Szakképzési tapasztalatok
A találkozón Fülöp Gábor a HKIK főtitkára köszöntőjében hangsúlyozta, hogy a régió oktatáspolitikáját a kereslet-kínálat összhangba hozásának irányába kell elmozdítani.
Bihall Tamás, az RFKB társelnöke előadásában is megjelent ez a gondolat. A képzésnek valóban a gazdaság fejlődését kell támogatnia, figyelembe kell venni a tendenciákat. Ez Magyarországon is egyre inkább így működik.
A képzések szervezésében nem az ágazati jellegű felosztás a fontos, sokkal inkább a regionális megközelítés a járható út. Mindehhez az iskolai szerkezet átalakítására van szükség.
Oda kell figyelni a szakember-elvándorlásra, katasztrofális következményekkel járhat a jelenség a hazai gazdaság szempontjából.
A TISZK-ek a szakképzés szervezésének új társulási formái, munkájukban kimutatható az iskolák összehangolása, társulása és együttműködése, a források összehangolása a képzési irányok összehangolása érdekében.
A képzés irányairól és arányairól döntéseket hozó Regionális Fejlesztési Képzési Bizottságok létrehozását törvény írja elő. A fő vezérelv a munkaerőpiac igénye. A Regionális Fejlesztési Képzési Bizottságok országos felmérést végeztek, amelyben felmérték a munkaadói igényeket, hazai és nemzetközi, vállalati nagyság és ágazati szempontból.
A 2009. évben a pályakezdő fiatalok sikerességét, munkábaállását, továbbtanulását is vizsgálták, valamint a közszféra munkaerőigényét. A felmérés eredményeit figyelembe véve hozta meg a Regionális Fejlesztési Képzési Bizottság a jövő évi beiskolázással kapcsolatos döntéseit, amelyekben a TISZK-ekre vonatkozóan is megszabják az irányokat és arányokat.
A régióban jelenleg 14 Térségi Integrált Szakképző Központ működik, Heves megyében 6, és Egerben kettő. A TISZK feladata, hogy koordinálja a szakmákat és a képzések irányát.