Interjú Sas Tamással, a Szinglik éjszakája rendezőjével

A filmet Egerben és Szilvásváradon forgatták

Nagyjátékfilmet forgatott ősszel Egerben Sas Tamás Szinglik éjszakája címmel. A film premier előtti díszbemutatóját városunkban tartották, amely után közönségtalálkozóra is lehetőség volt a rendezővel és a főszereplőkkel. Sas Tamás a díszbemutató előtt lapunknak elmesélte, hogy miért pont Egerre esett a választás, mint forgatási helyszín, s hogy mennyire bizonyultak jó statisztának az egriek és az egri főiskolások.
 
 

Interjú Sas Tamással, a Szinglik éjszakája rendezőjével

A filmet Egerben és Szilvásváradon forgatták

Nagyjátékfilmet forgatott ősszel Egerben Sas Tamás Szinglik éjszakája címmel. A film premier előtti díszbemutatóját városunkban tartották, amely után közönségtalálkozóra is lehetőség volt a rendezővel és a főszereplőkkel. Sas Tamás a díszbemutató előtt lapunknak elmesélte, hogy miért pont Egerre esett a választás, mint forgatási helyszín, s hogy mennyire bizonyultak jó statisztának az egriek és az egri főiskolások.
 
 
 
 
 

Interjú Sas Tamással, a Szinglik éjszakája rendezőjével

A filmet Egerben és Szilvásváradon forgatták

Nagyjátékfilmet forgatott ősszel Egerben Sas Tamás Szinglik éjszakája címmel. A film premier előtti díszbemutatóját városunkban tartották, amely után közönségtalálkozóra is lehetőség volt a rendezővel és a főszereplőkkel. Sas Tamás a díszbemutató előtt lapunknak elmesélte, hogy miért pont Egerre esett a választás, mint forgatási helyszín, s hogy mennyire bizonyultak jó statisztának az egriek és az egri főiskolások.

- A producer egyik nyilatkozatában az szerepelt, hogy a Szinglik éjszakájához egy nem megszokott vidéki várost kerestek, Egerben pedig minden adott ahhoz, ami egy forgatáshoz szükséges. Mik ezek a dolgok? Mi van nekünk itt, amiről eddig nem is tudtunk?

- Amikor a forgatókönyvet megírtuk, szerepelt benne néhány speciális helyszín: egy pincerendszer, amiben egy nagy jelenet játszódik, egy városi, központi tér és egy színház. Ezután megnéztük, hogy melyik az a város, ahol mindezek jó közel vannak egymáshoz, és kiderült, hogy Magyarországon két-három város is rendelkezik ilyen a tulajdonságokkal. Egert jól ismertem, négy éves koromban jártam itt először, s evidens volt, hogy megfelelőek a paraméterek, tehát a filmhez szükséges helyszínek itt egyben megtalálhatóak.

- Az egri közösség hogy fogadta a forgatást?

- Nagyon-nagyon pozitív élményeink vannak a forgatással kapcsolatban. Amikor az ember Budapesten forgat, az mindig nyűg. Ott megpróbálják ellökdösni a stábokat a helyszínről, beledudálnak a felvételbe stb. Nem mondom, hogy mindig így van, hogy ez az általános, de azért elő-előfordul. Itt Egerben ennek semmi nyoma nem volt, mindenki végtelenül barátságosan és pozitívan fogadta az egész munkát.

- Semmilyen kellemetlenség nem volt? Nem voltak útban a bámészkodók, nem zavarták a forgatást?

- Soha nem zavartak minket, nagyon kulturáltan működött minden. Sokszor voltak nézőink, de ez soha nem jelent problémát.

- Egri lakosok és főiskolások is statisztáltak a filmben. Könnyebb vagy nehezebb volt velük dolgozni, mint olyan fővárosi statisztákkal, akik ebből élnek?

- Nem akarok túl udvarias lenni, de nagyon jók voltak a statiszták, mert kíváncsiak voltak a dologra, és végtelen türelemmel fogadták a forgatással járó borzalmakat: az időjárás viszontagságait, a csúszást, a várakozást, amelyek mindig embert próbáló kellemetlenségek. Nagyon helyesek voltak, hogy nem lázadtak fel, Pesten ilyenkor már lázadások törnek ki.

- Közönségfilmet rendezni hálás, biztonságos feladat?

- Szerintem sokkal nehezebb közönségfilmet forgatni. Elvárásoknak, szabványoknak kell megfelelni – van egy rész, ami rögzítve van, van egy rész, ami nincs –, de mégis tudni kell azt, hogy bizonyos dolgok miként hatnak a nézőkre. Amikor nem közönségfilmet forgatok – azért az is gyakran előfordul –, akkor egészen más a hozzáállásom, mert akkor magamat akarom kifejezni minél hitelesebben, és minél mélyebbre menni bizonyos dolgokban. Nincs külső kontroll, ami bármilyen módon irányítana az alkotási folyamatban. Ezzel szemben a közönségfilm egy nagyon nehéz és speciális feladat.

- Van különösebb oka annak, hogy a szingli témához nyúlt két Szex és New York film között?

- Nem szingli filmet forgattunk. A címben van a közönség felé egy kacsintás, mert szeretik a szingli témát, az amerikai nagy sikerekből ez biztosan látható. Viszont abban az értelemben az én filmem nem szinglifilm, mert nem a szingliségről szól, hanem épp ellenkezőleg, a férjhez menésről. Nagyon sokat vitatkoztunk a címről, de végül úgy döntöttünk, hogy maradjon ez az etetősebb, hangzatosabb változat.

- A romantika és az akció hogyan találtak egymásra? Egyensúlyban van a kettő a filmben, vagy valamelyik dominánsabb?

- Nem mérlegeltük patikamérlegen, hogy miből mennyi van, inkább az volt a koncepciónk, hogy picit meghaladjuk a romantikát. Romantikus-szerelmes vígjátékból rengeteg készült az elmúlt években a világon, ezen belül Magyarországon is jónéhány, s arra gondoltunk, hogy megpróbáljuk ezt a műfaji keretet egy kicsit tágítani, s ezzel is tempót adni a filmnek.

- Ehhez is jó helyszínnek bizonyult Eger, hiszen a motorosok látványosan gázolhattak a patakban, vagy éppen a vár előtt a köveken.

 

- A forgatókönyvben volt egy olyan rész, amit nem tudtunk másképp leírni, mint hogy motorral üldözik egymást a szereplők. Amikor eljöttünk terepszemlére Egerbe, s átjöttünk a belvároson a patak feletti hidakon, akkor jutott eszembe, hogy milyen jól nézne ki az üldözési rész ott, a patakban. Ezúton is nagyon köszönjünk a városnak és az egrieknek, hogy hagyták, hogy ezt megcsináljuk. Nagyon vigyáztunk a környezetre, visszaállítottuk a köveket, amiket elvettünk a motorosok útjából, úgyhogy nem okoztunk semmilyen kárt, de nagyon látványos lett.
 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!