Nagyszabású fejlesztések az EKF-en
2009.10.14.00:00
A főiskolán induló új szakokról, az Infotórium munkálatainak elkezdéséről és pályázati forrásból megvalósuló projektekről esett szó az Eszterházy Károly Főiskola októberi sajtótájékoztatóján.
A Líceum konferenciatermében dr.Hauser Zoltán rektor számolt be a főiskolán induló új szakokról. MA képzésben közgazdásztanár, némettanár, történelem diszciplináris és a kulturálius örökségi tanulmányokon belül már a borkultúrát és a gyűjteményi szervező szakirányokat is választhatják a hallgatók. A rektor kiemelte a BA képzésben keresztfélévben elinduló, a levelezőknél már szeptemberben elindult csecsemő- és kisgyermeknevelő szakot, mely azért is fontos, mert a bölcsődéknek ezelőtt nem volt felsőfokú szakképzése. A szabad bölcsészek eddig az etika valamint a kommunikáció- és médiatudomány szakirányok közül választhattak, ezt kibővítették az esztétika szakiránnyal. Felsőfokú szakképzésben az intézményi kommunikátor képzés átalakult, így idegen nyelvi kommunikátor, sportkommunikátor és sajtótechnikus is szerepel a kínálatban. Erősödik a TTK botanikai vonulata is a gyógynövény- és fűszernövény-termesztő és feldolgozó keresztféléves képzéssel.
Összesen mintegy 272 millió forintból valósul meg a pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása című pályázat, melyre a támogatás összege 217 millió forint. A pályázat részleteit dr. Estefánné dr. Varga Magdolna ismertette. A célok közé tartozik a kompetencia alapú oktatást biztosító pedagógusképző intézmények regionális kutató és szolgáltató központjának kialakítása. A központ személyi és infrastrukturális feltételeinek megteremtése. A regionális központok közötti együttműködés személyi, tárgyi és szervezeti feltételeinek kialakítása. A fejlesztési és adaptációs folyamat hatására új kompetencia alapú módszertani eljárások, új képzési tematikák, tantárgyak kidolgozása, a kidolgozott, a megismert és az adaptált programok beépítése a képzési stratégiába, attitűdformálás.
A főiskolán minőségi szolgáltatásokkal igyekeznek tenni a jövő felsőoktatásáért. Az ezt célzó 232 milliós projektre 208 millió Ft támogatást nyertek. Vezetői Információs- és diplomás pályakövetési rendszert alakítanak ki. Varga Csilla a Tanulmányi és Információs Központ igazgatóhelyettese szerint előbbi a döntéshozóknak és az előkészítőknek nyújthat segítséget, utóbbi pedig a felvételizők és a hallgatók tájékoztatását szolgálja. A pályakövetési rendszerrel tájékozódni lehet az elhelyezkedési esélyekről, hiszen a főiskolán végzett diákokat három év múltán személyesen keresnék fel, hogy visszajelzést kapjanak karrierjük alakulásáról. Országh Ákos a Hallgatói Centrum vezetője a terv keretében megvalósuló hallgatói, karrier és öregdiák szolgáltatásokat említette, mely segítheti a főiskolások életpályájának tudatos tervezését kompetenciák fejlesztését és a hallgatói életminőség emelését. Fontosnak tartják a tehetséggondozást is, így fejleszteni kívánják a tudományos munkát ösztönző, elismerő rendszert.
A harmadik projekt a „Képzők képzése, különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai képzésekre és azok fejlesztésére” nevet viseli. Erre a célra 40 millió forintot nyertek.
A nagyszabású rekonstrukciós tervek előkészületei folynak, jövő héten zárulnak le a régészeti eljárások, ha meglesz a kivitelező, a munkálatokat már februárban elkezdhetik.
A nagyszabású rekonstrukciós tervek előkészületei folynak, jövő héten zárulnak le a régészeti eljárások, ha meglesz a kivitelező, a munkálatokat már februárban elkezdhetik.