Közvetlen út az autópályához

Eger és az M3-as autópálya összekapcsolása a célja annak a beruházásnak, amelyről Habis László polgármester tárgyalt az érintettekkel ma, a polgármesteri Hivatalban. A megbeszélésen részt vett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projekt vezetője, Andornaktálya polgármestere, és a Heves Megyei Vízmű Rt. képviselője.
 
 

Közvetlen út az autópályához

Eger és az M3-as autópálya összekapcsolása a célja annak a beruházásnak, amelyről Habis László polgármester tárgyalt az érintettekkel ma, a polgármesteri Hivatalban. A megbeszélésen részt vett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projekt vezetője, Andornaktálya polgármestere, és a Heves Megyei Vízmű Rt. képviselője.
 
 
 
 
 

Közvetlen út az autópályához

Eger és az M3-as autópálya összekapcsolása a célja annak a beruházásnak, amelyről Habis László polgármester tárgyalt az érintettekkel ma, a polgármesteri Hivatalban. A megbeszélésen részt vett a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. projekt vezetője, Andornaktálya polgármestere, és a Heves Megyei Vízmű Rt. képviselője.

A város számára nagy fontosságú összekötőút megépítésére Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) által nyílik lehetőség. Az UVATERV nyerte el közbeszerzési pályázaton a engedélyes terv készítését.
A beruházás első lépcsőjében az autópálya Füzesabony körgyűrűje és a Maklár közötti 2,6 kilométeres útszakaszt újítják fel, 1 milliárd forintos költséggel. Második szakaszban egy tíz kilométeres kétszer egysávos másodrendű főút épül, ami elkerüli a lakott területet és nem keresztezi a vasutat. Ezzel közvetlen összeköttetés nyílik Eger és az M3-as között.
A megbeszélésen a részt vett a Heves Megyei Vízmű Rt. képviselője hiszen a területen található vízbázisok további szakmai feladatokat vetnek fel. A polgármester szerint az egyik legizgalmasabb kérdés, hogy a szóban forgó vízforrásokat hogyan lehet új kutak fúrásával kiváltani úgy, hogy a város vízellátása továbbra is biztosítva legyen. A továbbiakban arról is szó volt a megbeszélésen, hogy a Környezetvédelmi Hatóság milyen tartalmú engedélyeket ad ki. A területen található csapadékvíz elevezetési rendszer újjáépítése, jelentősen megdrágíthatja a beruházást.
Dombrády Tamás, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt projekt vezetője elmondta, hogy az első szakasz jogerős építési engedéllyel rendelkezik, és 2010 nyarára készül el. A beruházás második szakasza, a 10 kilométeres út megépítése közel 10 milliárd forintba kerül. Ha elfogadható környezetvédelmi határozat születik, akkor 2011-ben kezdődnek meg a munkák, és leghamarabb 2013-ban autózhatunk rajta.

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!