Intermodális tanakodás

A vasútállomás és környéke, az Intermodális csomópont Szabályozási Tervének és Helyi Építési Szabályzatának” rendezési tervjavaslatáról rendeztek lakossági fórumot ma délután, a
Városháza Dísztermében. A Főépítészi Csoport által kezdeményezett rendezvényen Rátkai Attila Eger főépítésze és Szenci Ottó tervező mutatta be a fejlesztési elképzeléseket.
 
 

Intermodális tanakodás

A vasútállomás és környéke, az Intermodális csomópont Szabályozási Tervének és Helyi Építési Szabályzatának” rendezési tervjavaslatáról rendeztek lakossági fórumot ma délután, a
Városháza Dísztermében. A Főépítészi Csoport által kezdeményezett rendezvényen Rátkai Attila Eger főépítésze és Szenci Ottó tervező mutatta be a fejlesztési elképzeléseket.
 
 
 
 
 

Intermodális tanakodás

A vasútállomás és környéke, az Intermodális csomópont Szabályozási Tervének és Helyi Építési Szabályzatának” rendezési tervjavaslatáról rendeztek lakossági fórumot ma délután, a
Városháza Dísztermében. A Főépítészi Csoport által kezdeményezett rendezvényen Rátkai Attila Eger főépítésze és Szenci Ottó tervező mutatta be a fejlesztési elképzeléseket.

A találkozón komoly lakossági érdeklődés mellett Rátkai Attila főépítész mutatta be a jövőbeli elképzelésekről szóló terveket és a város szabályozási tervének szükségességéről beszélt. Kijelentette, hogy egy ilyen csomópont, nagyon komoly közlekedési átszervezést igényel, amelyet egy tanulmánytervben foglaltak össze a szakemberek. Az ezt figyelembe vevő szabályozási terv, a térség beépítési lehetőségeit szabályozza. A vasúti- és autóbuszpályaudvart, irodaházakat, esetleges üzletközpontot, valamint idegenforgalmi, vendéglátóipari lehetőségeket magába foglaló Intermodális csomópont jövőképét Szenci Ottó, a Szabályozási Terv készítője tárta a nagyközönség elé.
A terv egyik részében az Intermodális csomópont két területi egysége szerepel, a másikban a környező területek fejlesztésének szükséges irányvonalairól van szó. A közlekedés átszervezése egyrészt a vasúti pályák áthelyezését és öt sínpár kiépítését jelenti, amihez a MÁV ragaszkodott, másrészt az autóbuszpályaudvar megközelíthetőségének felüljárós terveit is.
További területi átalakítások várhatók a város és az Érsekkert felé történő útvonal és környezet-átrendezésben.

 


A lakosság megtekinthette a szóban forgó városrész szabályozásának előzetes terveit. Eszerint a jövőben a vasútállomás és környéke, egy nagy forgalmi csomóponttá alakulna, ahol egy helyen találkozna a vasúti és a távolsági autóbusz-forgalom. A beruházás magával vonja a térség turisztikai, kereskedelmi fejlesztését, amely viszont jelentősen átalakítaná a szóban forgó városrész építészeti és üzleti arculatát is.
A bemutatóból az is kiderül, ami nem derül ki, hogy a lakosság nagyon keveset tud a város fejlesztési elképzeléseiről. Nagyon szűken folydogálnak az információk, és amit tudni lehet az sem konkrét adat, hanem a jövőre bízott sokszor ködös elképzelés. Az sem biztos hogy eredményes megoldás, hogy szakmai szemmel tálalják a menüt, mert így azt senki nem érti. Remélhetőleg a mindenkit érintő nagyformátumú változások idejében a köztudatba kerülnek és nem érik váratlanul Agria polgárait.

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!