Fejlődő városunk
Eger 1-es számú körzetében 19 utcát újítottak fel 2006 és 2010 között, ami az utóbbi négy év fejlesztésinek köszönhető, jelentette ki Császár Zoltán Eger 1-es számú választókörzetének képviselője, hozzátéve, hogy a városrész fejlesztéseinek értéke meghaladta az egymilliárdot. A Területfejlesztési Iroda kimutatása szerint az elmúlt években panel felújításra 108 milliót, útfelújításokra 105 és fél milliót, beruházásokra (Szvorényi utca rekonstrukciója, bábszínház korszerűsítése) 750 milliót, temető fenntartással kapcsolatos kiadásokra 15 és fél milliót, járdafelújításokra közel 11 milliót, egyéb felújításokra közel 29 milliót fordítottak.
A tájékoztatón a fejlesztések folytatását ígérte a képviselő, az eredményes ciklust a Koháry utcai játszótér eszközbővítésével és pihenőpark létrehozásával zárja.
A körzet tizenegy utcával bővült, aminek műszaki bejárása után rögzítik, hogy mi az, amit be kell építeni a fejlesztésekbe. A szakemberek szeptemberben végén tesznek javaslatot a jövőbeli fejlesztésekre.
Császár kifejtette, hogy számos kritika érte a városban folyó fejlesztéseket a kivitelezés minőségét, az elhúzódó időtartamot illetően, amire a Városfejlesztési és Üzemeltetési Iroda magyarázatát kérte, ám az a tapasztalata, hogy nem érvényesül az a megállapodás, hogy a beruházások átadásánál a körzet képviselője jelen legyen. Az építésügyi hatóság szankciói sem érik el céljukat.
A képviselő sajnálatosnak nevezte, hogy elhúzódik a Szépasszony-völgyben található, leromlott, beszakadt tufapincék rehabilitációjának folyamata. A 2009-ben történt beszakadás kijavítását a bürokratikus ügyintézés miatt csak idén szeptemberben fogják elkezdeni. Véleménye szerint a vis maior keret nem elég a történelmi pincék állagának megőrzésére és a tragédiák elkerülésére. A jövőben elsősorban a megelőzésre koncentrálnak, ennek érdekében egy pénzügyi alap létrehozására tett javaslatot.
Császár Zoltán a rendkívüli közgyűlésre reagálva annak a véleményének adott hangot mely szerint az Ifjúsági Háznak meg kellett volna tartani korábbi funkcióját, a lakosság szándéka szerint, az ifjúságé kellett volna maradnia. A képviselő a megyei lap telefonos közvéleménykutatására hivatkozott, mely szerint a megkérdezetteknek csupán 20 %-a azonosul a döntéssel.
A képviselői munka kapcsán Császár Zoltán a lelkiismeretességre és az elérhetőségre hívta fel a figyelmet, hangsúlyozva a feladatellátás fontosságát. A képviselő javasolja, hogy mindenki csak egy pozíciót töltsön be.
„A Fidesz már évekkel ezelőttkinyilatkoztatta, hogy nem helyesli a pozíczióhalmozást. Erre legutóbbi sajtótájékoztatómon én is utaltam, Eger és Heves megye minden politikusára értve. Tisztelve az országgyűlési munkáját, megkérem Demeter Ervint, hogy ne vállaljon képviselőként megbízatást Egerben.”
A képviselő hangsúlyozta, hogy a helyhatósági választáson a lakók érdekeit kell, hogy képviselje az, akit megválasztanak, nem pedig pártpolitikai feladatokat ellátnia.
„Úgy gondolom, hogy a képviselőnek az a dolga, hogy naprakész legyen. Tevékenységét úgy végezze, hogy bármikor elérhető legyen, számonkérhető legyen és valóban képviselje a körzetét. Azt tudom mondani, ha egy városrész így fejlődik mint ez, akkor csodálatos város lesz Eger.
Nem szeretném ha a választás elcsúfítaná a várost, békétlenség és belső háború lenne. Azt kérem mindenkitől, ne ravatalozzuk fel a polgári békét és a politikai békét Egerben a választások alatt.” – fogalmazott a párton kívüli, független képviselő.
Tisztelt Uram! Felvetése teljesen jogos, és nagyon fontosnak tartom a kerékpár út kiépítését. Már volt ennek lehetőségét vizsgáló bejárás, de a körzet út adottságai és annak költségkimutatása után elvetették ezt a lehetőséget. Egyeztetés történt, az Egerszalók - Szépasszony-völgy - belváros között építendő úgynevezett "Mária zarándok úton" túraútvonal kiépítéséről, melyet kerékpárral is járhatóvá tesznek. Hollandiában mindenütt láttam az Ön elgondolása szerinti biztonságos kerékpár utakat, de ott az a törvény, hogy a város adózott bevételéből minden évben kötelező bizonyos összeget csak és kizárólag kerékpár és gépkocsi közlekedést szolgáló útfejlesztésre költeni, vagy annak karbantartására. Itthon csak teljes szemléletváltozás után lehetne megoldani ezt a problémát.
Tisztelt Képviselő Úr!
A körzetében milyen kerékpáros infrastruktúra fejlesztések voltak az elmúlt időben? Fontosnak tartja ezt a témát?