Nonformális - Informális - Autonóm tanulás

A felnőttkori autonóm tanulásról rendeztek egész napos konferenciát ma, az Eszterházy Károly Főiskola B épületében. A találkozó, "A felnőttkori autonóm tanulás és tudáskorrekciós elköteleződés" című kutatássorozat országos zárókonferenciája.
 
 

Nonformális - Informális - Autonóm tanulás

A felnőttkori autonóm tanulásról rendeztek egész napos konferenciát ma, az Eszterházy Károly Főiskola B épületében. A találkozó, "A felnőttkori autonóm tanulás és tudáskorrekciós elköteleződés" című kutatássorozat országos zárókonferenciája.
 
 
 
 
 

Nonformális - Informális - Autonóm tanulás

A felnőttkori autonóm tanulásról rendeztek egész napos konferenciát ma, az Eszterházy Károly Főiskola B épületében. A találkozó, "A felnőttkori autonóm tanulás és tudáskorrekciós elköteleződés" című kutatássorozat országos zárókonferenciája.

A konferencia megnyitóján Dr. Hauser Zoltán, az Eszterházy Károly Főiskola rektora köszöntötte a résztvevőket. Beszédében hangsúlyozta a felnőttkori tanulás fontosságát, és azt, hogy a mai informatikai környezet mennyi lehetőséget biztosít erre.
A délelőtti plenáris előadásokon az autonóm tanulásról és az Országos Tudományos Kutatási Alapprogramok (OTKA) által támogatott kutatás céljáról, főbb eredményeiről volt szó. A kutatásban résztvevő szakmai előadók áttekintették a téma történeti, elméleti és kiegészítő módszertani oldalát, majd a délutáni négy szekcióban tartott üléseken a Informális tanulás történeti, empirikus, elméleti megközelítései, a tanulás és művelődés, valamint az informális tanulás és technológia témákban tanácskoznak a szakemberek.
Elsőként a kutatás vezetője Forray R. Katalin mutatta be a programot, majd  Juhász Erika tanszékvezető főiskolai docens az autonóm tanulásról beszélt. Herczegh Judit – Fekete Ilona – Tátrai Orsolya – Tornyi Zsuzsa: Adalékok az autonóm tanulás kutatás főbb eredményeiből című előadását hallgathatták a résztvevők.
A konferencia és az ahhoz kapcsolódó szakmai kutatás, a felnőttek autonóm tanulásának alapvető kérdéseivel foglalkozik. A nap folyamán közel 60 előadáson ismertetik a téma részleteit a neves kutatók, előadók.
Az egyén saját maga által kezdeményezett ismeretelsajátítási folyamatát tekintik autonóm tanulásnak. Az önálló, irányított tanulási program egyénileg valósul meg. A vizsgálatok során, a tanulás elkezdésének, a kitartó tanulásnak, illetve a lemorzsolódásnak okait és összefüggéseit keresik, rávilágítva a folyamatban rejlő lehetőségekre és az esetleges negatív jelenségekre.  A kutatás és a szakmai konzultáció célja, a felnőtt autonóm tanulás eredményességének mérése, illetve az ennek elemzéséhez szükséges módszerek kidolgozása.
A mostani zárókonferencia „A felnőttkori autonóm tanulás és tudáskorrekciós elköteleződés (2006 – 2008)”  című  kutatást összegzi.
Az Internetre épülő kérdőíves felméréssel 1200 fő (25-64 éves kor közötti személyek) önálló tanulásával kapcsolatos tapasztalatait kutatták. A vizsgálat elemzi a tanulás fázisait, igyekszik feltárni az elkezdésének, a kitartó tanulásnak, illetve a lemorzsolódásnak okait és összefüggéseit. A kutatási módszer része a tanulók egy csoportjával készült interjú, amely a motivációk, tudáskorrekciós elkötelezettségi folyamat feltárását szolgálja. A kutatás célja, az autonóm tanulás mérése, illetve ennek elemzéséhez szükséges módszerek kipróbálása. Az  eredmény és a tapasztalatok  közvetlenül hasznosítható lesz a felnőttek tanulását segítő munkában.

 

 

 

 
 

    Hozzászólások

    A cikkekhez csak regisztrált felhasználóink szólhatnak hozzá. Kérjük, jelentkezzen be, vagy ha még nem tette, regisztráljon.

    A szerkesztőség fenntartja magának a jogot, hogy a cikkekhez nem kapcsolódó kommenteket moderálja, törölje. A részletes moderálási szabályokért ide kattintson!