„Nincs padlón a reklámipar…”
Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke nem jósol a jövőre, véleménye szerint nem fektette padlóra a reklámipart a világméretű gazdasági krízis. Nem a válság miatt tűntek el a nagy cégek, bár a kevésbé életképeseknek ez adta meg a kegyelemdöfést. Azt már látni lehet, hogy a jövőben más módszerekre, más technikákra lesz szükség.
A válság előhívott és felgyorsított, már meglévő folyamatokat, nem tagadható a 20 %-os visszaesés. Ez a hazai 200 milliárdos évi forgalmon is erősen meglátszik, ráadásul reklámipar összetettsége miatt sok területet érint. A médiumok közül erősebben sújtja a leszálló ágban lévő területeket, így a nyomtatott sajtót, míg a feljövőben lévők, mint az elektronikus, internetes média világa könnyebben éli túl.
A megoldásban most az igazán kreatív ötletekre van szükség nem véletlen, hogy az „inspiráció” a mostani konferencia fő témája.