Stúdiószínházak Egerben

Határontúli magyar színház is a díjazottak között szerepelt, a 20. alkalommal megrendezett Stúdiószínházi Fesztiválon. Egerben harmadik alkalommal találkozhatott a közönség a színházi műhelyek teltházas előadásaival március 27. és 31. között.
 
 

Stúdiószínházak Egerben

Határontúli magyar színház is a díjazottak között szerepelt, a 20. alkalommal megrendezett Stúdiószínházi Fesztiválon. Egerben harmadik alkalommal találkozhatott a közönség a színházi műhelyek teltházas előadásaival március 27. és 31. között.
 
 
 
 
 

Stúdiószínházak Egerben

Határontúli magyar színház is a díjazottak között szerepelt, a 20. alkalommal megrendezett Stúdiószínházi Fesztiválon. Egerben harmadik alkalommal találkozhatott a közönség a színházi műhelyek teltházas előadásaival március 27. és 31. között.

A fesztivál fináléjának számító díjkiosztón, bemelegítésként a Cabaret együttes fűtötte fel a hangulatot kedden este a Gárdonyi Géza Színházban. Az egyébként meghitt, bensőséges atmoszférájú átriumban az összezengő térben, hangvihar repítette magasba a bohém társaság zenéjét.
Habis László polgármester nagy örömmel szólt a határon túli magyar színjátszás egri bemutatkozásáról és a fesztivál nagy sikeréről.
A zsűri a tíz előadásból négyet értékelt, amelyeket művészi, szakmai minőség tekintetében egyenrangúnak ítélt. Ennek megfelelően négy egyforma díjat vehettek át a rendezők.
A győzteseket ismertető és a díjakat átadó Koltai Tamás, a Színház című lap főszerkesztője véleménye szerint az előadásokon sokrétű szemléletet tükröző körképet láttunk. A gondolkodás differenciáltsága tükrözi az alkotói különbségeket.
A Stúdió K bábelőadása  Zalán Tibor, Rettentő görög vitéz című gyerekenek szóló antik mesejátékában a Tézeusz mítoszt boncolgatva, finom iróniával mindenki számára vonzó jövőképet rajzol fel.
Ödön von Horváth színpadi játéka a Kasimir és Karoline a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház előadásában kicsit a válságos időket élő mai magyar valóságra rímelt. Az erős drámán alapuló, szándékosan publicisztikus eszközöket használó mű pontos párhuzam, az emberi kapcsolatokban is.
A hétköznapi fásultságot humorral, némi távolsággal, kritikával illeti Háy János, Gézagyerek című istendrámája, amit a Szabadkai Népszínház Magyar Társulata mutatott be. A néző számára, a Gézagyerek ad leckét az életből, hogy hajlamosak vagyunk-e megkeresni az értelmét.
Az egri Gárdonyi Géza Színház, A velencei kalmárral nyert. A saját korában komédiának számító darab, az emberi együttélés és tolerancia határait feszegeti. A mű költészettel, filozófiával, bonyolult összefüggésekkel fogalmazza meg üzenetét, s a színpadi előadás azt is sugallja, hogy magunknak kell elszámolni az érzéseinkkel.

A díjak átadása után folytatódott a koncert. Nem is lehet méltóbb helyet találni a Cabaret együttes fellépésének, mint a színház. Az átrium akusztikája némileg csökkentette a produkció élvezeti értékét, de azt a hatást nem, amit a zenészek hoztak létre.

Video: 1

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!