Az emlékezet megállítása

„Megszakított földetérés” címmel mutatta be installációját Kicsiny Balázs Munkácsy díjas festő- és szobrászművész szerdán este, a Kis Zsinagóga Galériában. A találkozót Bán Zsófia író nyitotta meg, elemző helyzetértékeléssel.
 
 

Az emlékezet megállítása

„Megszakított földetérés” címmel mutatta be installációját Kicsiny Balázs Munkácsy díjas festő- és szobrászművész szerdán este, a Kis Zsinagóga Galériában. A találkozót Bán Zsófia író nyitotta meg, elemző helyzetértékeléssel.
 
 
 
 
 

Az emlékezet megállítása

„Megszakított földetérés” címmel mutatta be installációját Kicsiny Balázs Munkácsy díjas festő- és szobrászművész szerdán este, a Kis Zsinagóga Galériában. A találkozót Bán Zsófia író nyitotta meg, elemző helyzetértékeléssel.

A tavaszi vizsgaidőszakban is gazdag művészeti élet tapasztalható Egerben. A mára, a kortárs képzőművészet templomává vált Kis Zsinagóga, kultikus hely a különleges vizuális élményt keresők számára.
A szerda esti rendezvényen Kicsiny Balázs mutatkozott be az időt és a mindenséget magába foglaló munkájával.
A térbe belépve négy alak látható, biztonsági mellényben, vörös jelzőfényekkel irányítva a földetérésre készülőt. A négy alak, maga is mágikus teret alkot, lélektanilag nem lehet belépni az általuk határolt közegbe. Az „eseményt” felülről egy újabb dimenzió, maga az idő határolja. A mennyezetre vetített óra-számlap, amelynek könyörtelen körforgásában az ember vonszolja magát, az idő rajtunk való uralkodását teszi minden kétséget kizáróvá.
Bán Zsófia előadásában az idő és az ember viszonya került terítékre.

 


Az idő múlására nincs más válasz, mint az emlékezet. Ez az egyetlen emberi eszköz arra, hogy tudásunk legyen olyan dolgokról, amelyekhez már közvetlenül nem férhetünk hozzá.
Az idő ellenében próbálkozó emberi tudat, araszolva közelít a múlthoz, a folyamatban nemcsak a szellemünket és a lelkünket, hanem a testünket is használjuk.
Az időben való „utazást” ellensúlyozza egy térbeli pont, amely visszahúz a földre, amiben megszűnik a múlt-idő. A művészet is ilyen médium.
Kicsiny Balázs most bemutatott műve, a lehetetlent kísérti, vizuális eszközökkel jeleníti meg az emlékezet munkáját. Megszakítja a reflektált emlékezet hozzánk elérő útját. A folyamat ott akad meg, ahol a szereplők és az emlékek találkoznának, és ezzel egy mágikus dimenzió jön létre. Kicsit kitaszítottnak érezzük magunkat az idő újraszabott kabátjában, szinte szédülünk.
Kicsiny Balázs installációja, a megfoghatatlan tényező, az idő különös megragadása, kísérlet a nem a mi szemünkkel való láttatására.

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!