Múzeumi fejlesztések
Az állandó Kepes kiállításnak, és múzeumpedagógiai oktatásnak is otthont adó ház célja virtuális kiállító- és oktatótér kialakítása a tetőtérben, amivel a múzeum oktatási szerepét erősítik. A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program pályázata ennek a célnak az elérését valamint a feladatokhoz kapcsolódó infrastruktúra fejlesztését szolgálja, az oktatótér befogadóképességének növelésével, amitől a látogatók száma is növekedhet.
Bulla Márta múzeumpedagógus elmondta, hogy 25 millió forintos beruházásból valósítják meg a feladatokat, melynek programjaira 2 év áll rendelkezésre.
A házban jelenleg is folyik a vizesblokkok felújítása, emellett a földszinten négy egymásba nyíló szoba szolgálja majd a foglalkozásokat. Az emeleti térben indukciós hurok kiépítése történik a hallássérültek számára, valamint egy „fény-játszóház” létrehozása, a szintén kialakításra váró emeleti virtuális térben. Ebben az épületrészben interaktív formában látható majd Kepes György filmművészeti alkotásainak rekonstrukciója.
A programban 160 alkalommal tartanak foglalkozásokat iskolás csoportok számára, amelyből egy csoportra öt alkalom jut, korosztályos bontásban. A programok fejlesztésének a részét képezi az évtizedes hagyományokkal rendelkező alkotótáborok, a tehetséggondozó kör és a felnőtt alkotókör. Két iskola hátrányos helyzetű fiataljai számára is tartanak foglalkozásokat.
A most bemutatott program a kiállítóterek életének intenzívebbé tételét, és a művészeti gondolkodás fejlesztését is szolgálja.
Akkor eldőlt a Kepes-múzeum sorsa? Marad, ahol volt?