Belföldi turisztikai marketing – fal a régiók között
Hétfőn intézett kérdést a parlamentben Dr. Nagy Imre Jauernik István felé a belföldi turisztikai marketing esélyegyenlőségével kapcsolatban. A képviselő nem vitatta, hogy Budapestnek és a Balatonnak nagy szerepe van az országmárka formálásában, véleménye szerint viszont a Magyar Turizmus Zrt. túlhangsúlyozza azok belső kommunikációját, ami sérti a belső régiók versenysemlegességét. Aránytalan különbség van a régiók menedzselésében. Úgy gondolja, hogy azoknak a szállásoknak a tulajdonosai, működtetői, akik az elmúlt években rengeteget költöttek a fejlesztésekre, joggal várhatják el, hogy legalább belföldi piacon egyenlő eséllyel induljanak a vendégek megnyeréséért. Kérdésében kíváncsi volt arra, hogy mikor lesz arányos a támogatás, és hogy mikor lehet pályázni a régiós turisztikai desztinációs menedzsmentek létrehozására?
Dr. Jauernik István válaszában kifejtette, hogy a Magyar Turizmus Zrt. belföldi marketingre egymilliárd forintot költ, ebből 500 millió régiós szintre van lebontva. Az észak-magyarországi régió az elmúlt évben a vendégéjszakák 7,7 százalékát adta, míg Budapest és környéke ezzel szemben 31 százalékát. A regionális TDM-pályázatok kiírása a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kérdésköre, de tudomása szerint erre rövidesen sor kerül.