Bor a kirakatban
Az 54 kirakat közül a zsűri hét kirakatot értékelt díjazásra, s az eredményhirdetésen különdíjakat is kiosztanak. Ezzel nem zárul le a verseny, mert a kirakatokra egészen július 18. éjfélig a közönség is szavazhat, a +36 20 33-93-33 számra küldött SMS üzenetben, illetve e-mail útján az egrikirakat@gmail.com címen. A szervezők a szavazók között naponta egy palack egri bort sorsolnak ki, s a közönség által legjobbnak ítélt kirakat elnyeri a "KÖZÖNSÉG KIRAKATA" címet.
A verseny iránti érdeklődést jelezte a több, mint félszáz benevezett versenykirakat. A kirakatverseny nem csak a kiemelt és díjazott kirakatok miatt volt sikeres, hanem mert ünneplő ruhát öltöttek a sétáló utcák kirakatai. A bor, mint fő téma a különféle kirakatokban nem csak a méltán híres termelők palackozott boraként jelent meg, hanem láthatott az érdeklődő borforrást, borkutat, sőt élő borivó szőlősgazdát is. A látottak szerint nem elegendő csupán a borászat kellékeinek elhelyezése, kell a szervezett kirakati látvány, a jól kialakított kompozícó is, hiszen egy öreg tárgy hangulata kevés egy jó kirakati összhatáshoz.
A kirakatok zöme az árurendezés szempontjából a könnyebb darabáru kirakat volt, cipő, papír, szemüveg, desszert, bizsu, divatáru, a nagyobb kihívást a konfekciókirakatok jelentették.
A grafikai megjelenést nehéz volt zsűrizni, mivel nem volt egyértelmű, hogy azok készen beszerzett elemek, régi feliratok, plakátok voltak-e, vagy a mostani versenyre készültek-e.
A díjazott kirakatok mind hatásosságban, mind reklámértékben, mind ötletességben kiemelkedtek a többiek közül. Hangsúlyos bírálati szempont volt, hogy a reklámozott bor hogyan tud összeilleszkedni az adott bolt árukészletével. Természetesen a zsűri vizsgálta a rendezés szakszerűségét, a kirakat tisztaságát és alkalmi jellegét illetve a szellemi teljesítményt. A verseny tanulsága, hogy jó lenne, ha a "hétköznapi kirakatok" is követnék a versenykirakatok színvonalát.