legproblémásabb helyet emeljük ki, azt, ahol a legfontosabb lenne a forgalom rendezetté tétele. Az Árva köz – Széchényi út kereszteződéséről van szó, a belvárosban. Amióta megnyitották a forgalom előtt a szakaszt, jelentősen megnövekedett (az amúgy is nagy) forgalom, így csúcsidőkben igazi kaotikus kép fogadja az arra járókat.

Lévén, hogy a kétsávos Széchényi út önmagában is nagy forgalmat bonyolít, a közbe, illetve közből való kikanyarodás már-már lehetetlen feladat. Ha emberbarát sofőrrel van dolgunk és elenged minket, akkor megúsztuk, de ha pechünk van, akkor jóideig álldogálhatunk a mögöttünk kígyózó kocsisorral a kereszteződésben. 

A helyzet gyalogosként sem jobb, még zebra sincs felfestve az útra, így mindenki ott, és úgy tülekedik az autók közt, ahogy éppen tud. A belváros rehabilitációjában két parkolóház építése is szerepel a közelben, egyik a Dobó tér alatt, másik pedig a közvetlenül az Árva közben, ha ezek megépülnek, még jobban megnövekszik majd a környék forgalma. A helyzetet három darab közlekedési lámpa kihelyezésével könnyen orvosolni lehetne. A körülbelül 90-100 ezer forintos beruházást megkönnyítené, hogy a lámpák a városi hálózattól akár teljesen függetlenül is működhetnének. Mivel nincs a közelben ilyen típusú kereszteződés, nem kell azokat a folyamatos közlekedést biztosító zöldhullámhoz sem igazítani.
A város költségeit nézve annyira nem nagy összegről van szó, a beruházással viszont jelentősen biztonságosabbá tennék a környék közlekedését.

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!